Zdecydowana większość z nich, bo aż 78%, kupiło samochód za gotówkę, a co piąty zaciągnął na ten cel kredyt. Tylko 2% posiadaczy aut korzysta z samochodu służbowego.
Na nowe auta zdecydowało się 23% respondentów, większość zaś zakupiła auta używane – 46% wybrało samochody używane w kraju, a 31% kupiło auta sprowadzone zza granicy.
Co drugie gospodarstwo domowe wyposażone jest we własne cztery kółka, a co piąta rodzina może pochwalić się dwoma pojazdami.
Najczęściej kupowanymi samochodami są auta z segmentu C (11%) oraz B (6%) i D (7%, a preferowane pojemności silnika to natomiast 1,4-1,6 (26%).
Prognozy dla rynku motoryzacyjnego wydają się być całkiem niezłe, gdyż aż 70% internautów posiadających auta planuje je wkrótce zmienić. 11% zamierza kupić nowy samochód w przeciągu najbliższych 6 miesięcy, kolejne 16% planuje ten zakup w okresie do 12 miesięcy, a 43% zmieni auto w perspektywie 2 lat. 81% rozważa zakup samochodu używanego i na ten cel najchętniej chciałoby przeznaczyć do 30 tys. zł (72%). 18% planuje wydać na zakup auta od 30 do 50 tys. zł, a 6% deklaruje kwotę z przedziału 50-70 tys. zł.
Liderem wśród firm ubezpieczeniowych oferujących polisy AC wśród zmotoryzowanych internautów jest firma PZU – 35% wskazań. W gronie najczęściej wskazywanych ubezpieczycieli znajduje się także Warta (8%), Allianz (7%), Link4, HDI Asekuracja i Ergo Hestia (po 5%).
Źródło: Acxiom Polska