Zysk brutto GBS Banku za trzy kwartały 2012r. przekroczył 6,5 mln zł i był blisko o 6 % wyższy niż w analogicznym okresie 2011r. Wzrostowi wyników finansowych towarzyszy umacnianie się pozycji rynkowej banku oraz rosnąca liczba zadowolonych klientów.
W ciągu dziewięciu miesięcy 2012 roku GBS Bank wypracował zysk brutto w wysokości 6 596 069 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 6% w stosunku do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2011r. Potwierdzeniem mocnej pozycji GBS Banku są m.in. rosnąca suma bilansowa oraz wyższy wolumen zgromadzonych depozytów. Suma bilansowa GBS Banku zwiększyła się o ponad 12% i wyniosła na koniec III kwartału 741 142 797 mln zł. Natomiast wolumen zgromadzonych depozytów od klientów, wzrósł o blisko 15% w stosunku do analogicznego okresu w 2011r. i wyniósł 643 100 483 mln zł.
Wzrostowi wyników finansowych towarzyszył rozwój działalności i umacnianie pozycji rynkowej GBS Banku. Na koniec trzeciego kwartału 2012 roku z produktów i usług banku korzystało już ponad 31 tysięcy klientów. Do tego wyniku przyczyniła się m.in. trwająca kampania jubileuszowa GBS Banku, w której klienci mogą korzystać z bardzo atrakcyjnych produktów. Przykładem jest promocyjny „Kredyt gotówkowy z gwarancją najniższej ceny”, w którym klient może liczyć na to, że jeśli inny bank przebije tę ofertę z miejsca zostanie obniżona mu cena.
Zaufanie klientów GBS Bank zyskuje także dlatego, że jest polskim bankiem regionalnym, działającym nieprzerwanie od 65 lat na terenie województwa zachodniopomorskiego i lubuskiego. Czerpie z kultury bankowości spółdzielczej umiejętnie łącząc jej wartości z nowoczesnymi trendami bankowości uniwersalnej. Wykorzystuje to, co w nich najlepsze i sprawdzone, czyli wierność zasadom tradycyjnej bankowości oraz ostrożne podejście do ryzyk. Gwarantuje to klientom i udziałowcom bezpieczeństwo powierzanych środków oraz godziwy zysk w postaci dywidendy. Dodatkowo poczucie bezpieczeństwa i komfort zapewnia klientom współpraca GBS Banku z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym oraz największą spółdzielczą grupą bankową w Polsce (Grupą BPS).
Wyniki GBS Banku potwierdzają słuszność obranej przez nas strategii, w której założyliśmy sobie, aby być bankiem jak najbliżej klienta. Chcemy być bankiem polecanym przez zadowolonych klientów. Utrzymywanie trwałych relacji z klientami przedkładamy nad jednorazowe korzyści z transakcji – Zbigniew Wielgosz, prezes Zarządu GBS Banku.
GBS Bank działa w oparciu o ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat wspiera finansowo i organizacyjnie wydarzenia społeczno-kulturalne na terenie swojego funkcjonowania. Wspiera środowisko lokalne ponieważ czuje się za nie odpowiedzialny.
Działania podejmowane przez GBS Bank, angażowanie się w wydarzenia społeczno-kulturalne są dostrzegane i nagradzane przez instytucje zewnętrzne. Otrzymanie przez bank tytułu Lubuskiego Lidera Biznesu, Orła Agrobiznesu, Certyfikatu ISO 9001-2008 czy też Godła Najwyższa Jakość Quality International 2012 jest potwierdzeniem tego, że w swojej działalności GBS Bank nie skupia się tylko i wyłącznie na zysku . Doceniają to także klienci, których zadowolenie jest najlepszą nagrodą i motywacją do dalszej pracy. Nasze hasło „Dołącz do znajomych” to nie tylko słowa. To zaproszenie do współpracy i podkreślenie, iż dla nas najważniejsza jest jednostka, czyli człowiek. Bez ludzi nasza działalność nie miałaby sensu. To działa w dwie strony. Dzięki zaufaniu klientów możemy się rozwijać, natomiast nasi klienci mogą liczyć na ofertę, która spełnia ich oczekiwania. Mówiąc o współpracy, mam także na myśli wspólne działania na rzecz regionu. – dodaje Zbigniew Wielgosz.
GBS Bank