PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWzrost zysku UNIQA Polska po trzech kwartałach 2015 r.

Wzrost zysku UNIQA Polska po trzech kwartałach 2015 r.

Ubezpieczenia 03.12.2015 (11:21)

UNIQA Polska zebrała w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 r. prawie 870 mln zł składki przypisanej (I-IX 2014: 992,2 mln zł). To o 12 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek nie dotyczy jednak wszystkich linii biznesowych. UNIQA z sukcesem rozwija sprzedaż ubezpieczeń korporacyjnych, dla sektora mieszkalnictwa, a także życiowych ze składką regularną (zarówno indywidualnych, jak i grupowych).

Strategia rozwoju rentownych linii biznesowych w połączeniu ze zmianą struktury portfela (zmniejszenie udziału ubezpieczeń komunikacyjnych) oraz aktywnym zarządzaniem kosztami i dostosowywaniem ich poziomu do poziomu sprzedaży pozytywnie przekłada się na wynik finansowych. Zysk brutto liczony według międzynarodowych standardów rachunkowości wyniósł 50 mln zł (I-IX 2014: 32,7 mln zł) i był o 53 proc. wyższy niż przed rokiem.

– Ostatnie miesiąca to bardzo intensywny czas dla UNIQA. Przechodzimy prawdziwą rewolucję. Zmieniamy procesy, strukturę sprzedaży i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania mówi Andrzej Jarczyk, prezes spółek UNIQA w Polsce.

W ostatnim czasie UNIQA wprowadziła nowy system obsługi zapytań ubezpieczeniowych, rozpoczęła proces elektronicznej archiwizacji dokumentów oraz czyszczenia portfela produktów z produktów nierentownych i koncentracji na produktach wystandaryzowanych, dostosowanych do potrzeb klienta.

– Przebudowaliśmy sieć sprzedaży tak by jej struktura była bardziej przejrzysta. Odciążyliśmy nasze oddziały od wszystkich administracyjnych czynności, by mogły skoncentrować się wyłącznie na sprzedaży. Zakończyliśmy projekt rozwoju Portalu Obsługi Sprzedaży POS 2.0. Przekształciliśmy system kalkulujący składki w nowoczesny portal codziennej pracy pośrednika. Rewolucyjnym rozwiązaniem na rynku jest również wdrożenie polisy elektronicznej, która łączy tradycyjną sprzedaż agencyjną z directem. I tym samym oszczędza czas agenta i klienta tłumaczy Andrzej Jarczyk.

Jak dodaje, UNIQA od kilku miesięcy intensywnie pracuje też nad dostosowaniem wszystkich produktów i systemów do zmian ustawowych, które wchodzą w życie 1 stycznia 2016 r., a wynikają z nowelizacji ustawy ubezpieczeniowej.

UNIQA TU


UNIQA Towarzystwu Ubezpieczeń udało się powiększyć przypis z ubezpieczeń majątkowych o 2 proc. w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 r. Stało się tak głównie dzięki pozyskaniu nowych klientów w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych, a także dzięki wzrostowi w ubezpieczeniach dla sektora mieszkalnictwa.

– Od początku podkreślamy, że nie uczestniczymy w wojnie cenowej w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Co więcej systematycznie podnosimy ceny tych ubezpieczeń. Tym bardziej cieszą decyzje innych graczy na rynku, którzy w ostatnich tygodniach także zdecydowali się na wzrosty cen ubezpieczeń komunikacyjnych mówi Andrzej Jarczyk, prezes spółek UNIQA w Polsce. – Walczymy o sprzedaż w liniach rentownych, takich jak ubezpieczenia korporacyjne czy dla sektora mieszkalnictwa. W efekcie notujemy głębsze od konkurencji spadki sprzedaży w komunikacji, ale za to rośniemy na kurczącym się rynku majątkowym dodaje.

UNIQA stara się utrzymywać ceny ubezpieczeń komunikacyjnych na poziomie zapewniającym pokrycie ryzyka ubezpieczeniowego w efekcie składka przypisana z tej linii biznesu spadła po 9 miesiącach o 14,5 proc. Systematycznie maleje również zgodnie z przyjętą strategią – udział ubezpieczeń komunikacyjnych w składce przypisanej. Po 3 kwartałach 2015 r. wyniósł już tylko 43,9 proc., wobec 47,4 proc. rok wcześniej.

Łącznie składka przypisana brutto spółki majątkowej za 3 kwartały 2015 r. wyniosła 756,6 mln zł (I-IX 2014: 818,1 mln zł) i była niższa o 7,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. Spadek ten wynika przede wszystkim ze zmniejszenia sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Spadająca sprzedaż powoduje, że spółka dużo uwagi poświęca kosztom prowadzonej działalności. Koszty akwizycji i administracji były w pierwszych 9 miesiącach tego roku niższe o 24,8 mln zł, co oznacza spadek o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Ścisła kontrola kosztów w połączeniu z lepszą struktura portfela ubezpieczeń sprawiła, że UNIQA TU zamknęła trzy kwartały 2015 r. zyskiem brutto liczonym wg MSR na poziomie 45,6 mln zł w porównaniu z 29,3 mln zł osiągniętymi rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 55,6 proc.

– Szczególnie cieszy nas poprawa wyniku technicznego po trzech kwartałach tego roku w stosunku do trzech kwartałów 2014 r. podkreśla prezes UNIQA Polska.

UNIQA TU na Życie


UNIQA TU na Życie w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. dynamicznie rozwijała sprzedaż produktów ze składką regularną przy jednoczesnej redukcji poziomu składki z produktów ze składką jednorazową. Łączna wartość składki przypisanej w okresie styczeń-wrzesień 2015 r. wyniosła 113,1 mln zł (I-IX 2014: 174,1 mln zł).

Wzrost przypisu składki regularnej w analizowanym okresie wyniósł 4,9 proc., co oznacza przypis w kwocie 82,6 mln zł (I-IX 2014: 78,7 mln zł). Największe tempo wzrostu – 63,5 proc. można było zaobserwować w przypadku indywidualnych ubezpieczeń na życie, ale także ubezpieczeń grupowych – 6,2 proc. i ubezpieczeń typu unit-linked – 2,2 proc.

– Stawiamy na rozwój typowo ochronnych prostych produktów życiowych. W pierwszych miesiącach nowego roku zaoferujemy nowe innowacyjne ubezpieczenia indywidualne oraz skierowane do małych firm mówi Andrzej Jarczyk.

Produkty ze składką jednorazową przyniosły spółce 30,6 mln zł przypisu w okresie styczeń-wrzesień 2015 r. (I-IX 2014: 95,4 mln zł). Zmniejszenie składki jednorazowej dla UNIQA TU na Życie wynika głównie z zaprzestania sprzedaży produktów typu polisolokata oraz niższej w odniesieniu do analogicznego okresu poprzedniego roku sprzedaży produktów typu unit-linked ze składką jednorazową.

Zysk finansowy brutto UNIQA TU na Życie w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. wyniósł 4,4 mln zł (liczony wg MSSR), wobec 3,4 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Na dzień 30 września 2015 r. zarówno UNIQA TU, jak i UNIQA TU na Życie spełniały wszelkie wymogi ustawowe w zakresie wypłacalności.

/UNIQA

2015-12-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców