Wystarczyło zaledwie kilka dni, aby klienci przekonali się do płatności poprzez aplikację PeoPay w Biedronce. W ciągu tygodnia użytkownicy systemu PeoPay zapłacili mobilnie za zakupy ponad 3000 razy, w ponad połowie sklepów Biedronka. Każdego dnia rosła nie tylko ilość, ale również średnia wartość transakcji. Co więcej, od 28 października również posiadacze telefonów z systemem iOS mogą płacić bezgotówkowo za zakupy.
21 października 2013 klienci Biedronki mogli po raz pierwszy zapłacić bezgotówkowo za robione przez siebie zakupy, dzięki aplikacji PeoPay. Pierwsza transakcja została zrealizowana już o godzinie 7.17 w Ujeździe, a do zamknięcia sklepów w poniedziałek takich transakcji wykonano jeszcze 347. Każdy kolejny dzień prezentował coraz wyższą liczbę płatności realizowanych poprzez PeoPay i odznaczał się coraz większym tempem wzrostu tego typu transakcji. Do końca weekendu zrealizowano ich ponad 3 tysiące na łączną kwotę ponad 100 tysięcy zł.
Najważniejszym celem wprowadzenia aplikacji PeoPay na rynek i do sklepów Biedronka jest umożliwienie klientom dokonywania płatności bez potrzeby posiadania gotówki czy karty w portfelu. Nie ma wątpliwości, że system PeoPay ten cel w pełni realizuje, czego dowodem jest ciągły wzrost ilości i średniej kwoty wykonywanych transakcji. Choć 21 października okazał się raczej dniem testów usługi przez klientów, ponieważ całodniowa średnia wartość transakcji wyniosła 20,33 zł, to już następnego dnia wartość ta wzrosła skokowo o 5 zł.
System PeoPay przede wszystkim sprawdza się jako wygodne narzędzie do płacenia za codzienne zakupy, bez potrzeby wcześniejszej wypłaty pieniędzy z bankomatu. Trend wzrostowy średniej kwoty transakcji rysował się wyraźnie przez cały tydzień i obecnie średnia wartość płatności dokonywanej mobilnie systemem PeoPay wynosi ponad 33 zł.
Zalety PeoPay dostrzegają też klienci – liczba użytkowników aplikacji rośnie dynamicznie i w sposób systematyczny, osiągnęła już prawie 20 tysięcy użytkowników.
Chcąc rozwijać płatności mobilne i zwiększyć liczbę użytkowników, aplikacja PeoPay została udostępniona na telefony z systemem iOS, dzięki temu posiadacze iPhone’ów mogą już korzystać z płatności mobilnych PeoPay.
– Cele, jakie przed sobą postawiliśmy, udostępniając aplikację PeoPay w sklepach Biedronka, zaczynają się realizować. Rośnie liczba ściągniętych aplikacji, rośnie również liczba transakcji bezgotówkowych i co bardzo ciekawe zwiększa się wartość pojedynczych zakupów. Będziemy dalej pracować nad promocją płatności bezgotówkowych, sukcesywnie zwiększając liczbę miejsc, gdzie można zapłacić przy użyciu systemu PeoPay – powiedział Wojciech Pantkowski, dyrektor zarządzający Departamentem Klienta Detalicznego.
Kolejnym ważnym celem wdrożenia aplikacji w sklepach Biedronka jest popularyzowanie płatności bezgotówkowych w mniejszych miastach. Przez ostatni tydzień aż 67,7% płatności mobilnych dokonano właśnie w mniejszych miejscowościach w Polsce. W sumie klienci zapłacili mobilnie w ponad 1100 sklepach Biedronka, czyli w co drugim sklepie sieci PeoPay został już wykorzystany przez klientów.
PeoPay skutecznie realizuje wizję Banku Pekao, która traktuje aplikację jako nowe i innowacyjne narzędzie udostępniania płatności bezgotówkowych na szeroką skalę. Ciesząc się coraz większym zaufaniem klientów i przyciągając coraz to nowych użytkowników, z powodzeniem służy jako środek dokonywania codziennych zakupów za pośrednictwem telefonu komórkowego.