Bank poinformował klientów o planowanych zmianach w regulaminach świadczenia usług. W nowych dokumentach, które zaczną obowiązywać od 4 listopada, znajduje się już Blik, logowanie odciskiem palca i cash back.
Dokumenty datowane są na 4 listopada, ale nie oznacza to, że usługi te trafią do oferty banku z taką datą. Banki z reguły ze sporym wyprzedzeniem informują o tego typu wdrożeniach. Za dobry przykład może posłużyć usługa Qlik, która do regulaminów Raiffeisena trafiła już jesienią ubiegłego roku, a do dziś nie została jeszcze udostępniona klientom. Bank zastrzegł zresztą w liście przewodnim, że o terminach udostępniania Blika i cash backu poinformuje w osobnej korespondencji.
Na Blika nie powinniśmy jednak czekać tak długo, jak na Qlika Jak już wiecie z moich poprzednich tekstów, wdrożenie powinno nastąpić do końca roku. Blik zostanie wpięty do aplikacji Mobilny Portfel. W tabeli z rozpiską funkcjonalności nie widać niestety przelewów na numer telefonu. Wszystko wskazuje więc na to, że ta usługa pojawi się w późniejszym terminie.
Użytkownicy aplikacji Mobilny Portfel dostaną też możliwość logowania się za pomocą odcisku palca. W regulaminach znajduje się informacja, że opcja będzie dostępna dla urządzeń, które obsługują taką technologię. Inną nowością ma być możliwość zatwierdzanie operacji w aplikacji mobilnej za pomocą hasła mobilnego.
Raiffeisen nie będzie jedynym bankiem, który planuje wdrożyć Blika jeszcze w tym roku. Drugą instytucją jest BGŻ BNP Paribas, który kończy prace nad nową aplikacją mobilną. Początkowo miała zostać udostępniona w wakacje, ale wdrożenie – jak pisałem w połowie sierpnia na Twitterze – przesunie się na wrzesień. Nowa aplikacja oprócz Blika będzie też miała płatności Android Pay. Kartę będzie można podpiąć do portfela tak, jak to ma miejsce w mBanku – bezpośrednio z aplikacji bankowej.