PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWzrost sprzedaży w UNIQA w 2016 roku

Wzrost sprzedaży w UNIQA w 2016 roku

Ubezpieczenia 16.03.2017 (11:59) artykuł nadesłany

O 25 proc. wzrosła wartość składki brutto zebranej przez spółki UNIQA w Polsce w 2016 roku i wyniosła 1,44 mld zł, wobec 1,15 mld zł rok wcześniej. Przypis zwiększył się zarówno w spółce majątkowej, jak i życiowej.

O wzroście zdecydowała głównie rosnąca sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych i na życie ze składką jednorazową. Wartość wypłaconych odszkodowań i świadczeń brutto wzrosła o 4 proc. do 877,25 mln zł. Zysk finansowy brutto według międzynarodowych standardów rachunkowości wyniósł 26,66 mln zł i był o 60 proc. niższy niż po 12 miesiącach 2015 roku.

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń

Spółka majątkowa UNIQA zebrała składkę przypisaną brutto na poziomie 1,11 mld zł w 2016 roku (I-XII 2015: 1,01 mld zł). Oznacza to 10,4-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2015. Wzrost składki przypisanej za ostatni kwartał 2016 roku wyniósł 13,9 proc.

– 2016 rok był niewątpliwie jednym z najtrudniejszych w ostatnich latach dla branży ubezpieczeniowej. Zarówno ze względu na wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych, jak i wejście w życie nowego prawa, rekomendacji, ugód i zaleceń dotyczących branży. W biznesie majątkowym o wzroście sprzedaży decydowała głównie rosnąca sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA Polska.

Składka przypisana uzyskana przez UNIQA wyłącznie z ubezpieczeń OC komunikacyjnych wzrosła w 2016 roku o 30,5 proc., a z ubezpieczeń auto-casco o 24,9 proc. Równolegle ze wzrostem sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych rośnie przypis z ubezpieczeń assistance (wzrost o 36,7 proc.) oraz wypadkowych (wzrost o 6,7 proc.).

W ubezpieczeniach majątkowych – po słabym początku roku – w czwartym kwartale UNIQA uzyskała wzrost na poziomie 7,4 proc. Dynamicznie rosnącą sprzedaż notuje wprowadzony w 2016 roku pakiet dla małych i średnich przedsiębiorstw – Twój Biznes Plus, który w czwartym kwartale 2016 roku zanotował wzrost na poziomie prawie 40 proc. Również sprzedaż ubezpieczeń mieszkań rosła dynamicznie w czwartym kwartale (o 9,2 proc.). Z kolei na dynamikę ubezpieczeń majątkowych korporacyjnych w całym 2016 roku wpłynął jednorazowy efekt związany z dwiema dużymi umowami budowlano-montażowymi, które podwyższały wysokość przypisu w roku 2015. Mimo tego faktu została wypracowana znacząca marża i to pomimo spadających cen i zwiększającego się zakresu ochrony, wynikających z wojny cenowej w ubezpieczeniach majątkowych niekomunikacyjnych. UNIQA odnotowała również, kolejny rok z rzędu, 5-proc. wzrost w segmencie ubezpieczeń dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, w którym jest niekwestionowanym liderem.

– W dalszym ciągu UNIQA – podobnie jak cały rynek – musi mierzyć się z problemem rosnącego poziomu średniej szkody rzeczowej w komunikacji. Rośnie także liczba szkód osobowych zgłaszanych zarówno z nowego portfela, jak i historycznego – do 20 lat wstecz, co dziś umożliwia prawo. Te czynniki negatywnie wpływają na poziom szkodowości i w znacznym stopniu „konsumują” pozytywny wpływ rosnących cen na wynik techniczny ubezpieczeń komunikacyjnych – mówi Jarosław Matusiewicz.

Rosnący poziom odszkodowań w ubezpieczeniach komunikacyjnych był głównym czynnikiem decydującym o pogorszeniu wyników finansowych UNIQA. Zysk finansowy brutto za rok 2016 liczony według międzynarodowych standardów rachunkowości wyniósł 19,4 mln zł i był niższy od wyniku uzyskanego rok wcześniej (I-XII 2015: 60,1 mln zł). Zysk po opodatkowaniu wyniósł 13,7 ml zł, wobec 48,4 mln zł osiągniętego rok wcześniej.

