Użytkownicy smartfonów posługujący się aplikacją Jakdojade mogą już korzystać z nowej funkcji, która uprości proces zakupu biletów na przejazdy pociągami PKP Intercity – przekierowania do systemu sprzedaży przewoźnika. Współpraca z Jakdojade jest kolejnym działaniem w ramach strategii PKP Intercity, który stawia na rozwój sieci sprzedaży poprzez partnerskie działania z zewnętrznymi podmiotami.
24 kwietnia użytkownicy aplikacji Jakdojade korzystający systemów iOS i Android otrzymali funkcję „Kup bilet”, która po wyszukaniu bezpośredniego przejazdu pociągami PKP Intercity przekierowuje na stronę przewoźnika do systemu e-IC, w którym wyświetlany jest od razu pociąg, na który klient chce zakupić bilet. W przyszłości przycisk „Kup bilet” dostępny będzie również na stronie internetowej jakdojade.pl. Zakup biletu staje się dużo prostszy i bardziej intuicyjny, a nowa funkcja znacząco ułatwia planowanie trasy dla pasażerów podróżujących między miastami.
– Funkcja przekierowania do strony e-IC w aplikacji Jakdojade to jeden z wielu kroków, jakie planujemy podjąć z tym partnerem. Współpraca z zewnętrznymi portalami i aplikacjami to istotna część naszej strategii sprzedażowej. Zależy nam, aby nasi pasażerowie mieli możliwość łatwego wyszukiwania połączeń i zakupienia biletów w najbardziej dogodnym dla nich miejscu, dlatego nieustannie pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami, które ułatwią Polakom podróże z PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Wprowadzenie planera było początkiem rozwoju trybu międzymiastowego. Rozszerzanie funkcjonalności związanych z podróżowaniem koleją jest dla nas kluczowe. Nawiązanie współpracy z PKP Intercity i uruchomienie przekierowania pomiędzy naszą aplikacją, a stroną przewoźnika, to pierwszy krok w kierunku sprzedaży biletów kolejowych – mówi Bartosz Burek, prezes Jakdojade.
W przyszłości PKP Intercity planuje udostępnić opcję bezpośredniego zakupu biletów w aplikacji Jakdojade, kontynuując tym samym strategię rozszerzania sieci sprzedaży na zasadach ujednoliconych warunków handlowych.
PKP Intercity nieustannie rozszerza możliwości zakupu biletów. Przewoźnik rozwija zdalne kanały sprzedaży dodając kolejne funkcje w aplikacji mobilnej oraz ulepszając działanie strony internetowej. W ostatnim czasie pasażerowie zyskali m.in. możliwość graficznej rezerwacji miejsc i nowe opcje płatności w aplikacji.
W 2021 roku PKP Intercity otworzyło się na współpracę z partnerami zewnętrznymi i wprowadziło nowy model sprzedaży agencyjnej. Dzięki niemu bilety PKP Intercity można dzisiaj kupić na popularnych platformach mPay, e-podroznik.pl, KOLEO oraz SkyCash.
Strategia spółki przyniosła oczekiwane rezultaty – ta forma zakupu biletów cieszy się rosnącym zainteresowaniem podróżnych. Przez niecały rok po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich 2,5 mln biletów PKP Intercity.
Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Mając na uwadze dobro pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w najbliższym czasie przewoźnik planuje wprowadzić swoje usługi do kiosków, hoteli, sklepów spożywczych oraz na stacje benzynowe. Dzięki takiej strategii brak kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.
Źródło: Jakdojade