Od pierwszej zbliżeniowej transakcji dokonanej w Polsce zegarkiem nie upłynął jeszcze rok, a już teraz wdrażany jest nowy, wspólny projekt firm LAKS, Banku Zachodniego WBK i MasterCard. To pierwszy na świecie projekt zegarków z kartami pre-paid, które konsumenci będą mogli kupic w wielu miejscach.
„Zegarki z funkcjonalnością MasterCard PayPass są obecne na polskim rynku od 2009 roku. Do tej pory z takich zegarków mogli korzystać wybrani klienci banku i uczestnicy festiwali muzycznych organizowanych przez firmę AlterArt (takich jak Heineken Open’er Festival czy Coke Live Music Festival). To się jednak szybko zmienia, dzięki możliwościom dystrybucji zegarków przez Internet. W ten sposób, każdy kto tylko zechce, może kupić zegarek wyposażony w technologię MasterCard PayPass, umożliwiającą wygodne, bez wyciągania portfela płacenie za wszystkie zakupy.” – podkreśla Błażej Mika, z Banku Zachodniego WBK.
Od 2009 roku Bank Zachodni WBK i MasterCard w Polsce współpracują z austriacką firmą LAKS, produkującą zaawansowane technologicznie zegarki. Dzięki tej współpracy technologia płatności zbliżeniowych MasterCard PayPass staje się coraz bardziej dostępna i powszechna. Każdy zegarek oferowany przez firmę LAKS może być bowiem wyposażony w tę technologię. Oznacza to, że każdy, kto tylko zapragnie płacić w ten nowoczesny sposób za wszelkie zakupy, może to robić. Wystarczy wejść na stronę www.watch2pay.com, wybrać model zegarka i złożyć zamówienie. Karta zbliżeniowa dołączona do zegarka to karta przedpłacona i jej posiadacz nie musi mieć specjalnego konta w banku, aby z niej korzystać.
„LAKS zawsze kładł nacisk na to by łączyć kreatywność z nowymi trendami i jakością. Rezultatem tego podejścia jest produkt wysokiej jakości, perfekcyjnie zaprojektowany w każdym detalu. Podporządkowanie stylu życia nowej cyfrowej rzeczywistość sprawiło, że dostęp do mediów, informacji czy sposobów płacenia nie podlega praktycznie żadnym ograniczeniom. Staraliśmy się sprostać nowym wymaganiom, jakie stawiają przed nami konsumenci. W rezultacie zaprojektowaliśmy zegarek, który łączy w sobie funkcje czasomierza z funkcją USB i funkcją chip NXP SmartMX. To dowód potwierdzający innowacyjność firmy LAKS. Doceniliśmy fakt, że płatności zbliżeniowe oznaczają szybkość i wygodę dla użytkowników kart płatniczych. Naszym celem stało się uwolnienie karty z portfela i dlatego zdecydowaliśmy się zintegrować technologię MasterCard PayPass z naszym zegarkiem, aby jego użytkownicy mogli „wznieść” się na kolejny poziom nowoczesności” – powiedział Lucas Alexander Karl Scheybal CEO LAKS.
Różnorodność modeli zegarków dostępnych na stronie www.watch2pay.com sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. To idealna propozycja dla firm, które mogą zamówić zegarki, dostosowane do indywidualnych potrzeb i spójne z ich wizerunkiem.
„Cieszę się, że technologia zbliżeniowa PayPass, którą w 2007 roku wprowadziliśmy do Polski staje się coraz bardziej popularna. Możemy już mówić o prawdziwej rewolucji zbliżeniowej. Nowe punkty akceptacji, nowe sposoby płatności, jak zegarki, nowe banki, nowe stadiony i festiwale świadczą o tym, że kierunek, który wybraliśmy jest właściwy, a Polska staje się jednym z najbardziej innowacyjnych rynków płatniczych w Europie.” – mowi Krzysztof Drzyzga, odpowiedzialny w MasterCard za rozwoj PayPass w Polsce
Płatności zbliżeniowe dokonywane zegarkiem LAKS, wyposażonym, w technologię MasterCard PayPass, mogą być dokonywane w 248 000 punktów na całym świecie. W przypadku, gdy sprzedawca nie dysponuje czytnikiem zbliżeniowym posiadacz zegarka LAKS może użyć wydanej wraz z nim karty standardowej.
Źródło: MasterCard