Złoty Komputer 2005 – Wybór Redakcji oraz zwycięzca w kategorii Komunikator internetowy otrzymał Tlen.pl oraz Tlenofon – na tę nominację głosowało aż 14 028 czytelników.
Wyróżnienie w konkursie „Złoty Komputer” jest bardzo cenne dla laureata, ponieważ o jego przyznaniu decydują w głównej mierze czytelnicy dwutygodnika „Komputer Świat”. Przy wyłanianiu produktów do konkursu redakcja magazynu brała pod uwagę wyłącznie produkty i usługi najwyższej jakości, cieszące się zaufaniem zarówno fachowców, jak i użytkowników. Celem plebiscytu „Złoty Komputer”, którego pierwsza edycja miała miejsce w 2002 roku, jest wyłonienie najlepszych produktów branży komputerowej, telekomunikacyjnej i audio/wideo/foto. Znak „Złoty Komputer” jest wyrazem uznania czytelników Komputer Świata.
Komunikator internetowy Tlen.pl jest jednym z najpopularniejszych polskich programów do błyskawicznej komunikacji w internecie. Użytkownicy Tlenu już w 2001 roku mogli porozumiewać się z osobami korzystającymi z innych systemów instant messagingu. Konkurencyjne komunikatory zaoferowały taką możliwość dopiero rok później.
Wg badania MegaPanel PBI/Gemius portal jest odwiedzany przez blisko 0,7 mln użytkowników miesięcznie.
Tlenofon to pierwsza kompleksowa telefonia internetowa korzystająca z protokołu VoIP. Koszt rozmów jest znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnej telefonii tradycyjnej, a połączenia między abonentami Tlenofonu są bezpłatne. Dzięki publicznemu numerowi przyznawanemu w jednej z kilkunastu polskich stref numeracyjnych abonenci Tlenofonu mogą nie tylko dzwonić, lecz również odbierać przychodzące połączenia i faksy.
Wg. ostatnich danych z Tlenofonu korzystało ponad 27 tyś użytkowników.
Portal internetowy o2.pl założony w 1999 roku przez trzech studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie jest dziś jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w polskim internecie (wyprzedza m.in. portal gazeta.pl). Popularność zdobył oferując darmowe konta
e-mail (@go2.pl) o najlepszych wówczas parametrach na rynku (skrzynka pocztowa
o pojemności 20MB i możliwość obsługi konta przez stronę WWW stały się standardem dopiero kilka miesięcy po wprowadzeniu ich przez o2.pl).
Wg badania MegaPanel PBI/Gemius portal jest odwiedzany przez 3,1 mln użytkowników miesięcznie.