Zgodnie z danymi opublikowanymi na łamach portalu dlahandlu.pl, w Lidlu opłaca się robić zakupy bardziej niż w pozostałych sieciach dyskontów oraz w większości sieci super- i hipermarketów.
W badanych miastach (Aglomeracja Śląska, Bydgoszcz, Kraków, Lublin, Poznań, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław) koszyk cenowy obejmujący wszystkie segmenty produktów spożywczych – od pieczywa, przez nabiał, wędliny, owoce, warzywa, po słodycze, napoje i alkohole – wynosi dla sieci Lidl od 239,86 do 240,06 zł.
Jest to kwota średnio (dla ośmiu lokalizacji uczestniczących w koszyku) o ponad 3 zł mniejsza niż w Biedronce. W zestawieniu wzięte zostały pod uwagę produkty marek własnych Lidl, które stanowią podstawę działalności handlowej firmy. Produkty te, których jakość odpowiada wyrobom powszechnie dostępnych marek, stanowią atrakcyjną alternatywę dla konsumenta i jego portfela.
W zestawieniu wzięły ogółem udział następujące sieci: Aldi, Auchan, Alma, Bomi, Carrefour, Delima, E.Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lewiatan, Milea, Netto, Piotr i Paweł, Polo, Real, Społem, Stokrotka, Tesco oraz Żabka.
*Dane pochodzące z dn. 09.12.11
Źródło: Hill & Knowlton Poland