PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWystartowała duża kampania karty kredytowej Orange

Wystartowała duża kampania karty kredytowej Orange

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 19.05.2008 (09:17)
Karty

Operatorzy komórki są bardzo wdzięcznymi partnerami dla banków. Ogromne bazy lojalnych klientów sprzyjają sprzedaży krzyżowej. Praktyka dowodzi jednak, że nie jest wcale tak łatwo i trzeba dużo samozaparcia po stronie banku, żeby współpraca przyniosła owoce w postaci portfela wydanych kart kredytowych. Wielkie telekomy wychodzą z założenia, że to bankom powinno się bardziej opłacać i wcale nie palą się do współpracy. Przykładem może być nieudane projekty Citi Handlowego z Erą, czy BZ WBK z Orange.Karty co-brandowe to wciąż trudny temat dla instytucji finansowych. W biznesie chodzi o to, żeby obu stronom ta współpraca się opłacała, a do tego jeszcze klient był zadowolony. Efekty są różne i wielkość obu partnerów o niczym nie świadczy. Takim wzorowym przykładem jest tutaj współpraca PKO BP i Orlenu. W branży telekomunikacyjnej w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy mieliśmy dwie duże umowy. Citi wydaje kartę z Plusem, a mBank z Orangem. O ile w pierwszym przypadku jest to swoista inicjacja operatora, to Orange od wielu już lat współpracuje z BZ WBK. Patrząc po liczbie wydanych kart, należy uznać, że nie jest to udany mariaż. Znacząco lepiej wygląda to z mBankiem, który traktuje współpracę w sposób strategiczny. I są tego efekty. Karty Orange stanowią bardzo duży procent portfela nowowydawanych kart w banku.

Współpraca mBanku i Orange jest ciekawa z kilku względów. Jednym z nich jest pre-scoring robiony przez samego operatora, na podstawie historii rachunków klienta. Słusznie można dojść do wniosku, że jeżeli ktoś opłaca stałe rachunki telefoniczne, to może być interesującym potencjalnym klientem dla instytucji finansowej. Orange ma tego świadomość, bo nawet w salonach można kupować aparaty na raty 0% z Lukasem. Firma jest też otwarta na instytucje finansowe i chętnie dzieli się swoją kilkunastomilionową bazą klientów. Oczywiście nie za darmo.

Kolejnym kamyczkiem do ogródka dobrej współpracy banku z dużym partnerem jest kampania reklamowa wspólnej karty. Zazwyczaj jest tak, że bank się dokłada, a partner tworzy kampanię. Później wychodzi tak, jak w kampanii Galerii Mokotów i BPH – czyli, że bank daje kasę, a później nic z tego prawie nie ma, czyli sprzedaż kart jest śladowa. Nie ma się co dziwić, że potem już nikomu nie chce się kontynuować współpracy i liczba wydanych kart jest śladowa.

Współpraca przy kartach co-brandowych musi zakładać możliwość łatwego dotarcia do bazy klientów partnera banku. Usługi finansowe, a zwłaszcza karty kredytowe, są ciężkie w promocji. Dlatego partnerzy muszą ze sobą bardzo blisko współpracować. Bank nie może liczyć, że partner sam mu sprzeda kartę, a partner nie może mieć nadziei, że bez ruszenia palcem, będzie miał dodatkowe przychody i bazę lojalnych klientów. A tak właśnie zazwyczaj ta współpraca wygląda.

Nowa kampania reklamowa karty kredytowej Orange mBank ma za zadanie dotarcie do abonentów Orange i przekonanie ich do skorzystania z oferty karty banku. Co bardzo ciekawe, mBank zdecydował się na przyjęcie stylu komunikacji marki Orange, a kreacje przygotowała agencja Leo Burnett pracująca dla Orange w Polsce. To dlatego reklama wygląda, tak jakby to była reklama operatora, a nie mBanku. Jak widać łódzki bank stwierdził, że taki układ się opłaca, bo przecież promowany jest wspólny produkt. Być może jest to zatem klucz do sukcesu w takich przypadkach?

 

Pierwsza reklama prasowa w Gazecie Wyborczej ukazała się tydzień temu. W czwartek 15 maja rozpoczęła się zaś 3-tygodniowa kampania TV w głównych stacjach (TVP1, TVP2, TVN, TVN24 i Polsat) oraz internetowa na portalach  (m.in.: WP, Onet, Gazeta.pl, Interia i Bankier.pl). 

 

Kampania nosi tytuł "mały cud", a jej myśl przewodnia zamyka sie w sloganie: "Za każdym razem, gdy płacisz kartą Orange mBank, dzieje się coś dobrego".

W reklamie TV w chwili gdy bohater dokonuje płatności kartą Orange, przez okno sklepu widać, jak na moment na ścianie budynku po drugiej stronie ulicy powstaje z różnych występujących tam elementów zarys uśmiechniętej twarzy.

 

W komunikacji bank podkreśla fakt, że każda transakcja dokonana za pomocą karty Orange oznacza podwójne punkty Profit, które można wymieniać na dodatkowe minuty, doładowania, telefony i inne atrakcyjne rzeczy z katalogu Profit.

 

Spot TV do tej kampanii można obejrzeć na www.mBank.tv. Reklamy prasowe będzie można zobaczyć w: Dzienniku, Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Gazecie Telewizyjnej (GW), Wysokich Obcasach (GW), Wprost, Polityka, Newsweek, Przekrój, Viva, Gala, Forum, Auto Świat, Komputer Świat, Avanti, Elle, Focus, Forbes, Logo, Men’s Health, Manager Magazine, Playboy, Voyage i National Geographic.

karty kredytowe mbank orange 2008-05-19
Michał Macierzyński
Tagi: karty kredytowe mbank orange

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców