Aż 131 zgłoszeń wpłynęło do tegorocznej edycji Złotych Spinaczy – konkursu na najlepsze kampanie public relations organizowanego przez ZFPR. Nadesłane projekty będą rywalizować w piętnastu kategoriach, z czego pięć to zupełnie nowe specjalizacje po raz pierwszy wprowadzone do konkursu.
Najpopularniejsza okazała się kategoria efektywność, do której zgłoszono 28 prac. Liczba projektów w pozostałych specjalizacjach przedstawia się następująco: Kampania edukacyjna, Kampania społeczna – po 12 zgłoszonych projektów; PR produktu – 10 projektów; PR korporacyjny, Event komercyjny, CSR, Kreatywność – po 9 projektów; Launch nowego produktu, usługi lub firmy, PR miejsca, miasta lub regionu – po 8 zgłoszeń; Event społeczny, PR on-line – po 5 projektów; Public Affairs&Lobbing – 4 projekty; Komunikacja antykryzysowa lub/i komunikacja kryzysowa – 3 projekty; Komunikacja wewnętrzna – 2 projekty.
Wśród 69 podmiotów zgłaszających prace do konkursu znalazły się agencje PR, organizacje pozarządowe, firmy i instytucje państwowe.
Konkurs Złote Spinacze zyskał miano jednego z najważniejszych wydarzeń branżowych, a prestiżowa statuetka staje się dla piarowców tym, czym Oscar dla aktorów – ukoronowaniem ich pracy i świadectwem profesjonalizmu – podkreśla Paweł Trochimiuk, Prezes ZFPR. Cieszymy się szczególnie z popularności, jaką już w pierwszym roku zyskały nowe kategorie. To znak, że konkurs rozwija się w dobrym kierunku.
Nad oceną projektów pracuje już czterdziestoosobowe jury – grono ekspertów i profesjonalistów z różnych branż. Wyniki głosowania i listę nominowanych do nagrody głównej poznamy 8 października, natomiast ostateczne rozstrzygnięcie i wręczenie statuetek nastąpi podczas uroczystej Gali 25 listopada w hotelu Intercontinental w Warszawie.
Partnerem merytorycznym konkursu Złote Spinacze jest firma doradcza KPMG. Patronat medialny nad konkursem objęły: TVN CNBC, Radio PIN, Brief, magazyn PRO-Kreacja, Onet.pl, Goldenline.pl, Mediarun.pl, Bankier.pl oraz PRnews.pl.
Źródło: Związek Firm Public Relations