TFI Allianz Polska S.A. konsekwentnie poszerza sieć dystrybucji, która opiera się na sieci agencyjnej Grupy Allianz Polska, wybranych bankach i domach maklerskich oraz niezależnych firmach dystrybucyjnych. Udział sieci własnej w aktywach zarządzanych przez TFI Allianz Polska S.A. wynosi 51% (inwestycje bezpośrednie w funduszach oraz polisy typu unit-link). W roku 2008 Spółka pozyskała 8 nowych partnerów dystrybucyjnych zwiększając ich łączną liczbę do 21.
W listopadzie 2007 roku Towarzystwo wprowadziło 3 nowe subfundusze do parasola polskiego: Allianz Akcji Budownictwo 2012, Allianz Akcji Plus, Allianz Akcji Małych i Średnich Spółek. W maju 2008 roku spółka zaoferowała parasolowy Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjnych Otwarty Allianz Globalny z wydzielonymi 8 subfunduszami inwestującymi całość pozyskanych środków w fundusze zarządzane przez Allianz Global Investors, piątą największą grupę zarządzania aktywami na świecie. Na koniec roku 2007 aktywa zarządzane przez AGI wyniosły 1,3 biliona euro. Jednym z najciekawszych subfunduszy w ramach SFIO Allianz Globalny jest Allianz Akcji EcoTrends, inwestujący na całym świecie w szybko rozwijającą się branżę ochrony środowiska.
Plany TFI Allianz zakładają dalszy rozwój oferty produktowej kierowanej do różnych segmentów klientów, w tym do klientów zamożnych i korporacyjnych oraz intensywne poszerzanie sieci dystrybucji. Szczególnie ważną rolę w dystrybucji naszych produktów będzie miał uruchamiany Allianz Bank Polska. Promowane będą również rozwiązania w zakresie indywidualnych, jak i grupowych form zabezpieczenia emerytalnego (PPE).
Najwyższa ze średnich wartości inwestycji klientów TFI Allianz Polska S.A. występuje w segmencie niezależnych doradców finansowych i wynosi 15 000 PLN. Pierwsze subfundusze uruchomione w ramach polskiego parasola mają na tyle długą historię inwestycyjną, że można już mówić o przejściu pełnego cyklu giełdowego. Były one uczestnikiem zarówno hossy lat 2004-2007, jak też ostatniego okresu spadków na giełdzie. Wszystkie fundusze TFI Allianz Polska uzyskały w tym okresie stopy zwrotu zdecydowanie przewyższające stopę inflacji, a większość z nich bardzo dobre wyniki na tle konkurencji. Warto zaznaczyć, że w okresie dekoniunktury na rynku finansowym, która miała miejsce w ostatnich miesiącach, Towarzystwo położyło szczególny nacisk na ochronę kapitału swoich klientów. Wyniki inwestycyjne w ostatnich kilkunastu miesiącach są zdecydowanie lepsze od konkurencji. W przypadku funduszy akcyjnych i mieszanych różnica ta sięga nawet kilkunastu punktów procentowych.
Od początku roku 2008, dzięki rozszerzeniu palety oferowanych produktów, rozwojowi sieci dystrybucji oraz polityce inwestycyjnej skoncentrowanej na ochronie kapitału klientów, TFI Allianz Polska S.A., pomimo dekoniunktury panującej na rynkach finansowych, zwiększyło udział w rynku do 1,3% z 1,09% na koniec roku 2007.