Chmura pyłu wulkanicznego znad Islandii zakłóciła ruch lotniczy na całym świecie. W tej trudnej sytuacji turyści potrzebują pomocy, po którą zwracają się do wyspecjalizowanych firm assistance.
Pył wulkaniczny, który od ubiegłego tygodnia spowodował paraliż w ruchu lotniczym nad Europą, wyraźnie wpłynął na wzrost liczby spraw assistance. Od soboty 17 kwietnia Inter Partner Assistance odnotowuje cztery razy więcej zgłoszeń dotyczących odwołanych lotów niż w standardowych warunkach atmosferycznych. Z jakich usług korzystają klienci w tej sytuacji?
„Najwięcej zgłoszeń dotyczyło organizacji pobytu w hotelu na czas oczekiwania na samolot.” – wyjaśnia Sonia Kostyszyn, Manager Działu Operacyjnego, Inter Partner Assistance Polska SA. – „Klienci dzwonili również w celu uzyskania informacji na temat alternatywnych środków transportu takich jak: połączenia kolejowe, autokarowe, czy wynajem samochodów, dzięki którym mogliby dostać się do celu podróży. W związku z brakiem możliwości powrotu do kraju wiele osób dzwoniło do nas z pytaniem czy w przypadku nagłego zachorowania lub wypadku będą mogli skorzystać ze swojego ubezpieczenia, choć przestało ono być już ważne”.
Jakie działania podjęto w Inter Partner Assistance w związku z utrudnieniami w transporcie lotniczym? Czy przy zwiększonej liczbie zgłoszeń firma stanęła na wysokości zadania?
„Żaden z naszych klientów nie pozostał bez pomocy” – zapewnia Sonia Kostyszyn z Inter Partner Assistance. – „Dostosowujemy liczbę specjalistów assistance do zwiększonego zapotrzebowania na pomoc związaną z odwołaniem lotów. Na bieżąco monitorujemy sytuację w portach lotniczych i pozostajemy w stałym kontakcie z naszymi korespondentami na całym świecie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić klientom profesjonalną pomoc oraz rzetelne informacje.”
Assistance zapewnia pomoc turystom w nieoczekiwanych zdarzeniach różnego rodzaju. Świadczenia mogą obejmować między innymi dostęp do kompleksowej informacji turystycznej, pomoc w odzyskaniu bagażu, pokrycie niespodziewanych wydatków oraz szereg świadczeń medycznych. Zakres assistance podróżnego uzależniony jest od oferty ubezpieczycieli i innych instytucji, które dystrybuują pakiety pomocowe realizowane przez firmę assistance wśród swoich klientów.
Źródło: Multi Communications Sp. z o.o.