Zysk brutto wypracowany przez Grupę mBanku w III kwartale 2019 roku wyniósł 515,4 mln zł i był o 23,2% wyższy w stosunku do wyniku II kwartału. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy mBanku wyniósł 353,9 mln zł. W III kwartale 2019 roku dochody zwiększyły się w ujęciu kwartalnym dzięki wyższym dochodom podstawowym i wynikowi na działalności handlowej.
-
Wyższe dochody na poziomie 1 430,3 mln zł, tj. +7,6% w porównaniu do II kwartału, dzięki znaczącej poprawie wyniku z tytułu odsetek (+6,7% w ujęciu kwartalnym), wyniku z tytułu opłat i prowizji (+10,0% w ujęciu kwartalnym) oraz wyniku na działalności handlowej (+17,6% w ujęciu kwartalnym).
-
Nieznacznie wyższe koszty działalności (łącznie z amortyzacją) w porównaniu do poprzedniego kwartału na poziomie 542,5 mln zł.
-
Wzrost kosztów ryzyka do poziomu 249,4 mln zł, czyli 97 punktów bazowych w porównaniu do 90 punktów bazowych kwartał wcześniej.
-
Niższy podatek od pozycji bilansowych Grupy względem II kwartału w wysokości 123,0 mln zł.
-
Kontynuacja wzrostu organicznego i ekspansji biznesowej przejawiająca się w:
- wzroście liczby klientów korporacyjnych do poziomu 25 890 klientów (+888 klientów w porównaniu końca czerwca 2019 roku).
- coraz wyższej sprzedaży kredytów mieszkaniowych (na poziomie 2 291,7 mln zł w III kwartale 2019 roku, co oznacza wzrost o 3,2% w porównaniu do poprzedniego kwartału i wzrost o 92,7% w porównaniu do III kwartału 2018 roku) i utrzymującej się na wysokim poziomie sprzedaży kredytów niehipotecznych (na poziomie 2 402,0 mln zł, czyli -8,3% w porównaniu do poprzedniego kwartału i +3,1% w porównaniu do III kwartału 2018 roku).
-
ROE brutto na poziomie 13,4%(wobec 11,1% w II kwartale 2019 roku);
-
ROE netto na poziomie 9,2% (wobec 8,8% w II kwartale 2019 roku).