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie


Życiowa spółka UNIQA dynamicznie rozwijała sprzedaż produktów zarówno ze składką regularną, jak i ze składką jednorazową w 2016 roku. Łączna wartość składki przypisanej w 2016 roku wyniosła 329,3 mln zł i była ponad dwukrotnie wyższa niż rok wcześniej (I-XII 2015: 141,7 mln zł). Wartość uzyskanej składki regularnej wyniosła 116,5 mln zł i była o 7,2% wyższa w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. Wzrost można zaobserwować w przypadku wszystkich kluczowych linii produktowych, w tym 16,6-proc. wzrost dla indywidualnych ubezpieczeń na życie, jak również 8,6-proc. wzrost sprzedaży grupowych ubezpieczeń pracowniczych. Produkty ze składką jednorazową przyniosły spółce w 2016 roku 212,8 mln zł przypisu, wobec 33,0 mln zł rok wcześniej.

– W ubiegłym roku wprowadziliśmy ubezpieczenie unit-linked UNIQAtowa Strategia, które oferowane jest przez doradców Raiffeisen Banku. Ubezpieczenie spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów – m.in. ze względu na jego atrakcyjną konstrukcję. W ubezpieczeniu nie ma zaszytej opłaty likwidacyjnej, a do tego koszt ochrony ubezpieczeniowej jest niski, a zakres szeroki – szczególnie w porównaniu z innymi tego typu produktami dostępnymi na rynku – mówi Jarosław Matusiewicz.

Rok 2016 roku był okresem wzmożonych prac nad rozwojem oferty ubezpieczeniowej. UNIQA wprowadziła dwa nowe produkty, w tym roczne, terminowe ubezpieczenie „Spokojne Życie” z dodatkową umową – od zachorowania na raka oraz indywidualne ubezpieczenie na życie „Pakiet Bezpieczeństwa”, składające się w jednym z wariantów z 31 ryzyk chroniących ubezpieczonego i jego bliskich.

– Do osiągnięcia wyższego niż obserwowany w poprzednich latach wyniku finansowego spółki życiowej przyczyniły się efektywne procesy oceny ryzyka, pozwalające osiągnąć wzrosty sprzedaży produktów ze składką regularną przy jednoczesnym zachowaniu ich rentowności. Poza tym wpływ na wynik miała także ścisła kontrola poziomu ponoszonych kosztów i optymalizacja procesów biznesowych – mówi szef spółek UNIQA w Polsce.

Zysk finansowy brutto UNIQA TU na Życie liczony według międzynarodowych standardów rachunkowości wyniósł 7,2 mln zł (I-XII 2015: 7,0 mln zł) i jest to najlepszy wynik w historii spółki. Zysk netto wyniósł natomiast 5,2 mln zł (I-XII 2015: 5,7 mln zł).

– W 2016 roku sporo działo się w ubezpieczeniach na życie. Ubezpieczyciele dostosowywali się zarówno do wymogów UOKiK w zakresie produktów inwestycyjnych, jak i do Rekomendacji KNF, dotyczących badania adekwatności produktu oraz Rekomendacji dotyczącej systemu zarządzania produktem. Rozpoczęli i zakończyli porozumieniem rozmowy z UOKiK w zakresie aktywnych umów ubezpieczenia na życie z UFK i obniżenia dla tych umów tzw. opłat likwidacyjnych. Na początku 2016 roku weszły także istotne z punktu widzenia ubezpieczeń na życie prokonsumenckie zmiany w ustawie o działalności ubezpieczeniowej – komentuje Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA Polska.

Źródło: UNIQA

2017-03-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura

Arkadiusz R. Cempura, Dyrektor Bankowości Codziennej, Euro…

Beata Wójcik

Beata Wójcik

Rzecznik prasowy, Allianz Urodzona w Warszawie. Absolwentka…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców