Czasami zdarza się, że w wyniku awarii lub z powodu trzykrotnego wprowadzenia złego kodu PIN bankomat zatrzymuje naszą kartę. Niestety w takiej sytuacji najczęściej nie uda nam się jej odzyskać.
Po zatrzymaniu karty powinniśmy jak najszybciej powiadomić o tym nasz bank, który dokona jej zastrzeżenia. Jednocześnie przyjmie zamówienie na nową. Bank nie zwraca zatrzymanej karty, ponieważ nie do końca jest w stanie stwierdzić, czy oddaje ją właściwej osobie i czy karta będąc w rękach pracownika banku, nie została użyta lub skopiowana.
Bywają jednak wyjątki od tej sytuacji. Gdy kartę zatrzymał nam bankomat zlokalizowany przy lub w placówce banku, można spróbować udać się do obsługi oddziału. Pracownik banku, jeśli ma dostęp do maszyny, wydobędzie kartę i nam ją zwróci. Takie sytuacje są jednak coraz rzadsze, ponieważ pracownicy oddziałów w większości banków nie mają dostępu do bankomatów, a ich obsługą i serwisowaniem zajmują się zewnętrzne firmy.
W najgorszej sytuacji znajdziemy się, gdy kartę zatrzyma nam bankomat za granicą. Dlatego na zagraniczne wyjazdy powinniśmy zabierać ze sobą co najmniej dwie karty. W niektórych bankach mamy co prawda możliwość skorzystania z ekspresowego wyrobienia nowej za granicą lub z awaryjnej wypłaty gotówki z rachunku karty, jednak za takie usługi najczęściej pobierane są wysokie opłaty sięgające 200 dolarów.