PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyMałe i średnie firmy coraz częściej korzystają z kart

Małe i średnie firmy coraz częściej korzystają z kart

Analizy 29.06.2010 (10:54)
Karty

Według badania GfK Polonia, małe i średnie firmy w Polsce coraz częściej korzystają z kart do opłacania firmowych wydatków; wśród kart firmowych przedsiębiorcy z tego sektora najczęściej wybierają karty Visa

Trzy lata po badaniu preferencji, użycia kart płatniczych wśród małych i średnich firm w Polsce oraz ich oczekiwań co do tej formy płatności organizacja Visa Europe zleciła wykonanie nowego badania. Przeprowadzone przez GfK Polonia, tegoroczne badanie potwierdziło wyraźny wzrost odsetka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce deklarujących posiadanie kart płatniczych – z poziomu 52% w 2007 r. do 56% obecnie. Jeszcze większa zmiana wśród takich firm dotyczy korzystania z kart firmowych do płatności – tutaj odsetek wzrósł z 34% ankietowanych firm w 2007 r. do 41% obecnie. W badaniu jako najbardziej odpowiednie dla tej kategorii firm respondenci najczęściej wymieniali karty firmowe Visa (47% wskazań).

Firmowe karty płatnicze są wykorzystywane przez przedsiębiorców z sektora MiŚP przede wszystkim do płacenia za paliwo (tę kategorię wskazało 28% badanych), podróże służbowe (13%), koszty reprezentacyjne (również 13%) oraz serwisowanie samochodów (9%). W porównaniu z rokiem 2007 znacznie wzrósł udział kart w płaceniu m.in. za materiały wykorzystywane do produkcji (do 9%) oraz wyposażenie biur (do 8%).

Najczęstszymi miejscami, w których przedsiębiorcy używają kart płatniczych są duże markety (20% wskazań), małe sklepy detaliczne (10%) oraz do płatności w Internecie (8%). Wśród miejsc, gdzie małe i średnie firmy najchętniej chciałby płacić kartami najczęściej wymieniane są hurtownie (22% wskazań), urzędy pocztowe (15%), urzędy gminne i miejskie (15%), urzędy skarbowe oraz ZUS (13%).

„Z zadowoleniem przyjmujemy wynik badania wskazujący, że już 56% małych i średnich firm posiada karty płatnicze, a jeszcze bardziej, że już 41% firm z tego sektora używa kart do firmowych płatności – tym bardziej, że trzy lata to niewielki okres czasu, jeśli chodzi o zmianę postaw użytkowników kart” – powiedział Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce. W niedawno uruchomionym programie Kartą Visa zapłacisz wszędzie, który ma doprowadzić w ciągu pięciu lat do podwojenia liczby miejsc akceptujących karty Visa, wdrażane są m.in. rozwiązania sprzyjające rozwojowi płatności kartami w handlu hurtowym, płatności kartami za rachunki (np. opłaty za prąd, gaz, telefon) oraz za zakupy w sklepach internetowych.

Najczęściej stosowaną formą płatności wśród małych i średnich firm jest przelew bankowy (wskazany przez 92% firm), a 86% badanych opłaca różne wydatki związane z prowadzeniem firmy gotówką. Wśród głównych powodów korzystania z płatności gotówkowych przedsiębiorcy wymieniali m.in. fakt przyjmowania przez wielu dostawców wyłącznie gotówki, konieczność opłacania wydatków o niskiej wartości oraz wcześniejsze przyzwyczajenia.

Kartą, którą najczęściej mają w portfelu przedsiębiorcy z sektora MiŚP jest karta Visa – każdego rodzaju: debetowa, obciążeniowa, kredytowa, a coraz częściej również przedpłacona. Spośród przedsiębiorców objętych badaniem 47% wskazało markę Visa jako najbardziej odpowiednią dla ich firmy, przy czym ten procent wskazań jest ponad dwukrotnie wyższy niż procent wskazań drugiej w kolejności marki kart płatniczych (22%); pozostała część respondentów nie miała zdania, albo nie preferowała konkretnej marki.

„Cieszy nas to, że podobnie jak w badaniu przeprowadzonym trzy lata temu, przedsiębiorcy wskazują karty Visa jako najbardziej odpowiednie dla potrzeb małych i średnich firm. Banki członkowskie Visa Europe oferują bardzo szeroką gamę kart Visa dla różnych potrzeb firmy – od kart debetowych, przez obciążeniowe, kredytowe aż po coraz częściej używane karty przedpłacone. Niedawno uruchomiona kampania reklamowa firmowych kart płatniczych pokazuje zalety i korzyści używania kart Visa Business zamiast gotówki” – dodał Jakub Kiwior.

Pierwszą kartą systemu Visa wydaną w Polsce, a zarazem pierwszą w ogóle kartą płatniczą wydaną w kraju, była karta Visa Business, wyemitowana w maju 1991 r. Na koniec pierwszego kwartału 2010 r. w Polsce zostało wydanych ok. 750 tys. kart Visa Business.

W oparciu o sposób korzystania z firmowych kart płatniczych oraz postawy wobec kategorii związanej z poziomem obaw, poziomem bezpieczeństwa oraz dostrzeganymi korzyściami kart płatniczych, a także podstawowymi zmiennymi demograficznymi, przeprowadzono typologię firm. W jej wyniku wyodrębniono 5 segmentów (w nawiasach udział w procentach): entuzjastów kart płatniczych (10%); ostrożnie korzystających (20%); korzystających, ale z zastrzeżeniem, że karty tylko dla wybranych (22%); niesceptycznych gotówkowców (21%) oraz gotówkowców (27%). Badanie pokazało stopniową zmianę postaw od pierwszego segmentu – entuzjastów powszechnie korzystających z kart (71%) do segmentu gotówkowców, sporadycznie korzystających z kart (12%). Udział segmentu entuzjastów zwiększa się wraz z liczbą zatrudnionych w firmie osób – w grupie przedsiębiorstw zatrudniających do 5 osób udział entuzjastów wynosi 9%, a wśród zatrudniających ponad 250 osób ten odsetek wynosi 41%.

Rozpoczęta pod koniec maja br. kampania reklamowa kart płatniczych dla firm ma na celu zwiększenie świadomości kart Visa Business jako produktu przeznaczonego dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz zachęcenie firm do korzystania z kart do codziennych płatności służbowych i oddzielania tych wydatków od płatności prywatnych, co ma często miejsce w małych firmach. Impulsem dla podjęcia tej kampanii były badania przeprowadzone na zlecenie Visa przez GfK Polonia.
Kampania prowadzona jest głównie w mediach branżowych i w Internecie.

Informacje o badaniu

Badanie zostało zrealizowane przez firmę badawczą GfK Polonia i objęło 900 wywiadów (metodą CAPI – wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo) wśród właścicieli firm lub osób podejmujących decyzje co do sposobów płatności stosowanych w firmie oraz sześć wywiadów pogłębionych w Warszawie i aglomeracji śląskiej (IDI). Badanie zostało wykonane w okresie październik 2009 r. – luty 2010 r. Badane firmy reprezentowały większość sektorów gospodarki, przede wszystkim: handel i naprawy, usługi, produkcję, budownictwo, przemysł lekki oraz produkcję spożywczą.

Źródło: Visa Europe

karty płatnicze oferta dla firm 2010-06-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty płatnicze oferta dla firm

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Joanna Kornaga

Joanna Kornaga

Ekspert ds. komunikacji społecznej, PKO Bank Polski…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców