PRIORYTETY. W 2003 roku, K2 Internet SA zanotowała wzrost przychodów o 53% oraz w pełni zrealizowała cele biznesplanu na lata 2000-03, związane ze sformułowaniem nowej strategii rozwoju spółki oraz podniesieniem jej kapitału akcyjnego. W konsekwencji wspomnianych działań, pierwsze półrocze 2004 stało pod znakiem optymalizacji procesów wewnętrznych, podniesienia sprawności i rentowności firmy oraz inwestycji w projekty kluczowe dla dalszego wzrostu Spółki. Priorytety te zostały w pełni osiągnięte.
WYNIKI FINANSOWE. W pierwszej połowie 2004 roku, K2 uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,4 mln. złotych. Stanowi to niemal dokładne powtórzenie wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik finansowy EBITDA wyniósł 265 tys.zł., co wobec 132 tys.zł w pierwszym półroczu roku 2003 oznacza wzrost o ponad 100%.
SPRZEDAŻ I KLIENCI. W pierwszej połowie br. roku K2 kontynuowała współpracę ze wszystkimi dotychczasowymi kluczowymi klientami, zaś w przypadku niektórych (jak np. Michelin) – rozszerzyła zakres obsługi kosztem konkurencyjnych agencji. Intensywne działania rozwojowe zaowocowały również pozyskaniem szeregu nowych klientów: Fujifilm, AIG TFI, US Pharmacia, Link4 oraz Peugeot. Szczególnie duże znaczenie miało wygranie przez agencję międzynarodowego przetargu na realizację projektu internetowego obejmującego 11 krajów dla firmy URSA.
INWESTYCJE. W pierwszej połowie 2004 realizowany był projekt inwestycji technologicznych, finansowanych z podwyższenia kapitału spółki. Koncentrował się on na rozbudowie centrum hostingowego oraz rozwoju zaplecza i know-how technologicznego, umożliwiającego wprowadzenie do oferty K2 nowych usług i produktów. Wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych planowane jest na sierpień b.r.
ORGANIZACJA. W minionym półroczu przeprowadzono optymalizację procesów agencyjnych, której celem było zmniejszenie czasu i kosztów realizacji projektów. Optymalizacja objęła: strukturę, procedury organizacyjne oraz wdrożenie nowego systemu CRM – pierwszego uruchomionego w polskiej agencji interaktywnej z funduszy PHARE. Efektem projektu jest opisana wyżej poprawa rentowności K2 oraz skrócenie czasu realizacji projektów średnio aż o 27%.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA. W konkursie Klubu Twórców Reklamy, K2 zdobyła dwie srebrne nagrody: w kategorii Nowe Media / Serwis za projekt „Modna Nokia” (www.nokia.com.pl/modnanokia) oraz w kategorii Nowe Media / Prezentacja za projekt „Nowe Volvo S40” (prezentacja multimedialna). Na konkursie marketingu bezpośredniego Boomerang, K2 zdobyła natomiast dwa wyróżnienia: w kategorii „Kampania sprzedaży wysyłkowej” za serwis i kampanię www.KartyKredytowe.pl dla Banku BPH oraz w kategorii „Kampania internetowa: web” za serwis www.LechSport.pl dla Kompanii Piwowarskiej. Serwis www.nokia.com.pl/modnanokia uznany został również za „Site of the Day” przez organizację zrzeszającą najlepszych webdesignerów świata – FavouriteWebsiteAwards.com.
PLANY I PROGNOZY. Dla powodzenia nowej strategii rozwoju K2 Internet SA kluczowe znaczenie będzie miało drugie półrocze bieżącego roku. Na ten okres zaplanowane zostało uruchomienie nowych rozwiązań technologicznych, a także rozszerzenie zakresu świadczonych usług. Już w trzecim kwartale działania te powinny zaowocować dużym wzrostem przychodów: tylko na podstawie dotychczas zebranych zamówień Zarząd K2 prognozuje wzrost przychodów za 9 miesięcy na poziomie około 10-15% w stosunku do roku ubiegłego.
Sprawdź także:
19.12.2025 (12:15)
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …
19.12.2025 (12:11)
– informacja prasowa
Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …
19.12.2025 (12:09)
– informacja prasowa
AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …
19.12.2025 (12:06)
– informacja prasowa
BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …
19.12.2025 (12:03)
ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …
19.12.2025 (12:02)
– informacja prasowa
Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …
