Przypis składki majątkowej WARTY wzrósł w I półroczu 2011 roku o ponad 15 proc., a spółki życiowej 5 proc. Grupa WARTA zebrała ponad 2,4 mld zł składki przypisanej brutto: 1,1 mld zł spółka majątkowa i 1,3 mld zł towarzystwo życiowe. Obie Spółki wypracowały na koniec czerwca 2011 roku zysk netto – odpowiednio 73 mln zł i 15 mln zł.
Podstawowe dane:
* 73 mln zł zysku w TUiR WARTA
* 15 mln zł zysku w TUnŻ WARTA
* 45 mln zł wyniku technicznego w TUiR WARTA
* 15,2% wzrost przypisu składki w majątkowej WARCIE
* 4,7 % wzrost przypisu składki w życiowej WARCIE
* duży wzrost sprzedaży w strategicznych liniach biznesowych
– 17% wzrost sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych
– 19,4 % wzrost sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych
– 21,5% wzrost sprzedaży ubezpieczeń bancassurance
– 71,7% wzrost sprzedaży przez niezależne kanały dystrybucji
– 10,2% wzrost sprzedaży produktów życiowych z regularną składką
TUiR WARTA
W całym pierwszym półroczu WARTA, podobnie jak w I kwartale, osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży. Przypis składki brutto w wysokości 1,14 mld zł jest o 15,2% wyższy w stosunku do I półrocza 2010 roku. Najlepsze wyniki sprzedaży Spółka uzyskała w ubezpieczeniach komunikacyjnych – wzrost o 17% oraz ubezpieczeniach korporacyjnych – wzrost o 19,4%.
Majątkowa WARTA wypracowała w I półroczu 2011 roku 73 mln zł zysku netto. Wynik ten jest głównie rezultatem konsekwentnych działań na rzecz poprawy rentowności firmy.
W kolejnym kwartale WARTA odnotowała dodatni wynik techniczny. Wyniósł on po pierwszym półroczu 2011 roku 45 mln zł i był znacząco lepszy w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (-189,6 mln zł). Zysk techniczny to głównie efekt utrzymania silnego wzrostu sprzedaży oraz zdecydowanej poprawy przebiegów szkodowych, zwłaszcza w ubezpieczeniach motoryzacyjnych i korporacyjnych, co udało się uzyskać dzięki lepszej selekcji ryzyka i segmentacji klientów. Nie bez znaczenia dla efektywności technicznej były również w pierwszej połowie br. zdecydowanie łagodniejsze warunki pogodowe w stosunku do I półrocza 2010 roku. W wyniku ww. czynników kwota wypłaconych na koniec czerwca br. odszkodowań i świadczeń (brutto) była o 11,1% mniejsza niż na koniec czerwca 2010 roku, a wskaźnik szkodowości (net loss ratio) uległ poprawie z 86,3% w I półroczu 2010 roku do 60,8% w I półroczu 2011 roku.
Wskaźniki bezpieczeństwa finansowego WARTY kształtują się na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych. Na koniec czerwca br. wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w TUiR WARTA wynosił 274,1%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 132,6%.
TUnŻ WARTA
Przypis składki brutto na koniec czerwca br. wyniósł 1 279,6 mln zł i był o 4,7% wyższy niż przed rokiem (1 222,2 mln zł).
Duży udział w portfelu życiowej WARTY miały w I półroczu 2011 roku produkty o charakterze inwestycyjnym. Towarzystwo wprowadziło do sprzedaży w tym czasie trzy nowe produkty o charakterze inwestycyjnym – „Solidny Pakiet”, „Wschodzące Potęgi” i „Tygrysy Europy” oraz kontynuowało sprzedaż „Profit Planu”. Przypis z ich sprzedaży w omawianym okresie wyniósł 424,1 mln zł.
W dalszym ciągu rośnie w portfelu Spółki przypis składek z ubezpieczeń z regularną składką – w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2011 roku wzrósł on o 10,2% w odniesieniu do analogicznego okresu ub. roku – o 8,9 % z tytułu umów grupowych i o 16,2 % z tytułu umów indywidualnych.
WARTA życiowa wypracowała na koniec pierwszego półrocza 2011 roku 15 mln zł zysku netto i jest on porównywalny do zysku z analogicznego okresu roku poprzedniego (18,2 mln zł). Wynik ten w całości został wypracowany na podstawowej działalności ubezpieczeniowej w rezultacie dobrej struktury portfela produktów i potwierdza stabilną efektywność towarzystwa.
Wynik techniczny po sześciu miesiącach 2011 roku wyniósł 20,5 mln zł.
Spółka życiowa, podobnie jak majątkowa, odnotowuje bardzo wysoki poziom wskaźników bezpieczeństwa finansowego. Na koniec czerwca 2011 roku wskaźniki ukształtowały się na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych – wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wynosił 316,9%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 116,3%.
Komentarz Jarosława Parkota – Prezesa Zarządu TUiR i TUnŻ WARTA:
– Pierwsze półrocze br. dla Grupy WARTA to przede wszystkim okres umacniania pozycji rynkowej. Obie spółki dynamicznie rozwijały sprzedaż. W relacji do pierwszego półrocza ub. roku, sprzedaż ubezpieczeń spółki majątkowej wzrosła o ponad 15%, co oznacza, że od kilku już kwartałów WARTA rośnie szybciej niż rynek. Przypis składki w spółce życiowej wzrósł o blisko 5%. Co dla nas ważne, najlepsze dynamiki sprzedaży obie spółki osiągnęły w strategicznych dla Grupy liniach biznesowych.
WARTA majątkowa odnotowała największy wzrost sprzedaży w ubezpieczeniach korporacyjnych (o prawie 20% w relacji do I półrocza ub. roku) i ubezpieczeniach komunikacyjnych (o 17%). Tak dobre wyniki, to głównie efekt poszerzania i aktywizacji sieci dystrybucyjnych oraz optymalizacji polityki taryfowej.
Poprawiła się także rentowność Towarzystwa w tym czasie i kolejny już kwartał spółka odnotowała dodatni wynik techniczny. To dla nas ogromny sukces, gdyż zgodnie z przyjętą strategią, naszym celem jest nie tylko ekspansja rynkowa i wzrost udziału w rynku, ale również dążenie, aby WARTA była spółką dochodową. W efekcie TUiR WARTA zamknęła pierwsze półrocze zyskiem w wysokości 73 mln zł, podczas gdy w tym samym czasie ub.r. wykazała 53 mln zł straty.
Równie dobrze oceniam pierwsze półrocze w spółce życiowej. Przede wszystkim udało nam się zahamować spadek przypisu składki pomimo dalszej restrukturyzacji portfela i ograniczania w nim udziału produktu WARTA GWARANCJA. Przyrost składki Towarzystwo zawdzięcza dynamicznej sprzedaży produktów inwestycyjnych i polis strukturyzowanych, a także systematycznie rosnącej dynamice przypisu składek regularnych. WARTA życiowa, podobnie jak spółka majątkowa, zamknęła półrocze zyskiem.
Dobre rezultaty osiągnięte przez Grupę WARTA w I półroczu, to efekt konsekwentnie realizowanych planów strategicznych. Przyjęty model biznesowy przynosi efekty, dlatego planujemy kontynuować go w kolejnych miesiącach min. w dalszym ciągu rozwijając sieć sprzedaży, poszerzając ofertę i realizując kolejne kampanie marketingowe – powiedział Jarosław Parkot, Prezes Zarządu TUiR i TUnŻ WARTA.
Źródło: Warta