PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZmiana preferencji klientów? W ubiegłym roku większy odsetek Polaków częściej robił zakupy stacjonarne
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Zmiana preferencji klientów? W ubiegłym roku większy odsetek Polaków częściej robił zakupy stacjonarne

Informacje 19.02.2025 (12:04) informacja prasowa
Santander Consumer Bank

Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między półką a ekranem: wybory zakupowe Polaków”, niemal co trzeci Polak deklaruje, że w minionym roku robił zakupy stacjonarnie równie często co online. Dla ponad połowy uczestników badania z nowoczesnych rozwiązań zakupowych najbardziej przydatne są punkty odbioru zamówień znajdujące się blisko domu, a dla ponad 40 proc. szybkie dostawy.

zakupy
fot. Porapak Apichodilok / Pexels

Z raportu Santander Consumer Banku wynika, że w ciągu ostatniego roku większy odsetek Polaków częściej robił zakupy stacjonarne. Wskazało tak 41 proc. ankietowanych. Jednocześnie, zakupy online wybierał co czwarty (27 proc.), a 30 proc. deklaruje, że korzystało z obu form po równo. Co ciekawe, preferencje zakupowe Polaków różniły się m.in. w zależności od miejsca zamieszkania, wieku i dochodów. W grupie mieszkańców małych miasteczek aż 44 proc. badanych wskazuje, że częściej kupuje stacjonarnie. Niewielkie różnice widać także po-między kobietami, a mężczyznami. Kobiety są nieco bardziej przychylne zakupom online, z kolei mężczyźni częściej skłaniają się ku zakupom stacjonarnym.

Współcześni konsumenci mają wysokie oczekiwania względem doświadczeń zakupowych. Postęp technologiczny w sektorze handlowym sprawił, że szybkie dostawy, intuicyjny proces zakupowy czy personalizacja są na porządku dziennym. Tę zależność odzwierciedla także raport „Między półką a ekranem: wybory zakupowe Polaków ”. Jak się okazuje, najistotniejsze dla Polaków w kontekście zakupów są punkty odbioru umożliwiające odbiór zamówienia blisko domu (54 proc.), oraz szybkie dostawy (42 proc.).

– Polacy cenią rozwiązania zakupowe, które łączą wygodę, szybkość i nowoczesność. Szczególnie popularne są punkty odbioru zamówień, zwłaszcza dla Polaków w wieku 40-49 lat – 62 proc. wskazań oraz 30-39 lat i 50-59 lat – po 57 proc. wskazań. Istotne podczas procesu zakupowego są także szybkie dostawy, które umożliwiają dopasowanie zakupów do dynamicznego stylu życia. Ten aspekt szczególnie podkreślają młodsi konsumenci. Wskazało na nie 52 proc. respondentów w wieku 18-29 lat oraz 50 proc. ankietowanych w wieku 30-39 lat. Ciekawym trendem jest również rosnąca świadomość ekologiczna klientów oraz znaczenie programów lojalnościowych, które stają się nieodłącznym elementem współczesnego rynku – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Inne rozwiązania choć mniej popularne niż punkty odbioru czy ekspresowe dostawy także mają swoje grono zwolenników wśród konsumentów. Zakupy bez kas (np. Żabka 24/7), na które wskazało 26 proc. respondentów oraz ekologiczne rozwiązania (17 proc.), takie jak recykling czy minimalizacja odpadów, zyskują na znaczeniu. Natomiast technologie takie jak showroomy – oglądanie produktów na żywo i zakup online (9 proc), rzeczywistość rozszerzona (AR) (7 proc.) czy personalizacja dzięki AI (6 proc.) na ten moment mają dla konsumentów marginalne znaczenie. Najmniejszą popularnością cieszą się jednak wirtualni asystenci zakupowi AI, na których wskazało zaledwie 3 proc. respondentów.

Niemal połowa (44 proc.) Polaków podkreśla, jak istotne w procesie zakupowym są dla nich programy lojalnościowe i subskrypcje. Ten aspekt jest szczególnie istotny dla osób w wieku 40-49 lat (52 proc.), mieszkańców dużych miast (50 proc.) oraz osób, których miesięczny dochód wynosi pomiędzy 4000 a 4999 zł (55 proc.). Programy lojalnościowe i subskrypcje oferują rabaty i promocje, które pozwalają zaoszczędzić, dlatego tak przyciągają konsumentów. To pokazuje, że kwestie finansowe pozostają dla Polaków jednym z najistotniejszych czynników podczas zakupów.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 20-27 stycznia 2025 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z Internetu. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2025-02-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Iwona Drabot

Iwona Drabot

Właścicielka PR Boutique, niezależny doradca PR, wcześniej…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców