PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZysk netto Alior Banku w II kw. 2022 r. wyniósł 216 mln zł
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Zysk netto Alior Banku w II kw. 2022 r. wyniósł 216 mln zł

Informacje 03.08.2022 (12:54) informacja prasowa
KredytyOszczędzanie Alior Bank

Grupa Alior Bank zamknęła II kw. 2022 r. przychodami na poziomie 1,2 mld zł. Stanowi to wzrost o 34 proc. r/r. Wypracowany zysk netto był o 75 proc. wyższy, niż w tym samym okresie rok wcześniej, co daje 216 mln zł. Wyłączając zdarzenia jednorazowe, skorygowany wynik netto wyniósł ok. 344 mln zł. Bank odnotował wzrost rentowności ROE do 15,9 proc. oraz poprawił marżę odsetkową netto (NIM) do 5,11 proc. Efektywność zarządzania bazą kosztową banku potwierdza fakt, że wskaźnik C/I w analizowanym okresie, skorygowany o zdarzenia jednorazowe (wpłata 195 mln zł na system ochrony instytucjonalnej banków oraz związany z tym brak składki na fundusz gwarantowania depozytów BFG) ukształtował się na poziomie 36,9 proc. Wzrost rynkowych stóp procentowych pozytywnie wpływa na wynik odsetkowy, który wyniósł 972 mln zł (+46 proc. r/r). Współczynniki kapitałowe utrzymują się na bezpiecznych poziomach: TIER1 12,63 proc., a TCR 13,99 proc.

fot. ERA Foto / Shutterstock

– W pierwszym półroczu Alior Bank skutecznie realizował strategiczne cele, co wpłynęło na poprawę jego efektywności oraz poziom stabilności. W obszarze klienta indywidualnego – mimo trudnego otoczenia – zwiększyliśmy udział w rynku kredytów hipotecznych. Aktywnie pozyskujemy klientów dla których jesteśmy bankiem pierwszego wyboru. Skutecznie zachęcamy do korzystania z kanałów cyfrowych. Porównując analogiczne okresy z 2021 i 2022 r. o 25 proc. wzrosła liczba użytkowników aplikacji Alior Mobile. W pierwszym półroczu w segmencie klienta biznesowego zrealizowaliśmy główne cele związane z poprawą jakości portfela – wylicza Grzegorz Olszewski, prezes Zarządu Alior Banku.

1,2 mld zł to najwyższe przychody w całej historii Alior Banku. W porównaniu z II kw. 2021 r. wzrosły one o 307 mln zł (+34%). Zysk netto w II kw. 2022 r. wyniósł 216 mln zł i był o 75 proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wynik ten był obciążony kosztem przystąpienia banku do systemu ochrony instytucjonalnej banków (IPS) w kwocie 195 mln zł, co wiązało się z brakiem składki na fundusz BFG w wysokości ok. 30 mln zł. Łączny wpływ tych zdarzeń na zysk netto Grupy Alior Banku to ok. 128 mln zł. W efekcie skorygowany zysk netto w II kw. tego roku wyniósł ok. 344 mln zł, natomiast w pierwszym półroczu 2022 r. ok. 570 mln zł.

Dzięki wzrostowi transakcyjności klientów, bank utrzymuje bardzo wysoki poziom wyniku prowizyjnego. Wynik z tytułu opłat i prowizji zwiększył się o 20 proc. w skali roku do 221 mln zł, z kolei wynik odsetkowy wzrósł do poziomu 972 mln zł (+46 proc. r/r).

W II kw. 2022 r. wskaźnik C/I wyniósł 49,3 proc. Pomimo rosnącej presji na wzrost kosztów działania pozostają one pod kontrolą. Z kolei wskaźnik kosztów ryzyka CoR osiągnął poziom 1,46 proc. (-0,25 pp. r/r) i ukształtował się poniżej średnioterminowego celu strategicznego banku, który wynosi 1,9 proc. Bank konsekwentnie poprawia jakość portfela. Dzięki temu wskaźnik kredytów niepracujących (NPL) spadł do 10,70 proc. Kwartał wcześniej wynosił on 11,31 proc.

– Stabilną i bezpieczną pozycję Alior Banku potwierdzają poziomy współczynników kapitałowych TIER1 oraz TCR. Na koniec II kw. br. znacznie przekraczają ona minima regulacyjne, odpowiednio o: 266 pb. (1,3 mld zł) oraz 202 pb. (1 mld zł) – mówi Radomir Gibała, wiceprezes Alior Banku odpowiedzialny za obszar finansów.

Konsekwentny wzrost znaczenia kanałów cyfrowych

Alior Bank umacnia pozycję lidera cyfrowych rozwiązań bankowych. W II kw. 2022 r bank odnotował 839 tys. (+25 proc. r/r) użytkowników aplikacji Alior Mobile oraz ponad 10,2 mln przelewów zleconych za jej pomocą (+24 proc. r/r). Klienci wykonali ponad 10,1 mln transakcji BLIK, czyli o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stały rozwój kanałów zdalnych oraz wdrożenia kolejnych rozwiązań, które mają na celu ułatwić codzienne korzystanie z bankowości sprawia, że już 38 proc. klientów zarządza swoimi finansami wyłącznie za pomocą smartfona. Jednocześnie w II kw. 2022 r. ponad 400 tys. klientów skorzystało z opcji zapłacenia za przejazd autostradą w aplikacji mobilnej banku.

Voicebot InfoNina Alior Banku w całym drugim kwartale w sposób zautomatyzowany obsłużył ponad 30 proc. rozmów. W tym okresie wdrożono także pierwszego w banku bota wykonującego połączenia wychodzące.

W II kw. 2022 r. trwały dalsze prace nad rozwojem oferty i usług dla obywateli Ukrainy. Wdrożony został podstawowy rachunek płatniczy wraz z obsługą dla osób nieposiadających standardowych dokumentów tożsamości czy możliwość wnioskowania o świadczenie z programu Rodzina 500+. Łącznie założono już 18,5 tys. nowych rachunków osobistych dla obywateli Ukrainy.

Budowanie trwałych relacji z klientami

Alior Bank utrzymuje liczbę klientów indywidualnych na poziomie 4,1 mln, przy wzroście rachunków „Konto Jakże Osobiste” do 578 tys. (+27 proc. r/r). Jednocześnie zwiększa się grupa z systematycznymi wpływami (+5 proc. r/r).

Chociaż rynek kredytów hipotecznych w II kw. 2022 r. wyraźnie wyhamował, Alior Bank skupił się na zwiększeniu dostępności oferty dla mieszkańców kolejnego, po Warszawie, dużego miasta w ramach oferty „Własne M w Krakowie i okolicy”. W celu łagodzenia skutków sytuacji makroekonomicznej, zgodnie z rekomendacjami regulatorów, bank zwiększył sprzedaż kredytów na cele mieszkaniowe na okresowo stałej stopie procentowej. W czerwcu br. ich poziom w portfelu hipotek wyniósł 17 proc. Alior Bank jest pierwszym na rynku podmiotem finansowym, który uruchomił możliwość składania wniosków w rządowym programie „Mieszkanie bez wkładu własnego”. Umożliwia on zaciągnięcie kredytu mieszkaniowego do 100 proc. kosztu zakupu mieszkania.

Sprzedaż w segmencie consumer finance zwiększyła się od ostatniego kwartału o 74 mln zł (+8 proc. r/r). Wynik osiągnięto pomimo niesprzyjającego środowiska wysokich stóp procentowych oraz ograniczenia finasowania fotowoltaiki, wynikającego ze zmiany sposobu rozliczeń. Wzrost sprzedaży to efekt m.in. rozwoju kanałów online, gdzie w pierwszym półroczu br. wprowadzone zostały zmiany usprawniające proces, w tym nowa metoda potwierdzania tożsamości. Bank utrzymuje w tym segmencie rynku udział na poziomie 17,1 proc.

Alior Bank partnerem dla biznesu

Strategia poprawy jakości portfela kredytowego Alior Banku ma pozytywny wpływ na wzrost przychodów, spadek kosztów ryzyka oraz obniżenie wskaźnika NPL. Towarzyszy temu optymalizacja bazy klientów o dobrym profilu ryzyka i wysokim potencjale produktowym. Dzięki temu o 5 proc. w ujęciu rocznym wzrosło saldo aktywów w regularnej obsłudze, natomiast portfel strukturyzacji lub windykacji zmalał o 18 proc. r/r. W II kw. tego roku udział nowych limitów kredytowych i faktoringowych sprzedawanych klientom z wybranych branż w segmentach MŚP i dużych firm osiągnął 28 proc.

W ostatnich miesiącach duże znaczenie odegrał także rozwój kanałów zdalnych i automatyzacja procesów kredytowych. Sprzedaż kart i rachunków pomocniczych w BusinessPro za pomocą obsługi zdalnej w segmencie mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosła o 135 proc. Z kolei nowa sprzedaż w decyzjach automatycznych w obszarze MŚP i dużych firm zwiększyła się o 38 proc. r/r. Liczba transakcji bezgotówkowych kartami płatniczymi wyniosła 3,2 mln (+20 proc. r/r). Wolumen przelewów zleconych przez firmy sięgnął 83,7 mld zł (+ 9 proc. r/r).

Trwa także systematyczna poprawa wyników transakcyjności klientów biznesowych. Dzięki konsekwentnej polityce budowania i utrwalania relacji z firmami, Alior Bank coraz częściej staje się dla nich bankiem pierwszego wyboru.

Kluczowe wskaźniki finansowe Grupy Alior Banku w II kw. 2022 roku:

  • Przychody: 1,2 mld zł; zysk netto: 216 mln zł
  • Wskaźnik ROE na poziomie 15,9 proc. (+8,3 p.p. r/r)
  • Bezpieczna pozycja kapitałowa oraz płynnościowa banku. Współczynnik TIER1 na poziomie 12,63 proc., a TCR 13,99 proc. Nadwyżka ponad wymogi regulacyjne dla TIER1 wynosi 266 pb., a TCR 202 pb.
  • CoR w II kw.2022 roku na poziomie 1,46 proc.
  • Marża odsetkowa netto (NIM) w analizowanym okresie wyniosła 5,11 proc.

Źródło: Alior Bank

2022-08-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

Aneta Styrnik-Chaber

Aneta Styrnik-Chaber

Kierownik Zespołu Komunikacji Produktowej w Departamencie Komunikacji…

Artur Newecki

Artur Newecki

PR Manager, Getin Noble Bank Artur Newecki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców