PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZysk netto Banku Millennium w 2017 r. wyniósł 681 mln zł
Bank Millennium

Bank Millennium

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-millennium

Zysk netto Banku Millennium w 2017 r. wyniósł 681 mln zł

Informacje 02.02.2018 (10:01) artykuł nadesłany
Bank Millennium

W 4 kwartale 2017 roku zysk netto grupy Banku Millennium wyniósł 180 mln zł (wzrost o 37% r/r). Liczba aktywnych klientów detalicznych wzrosła o 40 tys. i przekroczyła poziom 1,6 mln. Wśród nich 711 tys. korzystało z bankowości mobilnej, co oznacza wzrost o 39% r/r. Skonsolidowany zysk netto grupy po 4 kwartałach 2017 roku wyniósł 681 mln zł, rosnąc 31% r/r (bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych w 2016 roku). 

– Zysk netto w wysokości 681 mln zł jest zbliżony do ubiegłorocznego, mimo znaczącego wpływu dochodów jednorazowych w 2016 roku – mówi Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium. – Rozszerzenie skali działania spowodowane wzrostem liczby klientów znalazło odzwierciedlenie w wyższych o 12,3% dochodach z działalności podstawowej i zwiększonych wolumenach produktowych. Kurs akcji Banku wzrósł o 72% osiągając najlepszy wynik wśród wszystkich banków notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – dodaje.

Bank Millennium
Bank Millennium

Zrealizowane cele strategiczne

W 2017 roku bank zrealizował najważniejsze cele średnioterminowej strategii na lata 2015-2017 – liczba aktywnych klientów przekroczyła 1,6 mln, depozyty klientów detalicznych zdobyły blisko 6% udziału w rynku, rentowność poprawiła się, a wskaźnik koszty/dochody osiągnął poziom 45,8%.

Zgodnie z nową strategią ogłoszoną w październiku  2017 roku, za trzy lata bank zamierza znaleźć się wśród trzech najbardziej efektywnych banków w Polsce. Zakładając stabilność systemu regulacyjnego, prawnego i podatkowego bank chce osiągnąć 1 mld zł zysku netto w 2020 roku i współczynnik ROE na poziomie trzech najlepszych banków w kraju. Stawia na dalszą digitalizację, klientocentryzm i masową personalizację.

Najważniejsze wyniki finansowe

Przychody operacyjne Grupy osiągnęły po 4 kwartałach 2017 roku wartość  2,5 mld zł (2,1% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego), a koszty wzrosły do poziomu 1,2 mld zł (3,9% r/r).

Skonsolidowany zysk netto Grupy Banku Millennium w 2017 roku osiągnął 681 mln zł i był tylko o 2,9% niższy w porównaniu do rekordowego zysku netto osiągniętego w 2016 roku (701 mln zł), w którym odnotowano znaczący przychód z transakcji akcjami VISA Europe i kilka mniejszych obciążeń  jednorazowych (łącznie 180 mln zł netto). Bez uwzględniania tych zdarzeń porównywalny zysk netto w 2017 roku wzrósł o 31% r/r.

Rentowność banku stopniowo odbudowuje się po wprowadzeniu podatku dochodowego. Współczynnik ROE wyniósł 9,3%, a wskaźnik koszty/dochody (bez zdarzeń jednorazowych) spadł o 3,8 p.p., stabilizując się na poziomie 45,8%. Kapitały własne wzrosły do 7,8 mld zł przy łącznym współczynniku wypłacalności (TCR) na poziomie 22% (znacznie powyżej wymogów regulacyjnych) obrazującym wysokie bezpieczeństwo banku. Również jakość aktywów pozostaje wysoka.  Udział kredytów z utratą wartości w portfelu kredytowym ogółem kształtuje się na stabilnym poziomie 4,6% (jeden z najlepszych wskaźników w sektorze), a w przypadku kredytów hipotecznych utrzymuje się na poziomie 2,5%.

W 2017 roku bank zapłacił ogółem blisko 600 mln zł podatków i innych świadczeń publicznych (m.in. podatek dochodowy, podatek bankowy, VAT, składka na BFG i KNF).  Zatrudnienie wyniosło 5830 osób i pozostało na niezmienionym poziomie w stosunku do ubiegłego roku.

Najważniejsze wyniki biznesowe

Bankowość detaliczna

Liczba aktywnych klientów indywidualnych przekroczyła 1,6 mln, co oznacza wzrost o 144 tys. w 2017 roku i o 351 tys. w ciągu ostatnich 3 lat (powyżej założeń strategii na lata 2015-2017). Liczba aktywnych klientów korzystających z bankowości internetowej wzrosła na koniec 2017 roku do 1,1 mln (17% r/r), a bankowości mobilnej do 711 tys. (wzrost o 39% r/r). Na wysokie wzrosty największy wpływ miało duże zainteresowanie Kontem 360° (892 tys. otwartych rachunków od momentu wprowadzenia ich do sprzedaży w 2014 roku) oraz sukces programu rekomendacyjnego „Lubię to polecam”, w którym zarejestrowało się 165  tys. klientów.

Po 4 kwartałach 2017 roku  fundusze klientów detalicznych osiągnęły wartość 49,7 mld zł, rosnąc 5,5% r/r. Motorem wzrostu była przede wszystkim świetna sprzedaż produktów inwestycyjnych (wzrost o 26% r/r) oraz dobra dynamika przyrostu środków na kontach bieżących i oszczędnościowych (9% r/r). Depozyty terminowe wyniosły 15,2 mld zł.

W 2017 roku wartość sprzedaży nowych kredytów hipotecznych przekroczyła 2,5 mld zł (wzrost o 183% r/r), co dało Bankowi piątą pozycję na rynku z udziałem 6,5%.  Sprzedaż kredytów gotówkowych utrzymywała się na stabilnym poziomie 2,3 mld zł (wzrost 1,7% r/r), portfel wszystkich kredytów detalicznych brutto wyniósł 33 mld zł, a liczba kart płatniczych zwiększyła się o 277 tys.

Bankowość przedsiębiorstw

W 4 kwartale 2017 roku trend wzrostowy kontynuowała bankowość przedsiębiorstw. Również cały 2017 rok był dla niej korzystny pod względem wyników finansowych i dobrych relacji z klientami. Portfel kredytów dla przedsiębiorstw –  wliczając w to leasing i faktoring – osiągnął wartość prawie 16 mld zł brutto, rosnąc o 12% r/r.

W 4 kwartale obroty faktoringowe po raz kolejny pobiły rekord przekraczając 4,5 mld zł, co dało narastająco w całym 2017 roku wartość 16,8 mld zł (wzrost o 15% r/r). Portfel faktoringowy urósł w tym czasie o prawie 11% r/r. Wartość środków oddanych w leasing wyniosła po 4 kwartałach 2017 roku ponad 3 mld zł i była o 15% wyższa niż przed rokiem.

Wartość środków na rachunkach bieżących w segmencie korporacyjnym osiągnęła poziom 7,9 mld zł, co oznacza wzrost o 17% w ujęciu rocznym. Na koniec grudnia 2017 roku liczba transferów zagranicznych wzrosła o 36% r/r, kwota czynnych gwarancji i akredytyw o 9% r/r, a depozytów przedsiębiorstw ogółem o 4,5% r/r (16,9 mld zł).

W 2017 roku Bank Millennium i Millennium Dom Maklerski dostosowały swoją działalność w zakresie świadczenia usług inwestycyjnych do wymogów pakietu regulacji MiFID II wchodzących w życie z dniem 3 stycznia 2018 roku . Dotyczyło to zarówno bankowości detalicznej jak i korporacyjnej.

Rozwój bankowości internetowej i mobilnej – cyfrowe udogodnienia

W 2017 roku Bank Millennium nadal dostarczał klientom innowacyjne, ułatwiające  życie rozwiązania oraz konsekwentnie optymalizował istniejące. Najważniejsze z nich to:

– dostęp do produktów inwestycyjnych w pełni online – za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Millenet klienci mogą teraz szybko i wygodnie aktywować dostęp oraz obsługiwać na bieżąco produkty inwestycyjne oraz otworzyć Program Inwestycyjny Przyszłość+

– ubezpieczenia turystyczne – udostępnienie w systemie bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej możliwości zakupu ubezpieczeń turystycznych z innowacyjną usługą „Pomoc w podróży”, która pozwala  na szybki, bezpośredni kontakt z Ubezpieczycielem

– tokenizacja kart płatniczych MasterCard i Visa – umożliwia utworzenie wirtualnego odpowiednika plastikowej karty debetowej, kredytowej lub przedpłaconej w aplikacji mobilnej banku. Dzięki niej klienci mogą zbliżeniowo płacić telefonem w technologii HCE. Bank Millennium był pierwszym w Europie bankiem wykorzystującym tokenizację Visa

– konsekwentne wspieranie polskiej e-administracji – jako jeden z nielicznych Bank udostępnił w swoim systemie internetowym Millenet zakładanie Profilu Zaufanego, który umożliwia dostęp do usług administracji publicznej przez 24 h na dobę. Umożliwił też składanie ponownego wniosku o świadczenie rodzinne w ramach programu Rodzina 500+

– „Faktury i rachunki” – uruchomienie innowacyjnej usługi, która umożliwia wystawcy faktur przekazywanie informacji o płatności bezpośrednio do bankowości elektronicznej płatnika, a płatnikowi szybki i wygodny sposób ich opłacania bez konieczności przepisywania danych z faktury. Bank Millennium uruchomił usługę jako pierwszy bank na rynku. Projekt zrealizowano  we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową oraz Związkiem Banków Polskich

– dalsza automatyzacja procesów bankowości przedsiębiorstw – digitalizacja procesu otwierania rachunków, udostępnienie w systemie transakcyjnym wyciągów bankowych w formacie jednolitego pliku kontrolnego (JPK) oraz przelewów do ZUS i US w systemie Express Eliksir,  modernizacja modułu zarządzania kartami płatniczymi. Zwiększono  dostępność sieci wpłatomatów oraz uruchomiono wiele projektów compliance w tym split payment co pozwala na komfortowe wdrożenie klientów korporacyjnych w rozliczenia oparte na tej formule

– goodie – stały rozwój platformy smartshoppingowej goodie agregującej informacje o zniżkach i programach rabatowych. Aplikacja mobilna oraz strona internetowa www.goodie.pl prezentuje obecnie oferty ponad 600 marek sklepów stacjonarnych, internetowych i restauracji oraz informacje o ponad 1600 zniżkach, promocjach i wyprzedażach.

Źródło: Bank Millennium

bank millennium wyniki 2018-02-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bank millennium wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców