PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnaliza wydatków reklamowych branży turystycznej w 2014 roku

Analiza wydatków reklamowych branży turystycznej w 2014 roku

Wiadomości 27.03.2015 (12:36)

Liczba Polaków, którzy w 2014 roku wyjechali na wyjazd z biurem podróży, wzrosła o jedną trzecią w stosunku do 2013 r. – wynika z raportu serwisu Travelplanet.pl. Z kolei dane Fru.pl pokazują, że rośnie również odsetek Polaków, którzy organizują swoje wakacje na własną rękę. Nie dziwi więc fakt, że cała branża turystyczna wydała w ubiegłym roku na promocję ponad 188 milinów złotych czyli o 16% niż w 2013 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. A same biura podróży zwiększyły w ciągu roku wydatki z 27 do 45 milionów (kwoty netto, po rabacie).

W 2014 roku największym reklamodawcą w kategorii turytyka była gastronomia, przeznaczając ponad 61 milionów (32% wszystkich wydatków) na promocję swoich usług. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 24% i kwotą prawie 45 milionów zajęły biura podróży. Niemal jedną piątą (19%) nakładów – 36 milionów – stanowią budżety jakie na reklamę przeznaczył transport publiczny, koleje i linie lotnicze. Zestawienie zamyka promocja regionów turystycznych (13%, 23 miliony) i miejsc noclegowych (12% i 22 miliony).

Biura podróży najchętniej reklamują usługi turystyczno-wypoczynkowe. W przypadku gastronomii dominują reklamy restauracji, a spośród miejsc noclegowych najchętniej promują się hotele. W kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze na swoją reklamę najwięcej przeznaczyły linie i porty lotnicze. Najnowszy raport KPMG dot. rynku dóbr luksusowych prognozuje dalszy wzrost kategorii luksusowych hoteli i SPA, do których coraz częściej, przede wszystkim na weekendy, wybierają się Polacy. Częściej stać nas również na wyjście do restauracji, także tych z wyższej półki. Obie branże rozwijają swoja ofertę, stawiając na jakość i konkurencyjność. Istotne znaczenie ma dobrze zaplanowany marketing, który pozwala na skuteczne promowanie tych usług – dodaje Piotr Bieńko, Prezes Zarządu Codemedia.

Firmy z szeroko rozumianego sektora turystycznego najchętniej reklamują swoje usługi w Internecie, gdzie ulokowały 29% swoich budżetów marketingowych w 2014 roku. Reklama w tym kanale kosztowała ponad 55 milionów zł (I – XII 2014 r, źródło: Codemedia), a wzrost rok do roku wynosi 27%. Kwota wydana w 2014 roku jest o 11 mln wyższa niż w 2013 roku. Najczęściej kampanie reklamowe były realizowane w takich portalach jak Wp.pl, Gazeta.pl i Onet.pl.

Nie wiele mniej – 28% nakładów – ponad 52 miliony złotych – kosztowała firmy z tej branży reklama telewizyjna. Jest to kwota o ok. 4 miliony większa niż w 2013 roku. Reklamy najczęściej pojawiały się w Polsacie i TVN. Bardzo chętnie wybierany był kanał informacyjny TVN24, wyprzedzając TVP1 i TVP2. Wysoko uplasowały się takie kanały tematyczne jak AXN, National Geographic Channel i Discovery Channel.

Polacy coraz częściej szukają informacji, porównują ceny i wreszcie rezerwują wyjazdy on-line. W Internecie weryfikujemy również oferty hotelowe i gastronomiczne, szukając opinii innych gości. Nie dziwi więc tak wysoki odsetek budżetów reklamowych lokowanych właśnie w tym kanale. Szczególnie dynamicznie rosnące narzędzie w branży travel to audience targeting, zarówno wolumenowo, jak i nakładowo. Telewizja z kolei stanowi idealne uzupełnienie Internetu, powala bowiem na budowanie zasięgu – podsumowuje Łucja Gdala, Managing Director, Codemedia.

Ponad 22 miliony (12%) branża turystyczna przeznaczyła na promocję w radiu, najczęściej w stacjach ogólnopolskich RMF FM i Radiu Zet. Firmy chętnie reklamowały się również w lokalnych edycjach radia ESKA, Trójce i TOK FM. W porównaniu z 2013 rokiem wydano więcej o ok. 24% (4 miliony) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Również 22 milionów kosztowała reklama w magazynach (12% wydatków całej kategorii), a ponad 8 milionów w prasie codziennej. Magazyny zanotowały nieznaczny wzrost – o 15% – w porównaniu z rokiem 2013. Udział gazet w budżecie reklamowy spadł z kolei o 5%. W przypadku tygodników i miesięczników firmy wybierały najczęściej „Politykę”, „Forbes” i „Wprost”. Zaraz za nimi uplasował się „Twój Styl”, Newsweek” i „VIVA”. Jeśli chodzi o tytuły turystyczne, to najchętniej branża reklamowała się w takich magazynach jak: „Podróże”, „Business Traveller Poland” i „Voyage”. Dużą popularnością cieszyły się periodyki wydawane przez linie lotnicze – „Kaleidoscope” i „Wizz”. W dziennikach najwięcej budżetów ulokowano w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Fakcie”.

Ponad 20 milionów firmy zainwestowały z kolei w outdoor – czyli 11% wszystkich wydatków tej branży. Najmniejszy

Codemedia

2015-03-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców