Z raportu „Bezpieczeństwo Bankowości Elektronicznej” opracowanego przez Obserwatorium.biz wynika, że banki wydają rocznie 70 mln zł na wysyłkę SMS-ów służących do autoryzacji transakcji. Zdaniem autorów, będą szukać alternatywnych metod potwierdzania przelewów.
BZ WBK zdecydował się na spore podwyżki opłat. Jedną z pozycji jest wprowadzenie opłaty za SMS-y autoryzacyjne. Od sierpnia tylko pięć pierwszych kodów będzie za darmo, a każdy kolejny będzie kosztował 20 groszy.
fot. stevanovicigor / YAY Foto
Kody autoryzacyjne stanowią dla banków coraz większy koszt – wynika z raportu „Bezpieczeństwo Bankowości Elektronicznej” opracowanego przez Obserwatorium.biz. Już teraz banki wydają rocznie 60-70 mln zł na wysyłkę SMS-ów z kodami. Zdaniem autorów, w przyszłości będą więc szukać nowych narzędzi do autoryzacji – na przykład powiadomień push lub kodów przesyłanych Blikiem.
A może zdecydują się przerzucić koszt na klientów?
Więcej na ten temat w serwisie Bankier.pl. Zapraszam!