PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRBudownictwo przekonuje się do internetu

Budownictwo przekonuje się do internetu

Marketing i PR 12.07.2010 (10:32)

Branża budowlana, jak pokazują najnowsze raporty i próby podejmowane przez poszczególne firmy, zaczyna interesować się i doceniać potęgę Internetu. Medium to nie służy wyłącznie do pozyskiwania informacji, ale coraz częściej staje się płaszczyzną, na której przedsiębiorstwa nawiązują kontakt z klientami.

Po pierwsze samodzielność

Firmy konkurując ze sobą obniżają ceny swoich produktów i usług. Tylko niektóre decydują się na samodzielne podjęcie działań public relations.

– W firmach branży budowlanej stale wzrasta świadomość możliwości i dostępnych narzędzi w ramach usług PR. Dla przedsiębiorców public relations przestaje sprowadzać się do płatnego artykułu sponsorowanego. Działania komunikacyjne umożliwiają przedsiębiorcom osiągnięcie przewagi nad firmami posiadającymi podobny asortyment, ale nie dbającymi o swój wizerunek – mówi Wiktor Kammer, szef agencji Times Square Public Relations specjalizującej się w obsłudze firm z branży budowlanej i wnętrzarskiej.

Aby podnieść poziom merytoryczny działań poszczególnych firm i odpowiedzieć na zapotrzebowanie na szkolenia o tej tematyce, powstał Program Edukacyjny PR w Budownictwie, tak aby małe i średnie przedsiębiorstwa mogły samodzielnie tworzyć swój wizerunek w mediach.

– PR i marketing są potrzebnymi narzędziami w branży budowlanej – wyjaśnia Paweł Babij. – Są potrzebne z uwagi na to, że jest to bardzo złożona dziedzina życia gospodarczego, dziedzina życia, w której nie zawsze Paweł Babijoczekiwania klientów, inwestorów i przepisy prawne spotykają się ze sobą. PR oczywiście tego nie rozwiąże, ale może przywiązać do marki. Sprawi, że klient będzie mieć większe zaufanie do całego procesu inwestycyjnego. To są te trzy elementy, które stanowią o dobrym public relations między rynkiem a inwestorem, wykonawcą a sprzedawcą – objaśnia Wiceprezes Polskiej Izby Przemysłowo – Handlowej Budownictwa.

Pomysłodawcami cyklu szkoleń byli członkowie agencji Times Square Public Relations, którzy zaprosili do współpracy najstarszą organizację samorządu gospodarczego, Polska Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa. Obie organizacje dostrzegły zapotrzebowania branży. Doskonale zdawały sobie sprawę, że wizerunek staje się coraz ważniejszy w tym sektorze. Czas spowolnienia gospodarczego, odczuwalnego w budownictwie i kurczącego się rynku, a także podobieństwo oferowanych usług i asortymentów sprawia, że wizerunek firmy stanowi wartością dodaną, która może zadecydować o uzyskaniu kontraktu lub zlecenia.

– Odbiorca, który jest klientem branży budowlanej, powinien być wykształcony przez dostawcę, producenta, inwestora oraz realizatora. A oni muszą posługiwać się takimi narzędziami jak PR – argumentuje Wiceprezes Babij.

Program Edukacyjny PR w Budownictwie skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Do właścicieli, pracowników działu marketingu, do ludzi zajmujących się na co dzień sprzedażą i promocją firmy wśród potencjalnych klientów.

Wyjść naprzeciw

Internetowe media dotyczące branży budowlanej okazały się w 2009 roku odporne na kryzys. Okazuje się, że coraz więcej przedsiębiorców oraz ich biznesowych partnerów zdaje sobie sprawę z rosnącej roli Internetu, wynikającej ze stałego wzrostu liczby internautów w kraju. Wiadomo, że najbardziej pożądanymi przez internautów informacjami są opinie na temat produktów, usług i poszczególnych przedsiębiorstw. Opinie te tworzą w Internecie klienci firm, a także dziennikarze. Branża budowlana, by ugruntować swoją pozycję marki, powinna wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i ułatwić przepływ informacji między firmą a dziennikarzami.

– Program seminariów został tak pomyślany, by każdy uczestnik po odbyciu szkolenia mógł samodzielnie kontaktować się z mediami. By potrafił odpowiednio dobierać, segregować informacje potrzebne prasie – mówi Wiktor Kammer.

Nowy etap Internetu

Według najnowszych badań, z maja 2010, serwisy społecznościowe wyprzedziły wyszukiwarki internetowe pod kątem liczby odwiedzin. Wśród social media dominuje portal Facebook.com. Na łamach portali typu Twitter, YouTube oraz właśnie Facebook.com pojawia się coraz więcej członków (obecnie Facebook.com ma ponad 200mln użytkowników), a także firm, które chcą mieć dostęp do tak bogatego kontentu. Fanpage stają się dla wielu firm najważniejszym narzędziem komunikacji z konsumentem. Fanpage obecnie traktowany jest jako strona firmy. To właśnie na wokół profilu firmy-marki konsumenci tworzą społeczność. Osoby, które dołączają do fanpage niejednokrotnie stają się dodatkowym kanałem komunikacyjnym. Informacje zamieszczone na profilu firmy docierają do najbliższego otoczenia fanów produktu.

Poza portalami społecznościowymi firmy działają również na forach eksperckich oraz portalach informacyjnych publikując artykuły. Wzrastająca popularność działań public relations jest w pełni uzasadniona, wiąże się to z niskimi kosztami kampanii dotyczących kreowania wizerunku. Działalność na portalach społecznościowych niesie ze sobą spory potencjał, ale również specyfika społeczności sprawia, że często popełnianych jest wiele błędów (nachalne promowanie marki i produktu, zamknięcie na opinię odbiorców, krótkotrwałe zaangażowanie, słaba częstotliwość i jakość postów, wynikająca z braku spójnej strategii komunikacyjnej).

Program Edukacyjny PR w Budownictwie ma pomóc branży budowlanej skorzystać z technik i nowych kanałów dystrybucji swoich usług i produktów. Ma pomóc kontaktować się z mediami i skutecznie i trwale przywiązywać klientów do marki.

– Działania komunikacyjne przeprowadzane na serwisach społecznościowych są dobrym wsparciem dla prowadzonych przez firmę działań wizerunkowych. Wraz z rosnącym zainteresowaniem tego typu serwisami, tworzą one coraz ciekawsze narzędzia marketingowe. Dlatego warto być na bieżąco z powiększającą się ofertą marketingowo-promocyjną – kończy Wiktor Kammer.

Otwarcie branży budowlanej na działania public relations oraz chęć podwyższania swoich kwalifikacji w tej dziedzinie sprawi, że firmom łatwiej będzie pozyskiwać klientów i budować swój wizerunek.

Źródło: PR News

budownictwo firma nieruchomości public relations 2010-07-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: budownictwo firma nieruchomości public relations

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców