PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościWirtualny oddział – więcej niż rozmowa twarzą w twarz

Wirtualny oddział – więcej niż rozmowa twarzą w twarz

Wiadomości 14.04.2015 (07:46)

Kanał wideo wkroczył przebojem na rynek biur call/contact center. Warto mu się przyjrzeć bliżej, bowiem rozwiązanie to proponuje użytkownikom znacznie więcej niż tylko rozmowę twarzą w twarz.

Producenci rozwiązań informatycznych dla biur obsługi klienta już kilka lat temu postanowili dostosować swoje systemy do naturalnej potrzeby człowieka związanej z komunikacją twarzą w twarz. Stworzyli kanał wideo, który daje możliwość porozmawiania oko w oko z doradcą bez wychodzenia z domu, wygodnie i komfortowo. To był duży postęp, firmy informatyczne nie poprzestały jednak tylko na nim. Ciągły rozwój funkcjonalności wirtualnych oddziałów powoduje, że dziś stają się one czymś więcej niż tylko dostępnym online pokojem do spokojnej rozmowy z przedstawicielem firmy czy instytucji.

Pełen pakiet usług w jednym rozwiązaniu

Dziś dzięki nowym rozwiązaniom firmy informatyczne mogą zapewnić klientom banków, biur maklerskich, centrów szkoleniowych i wszystkim osobom korzystającym z biur obsługi klienta pełen pakiet usług. Rozmowa wideo, czat, wspólna praca nad dokumentem lub formularzem, autoryzacja klienta przed podpisaniem umowy, prezentacja i porównanie ofert, bezpieczny kanał komunikacji do przesyłania danych, linków, dokumentów, możliwość dołączenia do konferencji dodatkowych osób – te i inne korzyści oferują najnowsze systemy z kanałem wideo.

Co to wszystko oznacza? Że w domowym zaciszu klient może nie tylko porozmawiać z konsultantem interesującej go instytucji, ale również z jego aktywną pomocą wypełnić potrzebne dokumenty, podpisać umowę, zadać dodatkowe pytania, bezpiecznie zalogować się np. do systemu bankowego, aby wykonać niezbędne operacje. Jeśli ma dodatkowe pytania, do rozmowy z konsultantem może w każdym momencie dołączyć inny specjalista, który rozwieje wątpliwości, poda konieczne dane, przedstawi wyniki czy analizy. Wszystkie osoby zaangażowane w taką dyskusję mogą współdzielić dokumenty, pracować na nich wspólnie, aby wypracować ostateczną wersję. Co ważne – rozmowę wideo można rozpocząć w trakcie zwykłego połączenia telefonicznego. Doradca klienta wysyła po prostu jednym kliknięciem w swoim systemie klientowi link do wirtualnego spotkania – od teraz może pokazywać mu na ekranie prezentacje, dokumenty, które pomagają wyjaśniać problematyczne kwestie i tłumaczyć interesujące zagadnienia.

Zaproszenia do rozmowy wideo wysyłane mailowo mogą również posłużyć do komunikacji z klientami VIP. Doradcy mogą w taki sposób ustawić spotkanie z klientem, przygotować niezbędne materiały do przedstawienia podczas połączenia wideo, dokumenty do wypełnienia i później czekać już tylko w umówionym terminie na rozmówcę zaproszonego mailowo.

Bezpiecznie i bezproblemowo

Brzmi interesująco? Oczywiście. A co jeszcze ciekawsze, systemy oferujące połączenia wideo nie wymagają nadzwyczajnych środków technicznych. Przeciwnie, działają one na wszystkich dostępnych przeglądarkach internetowych oraz systemach operacyjnych – klienci nie potrzebują zatem instalować żadnych dodatkowych aplikacji, aby skorzystać z połączenia wideo np. z bankiem. Co ważne w dzisiejszym świecie – z wirtualnego oddziału można skorzystać nie tylko na komputerze, ale także na tablecie czy smartfonie z zainstalowanym dowolnym systemem (iOS, Android, Windows Mobile).

Podobne udogodnienia czekają na firmy instalujące wirtualne oddziały. Systemy do obsługi kanału wideo można swobodnie zintegrować z innymi systemami działającymi już w firmie. Dodatkowo można je łatwo dostosować do wymagań i oczekiwań zarządzających konkretną firmą.

Rozwiązania takie jak np. alfa Video Contact Center są proste w obsłudze i łatwe do zainstalowania. Bez problemów integrują się z innymi systemami. Ta prostota nie oznacza jednak niskiej jakości. Przeciwnie – wirtualne oddziały to doskonała jakość dźwięku i obrazu, a także gwarancja bezpieczeństwa, dzięki której podczas rozmowy można przesyłać dokumenty, wrażliwe dane, logować się do systemów.

Każdemu według potrzeb

Rozwiązania oferujące obsługę kanału wideo bazują także na zawartości plików cookies, co oznacza, że mogą przeanalizować aktywność konkretnego klienta, sprawdzić, czego poszukiwał wcześniej np. na WWW firmy, dzięki czemu doradca może od razu dopasować przekazywane klientowi treści do jego zainteresowań. Oczywiście rozmowy za pomocą kanału wideo są także nagrywane i trafiają do historii kontaktu z klientem – łącznie z informacjami o pokazanych prezentacjach czy wypełnionych dokumentach. To pozwala na przygotowanie oferty dokładnie dopasowanej do oczekiwań konkretnego klienta i ułatwia proces komunikacji.

Warto także podkreślić, że systemy z kanałami wideo mają wszechstronne zastosowanie. Zazwyczaj kojarzy się je z bankami i placówkami finansowymi, ale mogą być również z powodzeniem wykorzystywane przez outsourcerów świadczących usługi dla tych instytucji.

Choć możliwość wirtualnej rozmowy wideo z doradcą bankowym czy konsultantem call center nikogo już nie zaskakuje, ciągle jeszcze nie każdy wie, że kanał wideo daje firmom także dodatkowe korzyści. Pełne bezpieczeństwo, prostota użycia, możliwość dołączenia do konwersacji innych osób, współdzielenie dokumentów, przesyłanie linków i zaproszeń – to elementy, które przenoszą obsługę klienta w inny, nieznany dotąd wymiar.

2015-04-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców