PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGdzie są główni ekonomiści ubezpieczycieli?

Gdzie są główni ekonomiści ubezpieczycieli?

Nasz gość 13.08.2012 (07:47)

 

Ubezpieczeniowi piarowcy powinni zagospodarować strach, jaki towarzyszy Polakom w związku z kryzysem, upadającymi firmami i sprzecznymi informacjami o stanie gospodarki. Powinni, ale tego nie robią. Na własne życzenie oddają głos w dyskusji bankom, pośrednikom kredytowym, a nawet instytucjom parabankowym.

Porzucić kompleksy, czyli gdzie Wasze zdanie?

Kiedyś, będąc jeszcze szefem biura prasowego w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych, zostałem zaproszony na wręczenie nagród dla dziennikarzy pod auspicjami Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Siedziałem, zastanawiając się nad tym, że na jednej sali zgromadziło się mnóstwo przedstawicieli naprawdę gigantycznych firm. Wielki sektor, wielkie pieniądze.

A mimo to przedsięwzięcie było nader skromne. Takie, no powiedzmy, miłe niezobowiązujące spotkanie regionalnego koła izby rzemieślniczej, które poza towarzyskimi walorami nic nie wnosi do biznesu. Cichutko i szybko rozeszliśmy się do domu. 
 
Od kiedy mam okazję obserwować branżę ubezpieczeniową fascynuje mnie zderzenie przeciwieństw: z jednej strony wielkie firmy zarządzające gigantycznymi kapitałami, z drugiej zachowywanie się (przynajmniej w komunikacji do rynku), jak młodszy i nielubiany brat bankowców.

Bo to banki trafiają na pierwsze strony portali i gazet nie tylko w kontekście sytuacji kryzysowych. Banki komentują rzeczywistość, gospodarkę, spadki i wzrosty na giełdach, a czasem nawet pojedyncze decyzje polityczne. Mają swoich analityków i głównych ekonomistów. Tworzy to wokół tych instytucji nimb bezstronności i wiedzy. W efekcie zaufanie. Dlatego to właśnie przedstawiciele banków chętnie są zapraszani do komentowania tego i owego, skutecznie wspierają wizerunek swoich firm i całej branży zarazem. To samo robią sieci doradców finansowych, które z całym szacunkiem, w porównaniu z ubezpieczycielami są w branży oseskiem.

Za to w towarzystwach ubezpieczeń są dziesiątki analityków, ludzi idealnie pasujących na stanowisko głównego ekonomisty czy wręcz urodzonych komentatorów giełdy – specjalistów od zarządzania kapitałami, funduszami itp. I co? I nic. Żadne towarzystwo nie zagospodarowało jeszcze potencjału komunikacyjnego, jaki niesie za sobą główny ekonomista, czy główny analityk. Człowiek, który będzie komentował otaczający świat (nie tylko polis!) uwiarygadniając tym samym reprezentowaną przez siebie firmę. Czy to nie jest idealny moment na taki ruch?

Nie bać się strachu, czyli czy pokazywać nieszczęście?

Jest takie powiedzenie, że nie ma takiego nieszczęścia bliźniego, którego nie potrafilibyśmy godnie znieść. To dosyć cyniczne, ale ludzka tragedia jest wpisana w dzisiejszy infotainment, mieszankę informacji i rozrywki docierającą do klientów. Tak funkcjonują media i można się oczywiście obrażać, ale lepiej jest to wykorzystać dla własnych celów biznesowych.

Tymczasem pracując dla różnych firm z branży, od brokerów, przez multiagencje po towarzystwa ubezpieczeń, bardzo często spotykamy się z tezą „żeby nie straszyć”. W praktyce oznacza to komunikowanie tylko przez pryzmat pozytywnych obrazków (wszystko jedno, czy w formie zdjęć, czy tekstu). Brak strategicznego podejścia do komunikowania katastrof i kryzysów, które są przecież immanentną cechą każdego ubezpieczającego prowadzi potem do sytuacji przypadkowych, wyrwanych z kontekstu opisów, które jednoznacznie stawiają w złym świetle towarzystwo. Trzeba nauczyć się straszyć – np. używając w tym celu opinii głównego ekonomisty. Wyprzedzać strach, który zagląda w oczy piarowca kiedy widzi „jedynkę” z opisem nieszczęścia sprokurowanego przez jego firmę.

Źródło: BrandScope

nasz gość ubezpieczenia 2012-08-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nasz gość ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców