PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćSantander Consumer BankPołowa Polaków kupujących prezenty na raty wyda na ten cel więcej niż przed rokiem
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Połowa Polaków kupujących prezenty na raty wyda na ten cel więcej niż przed rokiem

Santander Consumer Bank 17.12.2015 (13:07)
Santander Consumer Bank

Zakup świątecznych prezentów pochłonie nawet połowę bożonarodzeniowego budżetu wynika z badania poświęconego finansowaniu zakupu prezentów przeprowadzonego przez GfK na zlecenie Santander Consumer Banku. Ponad 55% respondentów zamierza przeznaczyć na ten cel od 200 do 600 zł.

To niemal tyle samo, co przed rokiem – wówczas odpowiedzi mieszczące się w tym przedziale zadeklarowało 58% uczestników badania. Rośnie natomiast grupa wydających na prezenty powyżej 600 zł. W 2014 roku było to 19%, a obecnie 26% respondentów.

Żródło: Badanie „Prezenty gwiazdkowe i zakupy na raty” przeprowadzone przez GfK na zlecenie Santander Consumer Banku (odpowiednio od lewej: n=117 oraz n=1003 ).


Właściwie wszyscy (97%) deklarują, że chcą dokonać zakupów świątecznych przed 24 grudnia. Obdarujemy głównie najbliższych członków rodziny i dzieci. W tym roku częściej niż 12 miesięcy temu zrobimy przyjemność również sobie samym. Zakup prezentów na własny użytek deklaruje 27% respondentów, o 8% więcej niż przed rokiem. Blisko badanych twierdzi, że przynajmniej część prezentów zakupi przez internet (5% wskazań w tej grupie, to kupujący prezenty wyłącznie w internecie).

Zdecydowana większość Polaków zapłaci za prezenty gotówką, ale 13 na 100 kupujących będzie wspierało się w tym celu zakupami na raty.

– To relatywnie wysoki wskaźnik biorąc pod uwagę charakter świątecznych zakupów. Większość prezentów kupowanych z okazji Bożego Narodzenia stanowią drobne upominki, za które Polacy zapłacą z posiadanych zasobów gotówki. To również, w dużej mierze, towary zazwyczaj niefinansowane przez banki ze względu na ich niską wartość lub specyfikę – wyjaśnia Agnieszka Kociemska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ratalnej w Santander Consumer Banku.

Prezenty kupowane przez Polaków w 2015 roku – 20 najpopuarniejszych wskazań

(na czerwono odznaczono kategorie produktów, których zakup można sfinansować kredytem ratalnym).

Żródło: Badanie „Prezenty gwiazdkowe i zakupy na raty” przeprowadzone przez GfK na zlecenie Santander Consumer Banku (n=972).


Pięć najczęściej wymienianych grup prezentów, które Polacy chcą w tym roku kupić na raty to również ścisła czołówka towarów finansowanych w internecie w trakcie roku. Mniej więcej co piąty z respondentów wskazywał chęć podarowania sprzętu AGD, RTV lub fotograficznego kupionego na raty. Blisko połowa badanych, którzy zamierzają kupić prezenty na raty w internecie, zamierza w tym roku wydać większą kwotę niż przed rokiem. Spośród elementów, które najmocniej zachęcają do zakupu prezentów świątecznych na raty, internauci wskazywali raty 0% – produkt powszechnie dostępny w stacjonarnych sieciach sprzedaży, ale w internecie oferowany głównie przez największe sklepy. To ważna podpowiedź dla prowadzących sklepy w sieci. Wg specjalistów szeroki wybór sposobów płatności za zakupy jest jednym z elementów decydujących o sukcesie na rynku e-commerce, a możliwość rozłożenia zakupu na raty staje się standardem.

Prezenty kupowane przez Polaków na raty w 2015 roku – 5 najpopularniejszych wskazań

Żródło: Badanie „Prezenty gwiazdkowe i zakupy na raty” przeprowadzone przez GfK na zlecenie Santander Consumer Banku (n=131).


– Na podstawie analizy wartości rynku szacujemy, że co drugi prezent kupowany w internecie z wykorzystaniem kredytu ratalnego będzie w tym roku finansowany przez Santander Consumer Bank. To zasługa m.in. szerokiej dostępności naszych produktów. Jak pokazują niezależne badania krajowego rynku e-commerce, nasza oferta jest dostępna we wszystkich najczęściej wymienianych serwisach internetowych sprzedających sprzęt RTV i AGD – największym pod względem wartości segmencie rynku finansowanym sprzedażą ratalną w internecie. Razem ze sprzętem komputerowym stanowi on 45% akcji kredytowej on-line – tłumaczy Agniezszka Kociemska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ratalnej w Santander Consumer Banku.

Zgodnie z szacunkami Santander Consumer Banku wartość zakupów finansowanych w systemie sprzedaży ratalnej w całym wolumenie rynku e-commerce w najbliższych latach wzrośnie trzykrotnie do poziomu 5-6%.

Badanie „Prezenty gwiazdkowe i zakupy na raty” zostało przeprowadzone przez GfK metodą wywiadów samodzielnych realizowanych za pośrednictwem internetu (CAWI – Computer Assisted Web Interviews) w dniach 27-30 listopada 2015 r. W ramach badania zrealizowano 1003 wywiady. Do badania zapraszane były osoby w wieku 18+. Próba odzwierciedla populację Polski w wymiarze płci, wieku oraz wielkości zamieszkiwanej miejscowości.

Co drugi prezent kupowany w internecie z wykorzystaniem kredytu ratalnego będzie w tym roku sfinansowany przez Santander Consumer Bank


Źródło: szacunki własne Santander Consumer Banku.

2015-12-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców