PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyPromocja! Czyli jak ugryźć wyprzedaż, by zyskać

Promocja! Czyli jak ugryźć wyprzedaż, by zyskać

Analizy 16.08.2012 (12:39)

Letnie wyprzedaże w pełni. Praktycznie wszystko można kupić w promocji. Sklep musi swoje zarobić, dlatego przy odpowiednim podejściu klient i tak wyda więcej, niż zamierzał. Jak nie dać się nabrać na sztuczki handlowców?

Co jest bardziej korzystne dla klienta – kupić produkt z ceną obniżoną o 50%, czy większy o połowę? Czy lepiej wybrać proszek do prania z płynem do płukania w pakiecie, czy może kupić każdy produkt osobno, ale w normalnej cenie? Przedstawiamy krótki poradnik, jak kupować z głową i nie przepłacić.

Kupuj to, czego potrzebujesz, ale bez zakupów „na wszelki wypadek”

Ciężkie dla portfela jest kupowanie z myślą, że coś może się przydać w przyszłości. Wielki billboard zachęcający do zakupu skarpetek idealnych w wysokie góry w promocyjnej cenie skusić może także tych, którzy dalecy są od wkładania trekkingowego obuwia.

To, czego podczas wakacyjnych wojaży zabrakło, można uzupełnić w czasie trwania promocji. Chodzi tu nie tylko o ubrania, ale także o kosmetyki z dłuższym terminem ważności, sprzęt sportowy czy wspomniane już obuwie. Zachętą są sugerowane dodatki – przykładowo, do kupowanego w korzystnej cenie namiotu, pracownik sklepu zasugeruje dodatkowo śpiwór czy karimatę, których promocja może nie dotyczyć, a nawet – cena może wykraczać poza średnią rynkową. Klienci nie powinni nabierać się na takie sztuczki – lepiej sprawdzić, czy w sklepie obok towar z dostawki nie jest w cenie o połowę niższej.

Omijaj atrakcyjne hostessy i wstrzymuj oddech

Dobry marketing to siła firmy, a oprawa wizualna to jeden z kluczy do sukcesu. By zyskać zainteresowanie klientów, sklepy zachęcają przechodniów do skosztowania oferty poporzez darmowe próbki, wręczane przez atrakcyjne hostessy czy przystojnych pracowników. Firmy stosują zabiegi wpływające na inne zmysły:

  • słuch – przez rozbrzmiewającą muzykę zachęcającą do pozostania w sklepie,
  • węch  – zapachy perfum w drogeriach, cytrusów czy herbat w sklepach ze zdrową żywnością,
  • dotyk – przekazywany w czasie prezentacji z rąk pracownika w dłonie klienta produkt.

Psychologiczne zabiegi mogą znacznie zwiększyć zysk firmy i skutecznie opróżnić portfel podatnego na pokusy klienta. Świadomy konsument wchodząc do sklepu powinien omijać piękne hostessy i wstrzymywać oddech. Zwykle jest to niemożliwe, więc gdy poczujemy, że jesteśmy w centrum zainteresowania pięknych pań lub przystojnych panów, czujemy przyjemny zapach i dociera do nas miła dla ucha muzyka, to lepiej szybko opuścić sklep.

Kto jest najbardziej narażony na promocje?

Nie ma reguły. Promocja to mechanizm stosowany w każdej branży, zatem twierdzenie, że kobiety są bardziej naiwne od mężczyzn do zwyczajne łgarstwo. Kobieta kupi szminkę w promocji, a mężczyzna telewizor. Kto na tym straci więcej? To samo dotyczy starych i młodych. Dziecko szuka okazji w sklepie z zabawkami. Senior zwróci uwagę na promocje w aptekach sieciowych. Mechanizm wszędzie jest taki sam – tylko grupa docelowa jest inna, a wraz z nią zmieniają się tylko szczegóły i cena.

O czym należy pamiętać?

Słowo promocja oznacza działanie, mające na celu zwiększenie popularności danego towaru lub usługi. Właściciele sklepów zdają sobie sprawę z jego wpływu na podświadomość klientów i celowo umieszczają je na wielkich tablicach reklamowych. Na krótko przed objęciem towaru promocją, często podnoszą jego cenę. Konsumentów kusi się też „obniżkami”, umieszczając na metkach wyższe ceny, które tylko w teorii obowiązywały przed wyprzedażą. Pokusa prowizorycznej oszczędności jest tak duża, że często kupujemy rzeczy, których wcale nie potrzebujemy.

Praktycznie nie ma handlu bez promocji – to najstarszy trik handlowy na świecie. Sklepy obniżają cenę danego towaru tylko z pozoru. Klient przychodzi kupić proszek, a przy okazji kupi dwa razy droższy towar, który umieszczono w pobliżu produktu pułapki. Nie uciekniemy od tego, ale pamiętajmy, że tak to właśnie działa. Pokusa może być silna, ale w dobie bezprzewodowego dostępu do sieci, bardzo łatwo zweryfikować, czy przypadkiem w danym momencie sklep nie zarzuca na nas swojej „handlowej sieci”.

Źródło: Bankier.pl

analizy Hanna Hylińska Łukasz Piechowiak zakupy 2012-08-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy Hanna Hylińska Łukasz Piechowiak zakupy

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Damian Ziąber

Damian Ziąber

Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją…

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców