PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KryńskiNowoczesność czy przesada? Lifting placówek ING i DB PBC

Nowoczesność czy przesada? Lifting placówek ING i DB PBC

Michał Kryński 04.10.2011 (08:40)

Dwa banki poinformowały w poniedziałek o zmianach dotyczących placówek. ING realizuje projekt liftingu swoich oddziałów. Deutsche Bank otwiera nowoczesny i ekologiczny oddział w warszawskiej centrali w budynku Focus. Wbrew zapowiedziom, informacje o powolnej śmierci obsługi placówkowej są mocno przesadzone?

Mogłoby się zdawać, że powracający kryzys, jak i rozwój bankowości elektronicznej spowodują zahamowanie jakichkolwiek działań związanych z naziemnymi placówkami bankowymi. W czasach, gdy duże sieci sprzedaży pozyskuje się raczej metodą przejęcia całych banków, a każdy milion po stronie kosztów jest na wagę złota, spodziewalibyśmy się raczej zamykania nierentownych lokalizacji. Słusznie? Niekoniecznie. Niezależnie od ratingowego szaleństwa i przesunięć na bankowym rynku stare marmury przebierają się w plastik i nowoczesność, a niektórzy, jak Credit Agricole, oprócz renowacji związanej z rebrandingiem oddziałów Lukasa planują otwieranie kolejnych placówek. Do rewolucji zapowiadanej przez chociażby Sławomira Lachowskiego jeszcze daleka droga. 

ING wirtualne

Odświeżanie wizerunku placówek ING to temat, który przewija się przez wszystkie kolejne konferencje wynikowe banku. Zmodernizowanych oddziałów jest już 26, a kolejne 4 mają zostać otwarte po remoncie do końca października. Bank udostępnia wirtualną wycieczkę po stuningowanym oddziale na stronie http://www.nowyoddzial.ingbank.pl/ – a mały przedsmak tego co nas czeka pokazuje w wideoklipie:

DB PBC – nowocześnie i ekologicznie

Deutsche Bank wybrał nieco inną drogę: lifting dotknął jedynie flagowego oddziału w centrali banku przy Al. Armii Ludowej 26 w Warszawie. Trzeba jednak przyznać, że wnętrza w Fokusie robią wrażenie – zarówno z punktu widzenia estetyki, jak i nowoczesności. Nieco szkoda, że tak nie może być w każdej lokalizacji DB – bank zapowiada jednak, że elementy projektu mogą być także wykorzystywane przy przyszłych modernizacjach mniejszych placówek. Co w przypadku niektórych oddziałów może być wyzwaniem.

Tymczasem oddajmy głos Leszkowi Niemyckiemu, Prezesowi Deutsche Bank PBC:

Czy przy bieżącej sytuacji na rynkach i dynamice inwestowanie w nowe – czy odświeżanie starych odświeżanie oddziałów – nie jest skupianiem się na sprawie drugorzędnej? Słowem, czy to nie powrót do przysłowiowych „marmurów” ubranych jedynie w troskę o klienta?

– Bankowość oddziałowa na pewno zmienia swoje oblicze. Zaawansowane technologie, w tym niezwykle dynamiczny rozwój usług bankowych on-line spowodowały, że placówki stają się coraz mniej potrzebne do realizacji podstawowych transakcji. Klienci przenoszą się do Internetu i jest to na pewno najbardziej przyszłościowy kanał dostępu do oferty instytucji finansowych. Jednak w przypadku klientów wymagających, zarówno indywidualnych jak i biznesowych, nadal nie będzie można obyć się bez oddziałów. Współpraca z takimi klientami opiera się na relacjach; żeby je budować, trzeba nie tylko dostarczać usług na najwyższym poziomie, ale móc oferować je w kontakcie bezpośrednim. Oddziały są więc potrzebne dla osób, które potrzebują spotkania z doradcą, chcą porozmawiać o swoich planach finansowych. Dlatego uważam, że nawet w okresie niepewności na rynkach, instytucje obsługujące ten segment klienta, nie zaniechają inwestycji w najlepsze, najbardziej prestiżowe placówki. Nie zapominajmy też, że polski sektor bankowy jest w bardzo dobrej kondycji i nie ma powodu ograniczania rozwoju tych dróg dostępu do usług bankowych, które są adekwatne dla konkretnych grup klientów.

Oddział w Focusie przeszedł lifting – jak wyglądają plany związane z resztą sieci?

– Nasza sieć przeszła gruntowną modernizację na przestrzeni ostatnich kilku lat. Na razie nie planujemy więc dalszych zmian. Tym niemniej, w miarę zapotrzebowania, wszystkie przyszłe modernizacje będą realizowane według nowego, międzynarodowego standardu Grupy Deutsche Bank obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. Stworzenie flagowego, w pełni ekologicznego oddziału w Focusie ma nieco inny wymiar. Dla nas ważne było, aby w miejscu naszej Centrali powstała placówka wyjątkowa, odzwierciedlająca globalny charakter Deutsche Bank, będąca symbolem wysokiej jakości naszych działań oraz pozwalająca na realizację strategii bankowości relacyjnej.

Przekształcanie oddziałów nie stoi w niezgodzie z ogólnym trendem przesuwania klienta do samoobsługowości czy bankowości internetowej, także w zakresie klienta biznesowego?

– Jak już wspomniałem w mojej ocenie, mimo zmieniającej się funkcji, oddziały bankowe będą nadal odgrywały istotną rolę w procesie obsługi Klientów, szczególnie segmentu affluent i MSP. Oczywiście usługi online to niekwestionowana podstawa bankowości transakcyjnej. Jednak klienci wymagający doradztwa, muszą także mieć możliwość przyjścia do oddziału, spotkania z doradcą, z którym mogą przedyskutować kwestie swoich finansów i bardziej złożonych rozwiązań. Dlatego część powierzchni naszego nowego Oddziału w Biurowcu Focus przeznaczyliśmy na sale konferencyjne. Złożony model usług bankowych, w których zdalne kanały dostępu uzupełnione są poprzez obecność oddziałową jest i będzie w zakresie bankowości relacyjnej podstawą.

Nowy oddział Deutsche Banku wyglądać ma zaś tak:

I trudno się z Prezesem Niemyckim nie zgodzić, choć trochę szkoda, że równie spektakularnego liftingu nie przejdą wszystkie oddziały banku. Z drugiej jednak strony – czego najbardziej oczekujemy po obsłudze placówkowej? Odrobiny komfortu, odrobiny prywatności, żeby nie czuć ciekawskich oczu zaglądających przez ramię… ale przede wszystkim sprawnej obsługi, która umiejętnie rozładuje kolejki czy spacyfikuje tzw. Klienta awanturującego się. Oczywiście powyższe nie odnosi się do wysokiego standardu oddziałów takich jak ten w Fokusie – to raczej proza życia związana z lokalizacjami nastawionymi na szybką obsługę klienta masowego.

Zobacz również: „Wirtualne oddziały bankowe stają się rzeczywistością„

Z każdym dniem klient staje się coraz bardziej samodzielny. Za tym trendem podąża rozwój samoobsługowych dwufunkcyjnych maszyn ATM czy terminali do wykonywania prostych operacji na bankowości elektronicznej. Podczas gdy kolejne banki pracują nad przyśpieszeniem procesu sprzedaży zdalnej, obsługa placówkowa nadal trzyma się mocno. Czy wydatki związane ze stawianiem nowych czy renowacją starych oddziałów są uzasadnione? Można mieć wątpliwości, czy 300-400 tysięcy złotych, jakie na lifting placówek Lukasa ma zamiar wydać Credit Agricole nie przydałoby się gdzie indziej. Ale póki co, mimo groźby recesji bankowe okna nadal zalepiane są reklamami, nie informacjami o likwidacji. Chyba że na czas remontu.

Bylebyśmy tylko mieli gdzie wypić kawę, przechadzając się reprezentacyjnymi ulicami polskich miast. I to niekoniecznie w banku.
 

Źródło: PR News

db pbc deutsche hydepark ing michał kryński 2011-10-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: db pbc deutsche hydepark ing michał kryński

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców