Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM) wprowadził usługę zakupu biletów za pośrednictwem SkyCash. Nowa technologia jest intuicyjna, pozwala na wygodne nabywanie telefonem komórkowym biletów czasowych ZTM. Bilety obowiązują w autobusach, tramwajach, metrze i kolejce SKM.
Usługa „Bilet przez telefon komórkowy” to wyjątkowo wygodne rozwiązanie dla pasażerów korzystających ze środków komunikacji miejskiej. Bilety można kupować 24 godziny na dobę, bez konieczności szukania czynnego kiosku lub automatu. SkyCash pozwala uniknąć pośpiechu, kolejek, odliczania drobnych, a także kosztownej jazdy na gapę.
Bilet działa w ramach aplikacji SkyCash, którą można pobrać wpisując w przeglądarce internetowej telefonu m.skycash.com lub wysyłając pusty SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego). Kolejne kroki to rejestracja w systemie oraz zasilenie konta SkyCash.
W przypadku SkyCash doładowanie jest możliwe standardowym przelewem bankowym lub poprzez przelew natychmiastowy w Strefie doładowań na www.skycash.com. Inny sposób to przelew dowolnej kwoty pomiędzy dwoma kontami SkyCash.
– Żeby korzystać ze SkyCash nie jest potrzebne konto w banku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, zarządzający SkyCash Poland SA – Wystarczy zarejestrować się w systemie i zasilić środkami stworzone automatycznie konto SkyCash. System pozwala wyjątkowo łatwo przelewać środki pomiędzy dwoma kontami SkyCash, np. łatwo pożyczyć pieniądze na bilet, zaś rodzice mogą w ten sposób zasilić komórkę dzieci dokładną kwotą – dodał Dariusz Mazurkiewicz.
Ponadto korzystając z biletu w komórce użytkownicy SkyCash otrzymują dostęp do wielu innych funkcjonalności tego systemu płatności:
- doładowania telefonów na kartę,
- wszystko 25% taniej w Mobila.pl, czyli największej w Polsce kolekcji gadżetów na komórkę,
- możliwość rozliczania pomiędzy przyjaciółmi – system pozwala na przysłanie pieniędzy między użytkownikami Skycash,
- płatności w kilku tysiącach sklepów internetowych.
„Bilet przez telefon komórkowy” to:
- szybkość i prostota – zakup biletu jest prosty jak wysłanie wiadomości SMS
- bilety czasowe obowiązują w autobusach, tramwajach, metrze i pociągach SKM
- cena biletów – jak w kiosku, czy automacie
- uwolnienie od drobnych
- nie ma już konieczności kupowania biletu u kierowcy
- nieograniczona dostępność: wszędzie, przez 24 godziny na dobę
- dostępne są bilety czasowe: 20-, 40-, 60- i 90-minut oraz normalne i ulgowe.
Rejestracja oraz doładowanie konta powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu komunikacji miejskiej lub strefy biletowej metra. Rejestracja w systemie trwa około 4 minut, dlatego trzeba przeprowadzić ją odpowiednio wcześniej przed skorzystaniem z przejazdu.
Warunkiem korzystania ze SkyCash jest posiadanie telefonu z dostępem do Internetu. Użytkownik powinien też wcześniej zadbać o zasilenia konta, z którego opłacane będą zakupy, w tym bilety.
Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do podania numeru kontrolnego oraz okazania ekranu aplikacji z wyświetlonym numerem kontrolnym. Bilet widoczny jest w menu „Usługi”, w zakładce „Bilety” i podzakładce „Kontrola Biletów”.
Żeby zostać użytkownikiem SkyCash wystarczy wpisać w przeglądarce swojego telefonu adres m.skycash.com i zainstalować aplikację. Można też skorzystać z komputera i wysłać do siebie SMS z linkiem pozwalającym ściągnąć system ze strony www.skycash.com lub też wysłać SMS na numer 510 510 205, żeby otrzymać link do aplikacji. Do SkyCash można zaprosić posiadacza każdego spośród 40 mln numerów telefonów komórkowych zarejestrowanych w Polsce.
Źródło: SkyCash