Wystarczy zbliżyć do terminala telefon i już – płatność zrealizowana. W tak prosty sposób mogą od dziś płacić klienci PKO Banku Polskiego dzięki wzbogaceniu aplikacji mobilnej IKO o technologię HCE. To pierwsza z nowości zapowiadanych podczas uruchomienia nowej wersji aplikacji IKO w listopadzie ub. roku.
– PKO Bank Polski dostarcza swoim klientom nowoczesne rozwiązania technologiczne, dające im pełne możliwości bankowania przy użyciu telefonu. Chcemy, żeby były one proste i funkcjonalne, a jednocześnie bezpieczne i dostępne w każdym miejscu. Mobilne płatności zbliżeniowe z wykorzystaniem aplikacji IKO, uruchomione we współpracy z Visa, to kolejny krok w tę stronę – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za obszar detaliczny.
Korzystanie z mobilnych płatności zbliżeniowych w technologii HCE (Host Card Emulation) jest proste. Potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC, z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO, pobranej ze sklepu Google Play. Ostatni krok to wskazanie w IKO, z której karty debetowej lub kredytowej VISA realizowane będą płatności zbliżeniowe. Od tej chwili klient może szybko i bezpiecznie dokonywać płatności przy użyciu smartfona. Transakcje do 50 zł nie wymagają potwierdzania kodem PIN w terminalu płatniczym. Przy płatności powyżej 50 zł konieczne jest potwierdzenie transakcji w IKO, z wykorzystaniem PIN do aplikacji mobilnej. Do realizacji płatności nie jest wymagany dostęp do internetu w telefonie.
– HCE można płacić wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe, czyli w ponad 365 tys. terminali w Polsce. Technologia wykorzystuje chmurę obliczeniową, z którą łączy się aplikacja zainstalowana na smartfonie. W ten szybki sposób pobierane są dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji. Pracujemy nad udostępnieniem tej funkcjonalności również posiadaczom kart MasterCard – tłumaczy Piotr Helbich,dyrektor Biura Kart i Płatności.
Możliwość mobilnych płatności zbliżeniowych to pierwsza z nowości zapowiadanych na ten rok dla użytkowników aplikacji IKO w PKO Banku Polskim. W kolejnych miesiącach planowane jest wdrożenie kolejnych jak złożenie wniosku o konto poprzez aplikację, przelewy na numer telefonu do osób korzystających z BLIKA w innych bankach, a także logowanie do IKO dzięki wykorzystaniu Touch ID.
Statystyki pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Dziś liczba jej użytkowników sięga 450 tys., z czego ponad 200 tys. korzysta z najnowszej wersji, udostępnionej w listopadzie ub. roku. Liczba unikatowych klientów mobilnych w PKO Banku Polskim, w czwartym kwartale 2015 roku wynosiła 1,67 mln i była o 11 proc. większa niż w trzecim kwartale. W każdym tygodniu użytkownicy IKO logują się do aplikacji około miliona razy, dokonując w tym czasie nawet 80 tys. transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.
18 stycznia ruszyła kampania reklamowa aplikacji mobilnej IKO z funkcją płatności zbliżeniowych HCE. Kampania będzie realizowana w telewizji oraz Internecie. Hasło kampanii to „Zrób pierwszy krok do bankowości mobilnej. Ściągnij nową aplikację IKO i obsługuj swoje konto w telefonie”. Za proces planowania i zakupu kampanii telewizyjnej odpowiedzialny jest dom mediowy Universal McCann. Kampania w Internecie została zaplanowana i zakupiona przez interaktywny dom mediowy Value Media, natomiast kreacje do kampanii zostały przygotowane przez agencje DDB oraz OS3.