Żabka Polska wdraża nową usługę Żappka Pay, czyli możliwość płacenia aplikacją żappka w sklepach sieci. Ma ona na celu usprawnienie i przyśpieszenie procesu zakupowego przy kasie oraz łatwiejsze korzystanie z funkcjonalności dostępnych w aplikacji. Jako bezdotykowa metoda płatności idealnie odpowiada na aktualną sytuację pandemii, gwarantując bezpieczne i szybkie zakupy. Rozwiązanie będzie dostępne dla klientów we wszystkich ponad 6100 sklepach Żabka już w połowie czerwca.
Mechanizm działania Żappka Pay jest bardzo prosty. W aplikacji żappka należy podłączyć kartę płatniczą, a następnie zabezpieczyć ją numerem PIN, skanem twarzy lub odciskiem palca. Aplikację wyróżnia możliwość dodania karty na kilka wygodnych sposobów tj. za pomocą zdjęcia czy NFC (przez zbliżenie karty do telefonu). Podłączenie karty i płacenie za pośrednictwem aplikacji jest całkowicie bezpieczne, a cały proces jest obsługiwany przez firmę First Data. Dzięki Żappka Pay jednym skanowaniem aplikacji będzie można płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji przygotowanych dla użytkowników żappki.
Testy Żappka Pay rozpoczęły się w drugiej połowie maja w 5 sklepach sieci – 3 w Poznaniu i 2 w Warszawie. Od strony użytkowników zaproszonych zostało do nich kilkadziesiąt osób. Wśród nich znaleźli się pracownicy Żabka Polska i firm biorących udział w tworzeniu usługi. W kolejnej fazie do testów dołączyli także klienci korzystający z aplikacji żappka, którzy robią zakupy w tych sklepach.
Aplikacja żappka cieszy się ogromnym zainteresowaniem użytkowników od samego momentu jej wprowadzenia na rynek w minionym roku. Obecnie korzysta z niej blisko 3 mln użytkowników.
Źródło: Żabka