PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościKlienci banku nie chcą wyjść z oddziału

Klienci banku nie chcą wyjść z oddziału

Aktualności 23.07.2012 (12:33)

Klienci internetowego mBanku od lipca mogą korzystać z tradycyjnych bankowych placówek sieci MultiBank. Internetowych instytucji, które otwierają swoje naziemne punkty kontaktu z klientem jest więcej.

W dobie unowocześniania usług bankowych i zwiększania dostępu do nich za pośrednictwem internetu jest ciągle grupa osób, która niechętnie korzysta z usług instytucji bez placówek. Również typowo internetowe instytucje chcą mieć swoje naziemne punkty kontaktu z klientem.  

System pozwalający korzystać z usług banku przez internet to dziś niezbędne minimum w ofercie każdej instytucji. I trudno się dziwić. Dzięki systemom bankowości internetowej i mobilnej można w wygodny i szybki sposób dokonać transakcji z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Ciągle jednak pozostaje grupa klientów, którą bankowość w wyłącznie wirtualnym wydaniu – bez możliwości skorzystania z usług placówek – męczy. Mimo rosnącej dynamicznie popularności internetu w Polsce, nadal prawie co drugi dorosły Polak nie korzysta z sieci regularnie. Jest to niewątpliwie nie lada ograniczenie dla rozwoju instytucji stawiających wyłącznie na sieć.

Z mBanku do specjalisty MultiBanku

By pozyskiwać nowych klientów i zatrzymać już obecnych, instytucje jawiące się jako typowo internetowe sięgają do tradycyjnych kanałów, stawiając na bezpośredni kontakt z klientem. Przykładem ostatnich dni jest mBank, występujący jako pierwszy i największy internetowy bank w Polsce, który od lipca umożliwia klientom obsługę eKonta w pełnym zakresie poprzez placówki MultiBanku. Posiadacze konta w mBanku mogą aktywować usługę Pakiet w jednym z trzech wariantów Intensive, Classic i Active. W ramach usługi, w zależności, od wybranego wariantu, udostępniane są między innymi:

  • obsługa klientów mBanku przez ekspertów MultiBanku: mobilnych i tych dostępnych w placówkach,
  • obsługa kasowa wpłat i wypłat w placówkach MultiBanku,
  • karta debetowa z pakietem ubezpieczeń podróżnych,
  • bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów,
  • preferencyjne warunki przeniesienia kredytu odnawialnego lub karty kredytowej z innego banku.

Choć usługa pakietów do internetowego eKonta to jedynie opcja dla tych, którzy potrzebują dostępu do oddziału, a mBank nadal pozostaje wirtualny, czy nie możemy mówić o swojego rodzaju przełomie? Bank, który uchodził dotąd za typowo internetowy, sięga jednak po placówki. To ciekawe w przededniu uruchomienia Nowego mBanku, zapowiadanego jako zupełnie nowoczesny.

Nie tylko bankowość nadal w oddziale

Przykładów schodzenia wirtualnych instytucji na ziemię możemy przywołać więcej. Tendencja ta widoczna jest np. wśród ubezpieczycieli direct, którzy sprzedają już swoje polisy przez agentów i brokerów (np. AXA Direct), multiagnecje, komisy samochodowe (np. Liberty Direct), banki czy własne placówki (jak np. Link4).

Okazuje się, że dążenie do poszerzenia rynku i ułatwienia różnym klientom dostępu do swojej oferty wymusza na instytucjach elastyczność i konieczność nie tylko unowocześniania się, ale też wciąż sięgania po tradycyjne i sprawdzone metody.

Komentuje Wojciech Boczoń, ekspert sektora bankowego Bankier.pl

Placówki nie znikną, ale będzie ich mniej

Elektroniczne kanały dostępu odgrywają coraz większą rolę w bankowości detalicznej. Jak podaje Związek Banków Polskich, w ciagu ostatniego roku liczba klientów bankowości internetowej wzrosła o 2 mln osób do 18,5 mln osób. Aktywnie z e-bankowości korzysta już ponad 10 mln Polaków. Wzrost popularności elektronicznych kanałów dostępu powoduje, że zmiania się rola placówek bankowych. Zamiast tradycyjnej obsługi kasowej coraz większą rolę odgrywają usługi doradcze. Popularyzacja usług elektronicznych powoduje także, że część banków likwiduje swoje oddziały. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w styczniu 2011 roku banki miały 7361 oddziałów (nie licząc filii). W maju 2012 roku sieć oddziałów wynosiła już „zaledwie” 6992 punktów. Na ten rok kilka banków zapowiedziało już restrukturyzację sieci placówek (m.in. Citi Handlowy czy DnB Nord). Nie oznacza to jednak, że w przyszłości tradycyjne placówki znikną. Nadal pewna grupa osób, będzie potrzebowała kontaktu z konsultantem. To nie tylko klienci nie korzystający z bankowości internetowej, ale tekże najbardziej wymagające osoby, które potrzebują wyrafinowanych produktów finansowych i osobistego kontaktu z doradcą.

Źródło: Bankier.pl

finanse osobiste oddziały 2012-07-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: finanse osobiste oddziały

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców