PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBadanie MasterCard: konsumenci chcą nowych sposobów płatności

Badanie MasterCard: konsumenci chcą nowych sposobów płatności

Wiadomości 08.09.2015 (11:19)

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez MasterCard we współpracy z firmą PRIME Research w przededniu tegorocznej edycji Światowego Kongresu Handlu, konsumenci na całym świecie oczekują zmiany w sposobach i możliwościach dokonywania zakupów. Badanie polegało na obserwacji konwersacji na temat zakupów i handlu, prowadzonych przez konsumentów w internetowych kanałach społecznościowych. Pokazało ono, że w miarę wzrostu zapotrzebowania konsumentów na prostsze i bardziej innowacyjne metody płatności, wzrasta też presja wywierana na sprzedawców, by wprowadzali nowe technologie.


W badaniu przeanalizowano 1,6 mln spontanicznych konwersacji internautów na temat zakupów i handlu na 61 rynkach, w celu uzyskania informacji o doświadczeniach konsumenckich na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Badanie zidentyfikowało część najważniejszych trendów dotyczących sfery handlu detalicznego. W odczuciu przedsiębiorców z branży handlowej najważniejsze wnioski z badania to zmiany w oczekiwaniach klientów, którzy domagają się nowej jakości obsługi. Dzięki temu będą mogli robić zakupy szybciej i wygodniej.

Badanie wzięło pod lupę również dyskusje online polskich internautów. Są one odzwierciedleniem zaawansowania polskiego rynku płatniczego – większość konwersacji prowadzona jest bowiem na tematy nowoczesnych form płatności (90%), a tylko 10% poświęcona jest tradycyjnym narzędziom płatniczym, jak np. karty czy gotówka. Większość rozmów polskich konsumentów, zainteresowanych innowacyjnymi metodami płatności, dotyczyła takich rozwiązań jak Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay czy MasterPass.

Głównymi aspektami, które w dyskusjach dotyczących zakupów poruszali polscy internauci, były nagrody w programach lojalnościowych (30%). Na drugim miejscu znalazły się koszty (19%), a na trzecim – bezpieczeństwo transakcji (16%). W skali kraju, w tematach dotyczących handlu detalicznego, polscy internauci najbardziej pozytywnie wyrażali się o sektorze mody i podróży (99% pozytywnych wpisów).

Kluczowe wnioski z badania:

  • Wygoda płynąca z innowacji technologicznych: Badanie ujawniło, że Internauci wspominali najczęściej o innowacjach w dziedzinie metod płatniczych i rozwiązaniach wprowadzanych na rynki płatnicze. Pojawienie się nowych płatności cyfrowych spotykało się z najprzychylniejszymi komentarzami, jeśli chodzi o wygodę (77%), a najczęściej Internauci dyskutowali o nich w sektorze turystycznym. Konsumenci w szczególności podkreślali, iż chcieliby móc zostawić portfel w domu by korzystać z wygody płynącej z płatności mobilnych.

  • Programy lojalnościowe: Nagrody i korzyści dla konsumentów w programach lojalnościowych to jeden z najbardziej „gorących” tematów, pozytywnie odbieranych przez użytkowników mediów społecznościowych, szczególnie w kontekście rozrywki
    i rekreacji. Konsumenci wyrażali zainteresowanie dalszą akceptacją płatności
    w technologii NFC, dzięki czemu mogliby otrzymywać nagrody za regularne korzystanie z nich, jak to się dzieje na przykład w Londynie, gdzie w ramach akcji MasterCardsFare Free Friday co jakiś czas istnieje możliwość skorzystania z darmowego przejazdu środkami transportu miejskiego.

  • Zapotrzebowanie na zwiększoną akceptację:W badaniu stwierdzono, że internauci często wymieniają również opinie na temat udostępniania innowacyjnych metod płatności przez sklepy. Co ciekawe, to konsumenci zainteresowani modą najchętniej dzielili się informacjami na temat sklepów akceptujących nowe metody płatności, w tym płatności w technologii NFC oraz płatności mobilne.

Jeśli chodzi o liczbę postów dotyczących sprzedaży detalicznej i zakupów, tytuł największej platformy społecznościowej na świecie przypadł Twitterowi.

Konwersacje w skali globalnej: kwestie poruszane w poszczególnych regionach w kontekście zakupów i handlu detalicznego:


GŁÓWNE TEMATY ROZMÓW INTERNAUTÓW WG REGIONU
Ameryka Północna
  • Najwyższy odsetek rozmów, w których wyrażane były pozytywne opinie na temat portfeli elektronicznych i płatności w aplikacjach (96%)
  • Największa liczba rozmów w skali globalnej na temat portfeli elektronicznych i płatności w aplikacjach oraz płatności bezstykowych
  • Moda to sektor handlu, który w Ameryce Płn. zdobył sobie największą przychylność Internautów (96%) 
Ameryka Łacińska
  • W Ameryce Łacińskiej Internauci najczęściej dyskutowali o płatnościach zbliżeniowych (88%), podczas gdy odsetek rozmów na temat portfeli elektronicznych i płatności w aplikacjach był niższy (12%)
  • W skali całego kontynentu w sektorze handlu detalicznego Internauci najbardziej pozytywnie wyrażali się o rekreacji i rozrywce (97%). 
Europa
  • W Europie internauci wyrażali się pozytywniej o portfelach elektronicznych i płatnościach w aplikacjach (93%) niż o płatnościach zbliżeniowych (91%)
  • Moda i rozrywka (95%) to dwa sektory handlu detalicznego, które zdobyły sobie największą przychylność wśród konsumentów w Europie. 
Bliski Wschód i Afryka

  • Również na Bliskim Wschodzie tematem nr 1 były portfele elektroniczne i płatności w aplikacjach (93%). Drugim najczęściej omawianym tematem były płatności zbliżeniowe (89%)
  • Nagrody w programach lojalnościowych stanowiły najgorętszy temat omawiany przez Internautów na Bliskim Wschodzie
  • W rejonie Bliskiego Wschodu w najbardziej pozytywnym tonie Internauci wypowiadali się o turystyce (97%) 
Azja i państwa basenu Oceanu Spokojnego
  • W Azji Pacyficznej odnotowano najwyższy odsetek konwersacji, w których Internauci pozytywnie oceniali płatności zbliżeniowe.
  • Moda i żywność znalazły się w czołówce pozytywnie komentowanych kwestii przez internautów na terenie Azji Pacyficznej (99%)

Informacje o badaniu:

Przedmiot badania stanowiło ponad 1,6 mln postów w mediach społecznościowych opublikowanych w okresie od lipca 2014 do czerwca 2015 r., dotyczących zakupów i handlu detalicznego w kontekście MasterCard i innych firm z branży. Media społecznościowe uwzględnione w badaniu: Twitter, Facebook, Instagram, fora, Weibo (CN), Google+ i YouTube. W badaniu ujęto opinie konsumentów zebrane na 61 rynkach w obu Amerykach, Europie, Afryce, Azji i państwach basenu Oceanu Spokojnego. Za pomocą metod i technologii analitycznych stanowiących zastrzeżoną własność firmy PRIME, służących do badań danych uzyskanych z mediów społecznościowych, zidentyfikowano trendy dotyczące wygody, bezpieczeństwa i zabezpieczeń, poziomu akceptacji i spadków, a także inne aspekty związane z rozmowami, których przedmiot stanowiły zakupy
i handel.

2015-09-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców