PRIORYTETY. W 2003 roku, K2 Internet SA zanotowała wzrost przychodów o 53% oraz w pełni zrealizowała cele biznesplanu na lata 2000-03, związane ze sformułowaniem nowej strategii rozwoju spółki oraz podniesieniem jej kapitału akcyjnego. W konsekwencji wspomnianych działań, pierwsze półrocze 2004 stało pod znakiem optymalizacji procesów wewnętrznych, podniesienia sprawności i rentowności firmy oraz inwestycji w projekty kluczowe dla dalszego wzrostu Spółki. Priorytety te zostały w pełni osiągnięte.
WYNIKI FINANSOWE. W pierwszej połowie 2004 roku, K2 uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,4 mln. złotych. Stanowi to niemal dokładne powtórzenie wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wynik finansowy EBITDA wyniósł 265 tys.zł., co wobec 132 tys.zł w pierwszym półroczu roku 2003 oznacza wzrost o ponad 100%.
SPRZEDAŻ I KLIENCI. W pierwszej połowie br. roku K2 kontynuowała współpracę ze wszystkimi dotychczasowymi kluczowymi klientami, zaś w przypadku niektórych (jak np. Michelin) – rozszerzyła zakres obsługi kosztem konkurencyjnych agencji. Intensywne działania rozwojowe zaowocowały również pozyskaniem szeregu nowych klientów: Fujifilm, AIG TFI, US Pharmacia, Link4 oraz Peugeot. Szczególnie duże znaczenie miało wygranie przez agencję międzynarodowego przetargu na realizację projektu internetowego obejmującego 11 krajów dla firmy URSA.
INWESTYCJE. W pierwszej połowie 2004 realizowany był projekt inwestycji technologicznych, finansowanych z podwyższenia kapitału spółki. Koncentrował się on na rozbudowie centrum hostingowego oraz rozwoju zaplecza i know-how technologicznego, umożliwiającego wprowadzenie do oferty K2 nowych usług i produktów. Wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych planowane jest na sierpień b.r.
ORGANIZACJA. W minionym półroczu przeprowadzono optymalizację procesów agencyjnych, której celem było zmniejszenie czasu i kosztów realizacji projektów. Optymalizacja objęła: strukturę, procedury organizacyjne oraz wdrożenie nowego systemu CRM – pierwszego uruchomionego w polskiej agencji interaktywnej z funduszy PHARE. Efektem projektu jest opisana wyżej poprawa rentowności K2 oraz skrócenie czasu realizacji projektów średnio aż o 27%.
NAGRODY I WYRÓŻNIENIA. W konkursie Klubu Twórców Reklamy, K2 zdobyła dwie srebrne nagrody: w kategorii Nowe Media / Serwis za projekt „Modna Nokia” (www.nokia.com.pl/modnanokia) oraz w kategorii Nowe Media / Prezentacja za projekt „Nowe Volvo S40” (prezentacja multimedialna). Na konkursie marketingu bezpośredniego Boomerang, K2 zdobyła natomiast dwa wyróżnienia: w kategorii „Kampania sprzedaży wysyłkowej” za serwis i kampanię www.KartyKredytowe.pl dla Banku BPH oraz w kategorii „Kampania internetowa: web” za serwis www.LechSport.pl dla Kompanii Piwowarskiej. Serwis www.nokia.com.pl/modnanokia uznany został również za „Site of the Day” przez organizację zrzeszającą najlepszych webdesignerów świata – FavouriteWebsiteAwards.com.
PLANY I PROGNOZY. Dla powodzenia nowej strategii rozwoju K2 Internet SA kluczowe znaczenie będzie miało drugie półrocze bieżącego roku. Na ten okres zaplanowane zostało uruchomienie nowych rozwiązań technologicznych, a także rozszerzenie zakresu świadczonych usług. Już w trzecim kwartale działania te powinny zaowocować dużym wzrostem przychodów: tylko na podstawie dotychczas zebranych zamówień Zarząd K2 prognozuje wzrost przychodów za 9 miesięcy na poziomie około 10-15% w stosunku do roku ubiegłego.
Sprawdź także:
10.12.2025 (05:17)
– informacja prasowa
Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM
Wraz z konsorcjum 14 innych banków Credit Agricole udzielił niezabezpieczonego kredytu odnawialnego dla spółki KGHM …
09.12.2025 (15:14)
– informacja prasowa
Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …
09.12.2025 (15:12)
– informacja prasowa
Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …
09.12.2025 (15:11)
– informacja prasowa
eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …
09.12.2025 (15:10)
– informacja prasowa
Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …
09.12.2025 (15:07)
– informacja prasowa
Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …
