PRIORYTETY. W 2003 roku, K2 Internet SA zanotowała wzrost przychodów o 53% oraz w pełni zrealizowała cele biznesplanu na lata 2000-03, związane ze sformułowaniem nowej strategii rozwoju spółki oraz podniesieniem jej kapitału akcyjnego. W konsekwencji wspomnianych działań, pierwsze półrocze 2004 stało pod znakiem optymalizacji procesów wewnętrznych, podniesienia sprawności i rentowności firmy oraz inwestycji w projekty kluczowe dla dalszego wzrostu Spółki. Priorytety te zostały w pełni osiągnięte.
WYNIKI FINANSOWE. W pierwszej połowie 2004 roku, K2 uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,4 mln. złotych. Stanowi to niemal dokładne powtórzenie wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik finansowy EBITDA wyniósł 265 tys.zł., co wobec 132 tys.zł w pierwszym półroczu roku 2003 oznacza wzrost o ponad 100%.
SPRZEDAŻ I KLIENCI. W pierwszej połowie br. roku K2 kontynuowała współpracę ze wszystkimi dotychczasowymi kluczowymi klientami, zaś w przypadku niektórych (jak np. Michelin) – rozszerzyła zakres obsługi kosztem konkurencyjnych agencji. Intensywne działania rozwojowe zaowocowały również pozyskaniem szeregu nowych klientów: Fujifilm, AIG TFI, US Pharmacia, Link4 oraz Peugeot. Szczególnie duże znaczenie miało wygranie przez agencję międzynarodowego przetargu na realizację projektu internetowego obejmującego 11 krajów dla firmy URSA.
INWESTYCJE. W pierwszej połowie 2004 realizowany był projekt inwestycji technologicznych, finansowanych z podwyższenia kapitału spółki. Koncentrował się on na rozbudowie centrum hostingowego oraz rozwoju zaplecza i know-how technologicznego, umożliwiającego wprowadzenie do oferty K2 nowych usług i produktów. Wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych planowane jest na sierpień b.r.
ORGANIZACJA. W minionym półroczu przeprowadzono optymalizację procesów agencyjnych, której celem było zmniejszenie czasu i kosztów realizacji projektów. Optymalizacja objęła: strukturę, procedury organizacyjne oraz wdrożenie nowego systemu CRM – pierwszego uruchomionego w polskiej agencji interaktywnej z funduszy PHARE. Efektem projektu jest opisana wyżej poprawa rentowności K2 oraz skrócenie czasu realizacji projektów średnio aż o 27%.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA. W konkursie Klubu Twórców Reklamy, K2 zdobyła dwie srebrne nagrody: w kategorii Nowe Media / Serwis za projekt „Modna Nokia” (www.nokia.com.pl/modnanokia) oraz w kategorii Nowe Media / Prezentacja za projekt „Nowe Volvo S40” (prezentacja multimedialna). Na konkursie marketingu bezpośredniego Boomerang, K2 zdobyła natomiast dwa wyróżnienia: w kategorii „Kampania sprzedaży wysyłkowej” za serwis i kampanię www.KartyKredytowe.pl dla Banku BPH oraz w kategorii „Kampania internetowa: web” za serwis www.LechSport.pl dla Kompanii Piwowarskiej. Serwis www.nokia.com.pl/modnanokia uznany został również za „Site of the Day” przez organizację zrzeszającą najlepszych webdesignerów świata – FavouriteWebsiteAwards.com.
PLANY I PROGNOZY. Dla powodzenia nowej strategii rozwoju K2 Internet SA kluczowe znaczenie będzie miało drugie półrocze bieżącego roku. Na ten okres zaplanowane zostało uruchomienie nowych rozwiązań technologicznych, a także rozszerzenie zakresu świadczonych usług. Już w trzecim kwartale działania te powinny zaowocować dużym wzrostem przychodów: tylko na podstawie dotychczas zebranych zamówień Zarząd K2 prognozuje wzrost przychodów za 9 miesięcy na poziomie około 10-15% w stosunku do roku ubiegłego.
Sprawdź także:
26.01.2021 (14:23)
– informacja prasowa
Praca w czasach pandemii: czy na dobre zmieniła nasze spojrzenie na rozwój kariery?
Rok 2020 przyniósł wiele niespodziewanych wydarzeń. Dla większości z nas nowa rzeczywistość była trudna do …
26.01.2021 (13:57)
– informacja prasowa
6 rzeczy, jakie możesz zrobić, aby zmniejszyć poczucie izolacji pracowników po blisko roku pracy zdalnej
Samotność nie wpływa pozytywnie na zdrowie człowieka. Jej szkodliwy wpływ naukowcy porównują z wypalaniem dziennie …
26.01.2021 (13:54)
– informacja prasowa
Zwracamy 1 na 10 produktów kupionych online. Najczęściej odsyłamy je paczkomatem lub kurierem
Nietrafiony zakup internetowy zdarzył się większości z nas. Zwroty towarów nie są jednak nagminne. Aż 57% …
26.01.2021 (13:52)
– informacja prasowa
Pekao promuje hipoteki. Proponuje zerową prowizję i akceptuje niższy wkład własny
Osoby planujące zakup własnego mieszkania mogą skorzystać ze specjalnych warunków kredytu hipotecznego w Banku …
26.01.2021 (13:46)
– informacja prasowa
Za zamówienia jedzenia online płacimy gotówką przy odbiorze. Karta na drugim miejscu. Wyniki badania
Koronawirus przysporzył wiele trosk właścicielom lokali gastronomicznych. Zaczynając od zmniejszonej ilości …
26.01.2021 (10:41)
– informacja prasowa
PayU będzie oferować płatności odroczone z Twisto
Twisto i PayU zawarły umowę o współpracy. W ciągu kilku najbliższych tygodni płatności odroczone z Twisto w ramach …