PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWyniki Grupy Allianz Polska za 2008 rok

Wyniki Grupy Allianz Polska za 2008 rok

Ubezpieczenia 05.03.2009 (11:59) artykuł nadesłany

Składki z ubezpieczeń w Grupie Allianz Polska wzrosły w 2008 roku o 3% do 3,1 miliarda złotych, co dało pierwsze miejsce wśród spółek holdingu Allianz Nowa Europa. Wzrosły także kapitały własne spółek ubezpieczeniowych o 53% z 517 do 791 milionów zł oraz aktywa o 8% z 6,5 do 7,08 miliarda złotych. Allianz Polska znalazła się także (trzeci rok z rzędu) w grupie najbardziej innowacyjnych firm należących do Allianz SE z 77 państw świata.

Przychody z ubezpieczeń wszystkich spółek Allianz w Polsce, razem z Euler Hermes (154 mln zł) i Mondial Assistance (74 mln zł) wyniosły 3,35 miliarda zł.

Sieć dystrybucji

Na koniec 2008 roku produkty finansowe oferowane przez Allianz były dostępne w 46 oddziałach i 113 agencjach wyłącznych, w 6 oddziałach Allianz Bank, w 800 salonach dealerskich i u 400 brokerów ubezpieczeniowych a także innych bankach, m.in. Eurobank, BRE, Pekao S.A. Liczba agentów wyłącznych wzrosła o 6% do 5 440 osób. Grupa Allianz Polska obsługuje już 2,2 miliona klientów.

Ubezpieczenia majątkowe

W 2008 roku składki w ubezpieczeniach majątkowych wzrosły o 17% z 1,3 do 1,6 miliarda złotych. W tym ubezpieczenia komunikacyjne zwiększyły się o 14% z 788 do 899 milionów złotych, ubezpieczenia NNW i turystyczne o 18% z 54 do 64 mln zł, ubezpieczenia mieszkań i budynków o 22% z 61 do 74 mln zł, a ubezpieczenia przemysłowe o 28% z 308 do 394 mln zł. Przypis składki z ubezpieczeń dla małego i średniego biznesu pozostał na zbliżonym do 2007 roku poziomie i wyniósł 72 miliony zł. Wartość wypłaconych odszkodowań wzrosła z 580 do 818 milionów złotych.

TU Allianz Polska osiągnął bardzo dobre wyniki z działalności ubezpieczeniowej, w tym wskaźniki szkodowe i kosztowe. Jednak na wynik finansowy miała wpływ konsolidacja wyniku TU Allianz Polska oraz nowopowstałego Allianz Bank Polska, którego TU jest właścicielem. Wynik finansowy brutto wyniósł + 4 mln zł, a netto: – 15,8 mln zł. Natomiast wynik finansowy z wyłączeniem konsolidacji z Allianz Bank wyniósł na koniec roku 70 mln zł zysku netto.

Ubezpieczenia na życie

W ubezpieczeniach na życie w roku 2008, w związku z sytuacją na rynkach finansowych, nastąpił odwrót klientów od polis typu unit-linked w kierunku ubezpieczeń tradycyjnych. Przychody z polis unit-linked, sprzedawanych szczególnie przez banki, spadły o 83%. Wzrosły natomiast przychody z polis tradycyjnych do 638 milionów zł a także składki z ubezpieczeń grupowych o 73% do 625 mln zł. Ostatecznie przychody z produktów życiowych zmniejszyły się z 1,6 do 1,5 miliarda złotych. Allianz Życie wypłacił 757 milionów zł w formie odszkodowań oraz świadczeń. Wynik finansowy netto zmniejszył się z 15,7 do 5,6 miliona złotych.

TFI Allianz

Liczba klientów TFI Allianz wzrosła z 42 do 47 tysięcy. Zysk netto w 2008 roku wyniósł 4,5 mln złotych, w 2007 roku było to 9,2 mln złotych. Powodem jest spadek przychodów z opłaty za zarządzanie wynikającej ze spadku aktywów w TFI z 1,5 do 1,02 miliarda złotych. Mimo trudnej sytuacji na rynkach finansowych Subfundsz Allianz Obligacji osiągnął stopę zwrotu 15,2% i zajął 1. miejsce w kategorii funduszy polskich papierów dłużnych (średnia stopa zwrotu w tej kategorii funduszy wyniosła 4,8%). Subfundusze akcyjne: Allianz Akcji, Allianz Akcji Małych i Średnich Spółek pomimo ujemnych stóp zwrotu uplasowały się na 2. miejscu wśród porównywalnych konkurentów.

PTE

OFE Allianz zajął pierwsze miejsce w rankingu stóp zwrotu OFE za 2008 r. Aktywa na koniec roku wzrosły do 3 645 mln zł. PTE pozyskało 52 tysiące nowych klientów. Obecnie jest ich 374,5 tysiąca. Zysk netto towarzystwa wzrósł do 13,6 mln zł. PTE Allianz wciąż pobiera najniższe opłaty od składki na rynku – zaledwie 4% od wszystkich Klientów, czyli o 3 punkty procentowe mniej od konkurencji dla nowych członków.

Allianz Bank

Głównym projektem w Grupie Allianz Polska było w 2008 roku uruchomienie Allianz Banku, który oferuje klientom indywidualnym atrakcyjne produkty depozytowe i kredytowe. W dużej mierze są one adresowane do obecnych klientów Allianz. Plan do końca półrocza zakłada uruchomienie 60 oddziałów banku, w których będą również oferowane ubezpieczenia oraz inne produkty finansowe, a także przygotowanie 1000 agentów Allianz do sprzedaży produktów bankowych. Po dwóch miesiącach działalności aktywa Allianz Bank przekroczyły 250 mln zł.

Nagrody w 2008 roku

Grupa Allianz Polska otrzymała w 2008 roku m.in. takie nagrody jak:

– Tytuł menedżera 20-lecia dla Prezesa Pawła Dangla w plebiscycie „Rzeczpospolitej”.
– „Złoty Zderzak” od  Polskiej Izby Motoryzacji za najlepszą współpracę z salonami dealerskimi (trzeci rok z rzędu),
– „Srebrny Parasol” od miesięcznika ekonomicznego „Home & Market” dla najlepszej Grupy Ubezpieczeniowej w Polsce,
– Laur Buildera – od miesięcznika „Builder” za specjalne produkty i usługi finansowe dla Budownictwa,
– Tytuł „Kulturalnej firmy” od Tygodnika „Przekrój” za sponsoring kultury.
Źródło: Grupa Allianz

ubezpieczenia 2009-03-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców