Kolejny bank szykuje się do uruchomienia wideoweryfikacji. W mBanku usługa będzie dostępna w aplikacji mobilnej.
Wideoweryfikacja to usługa pozwalająca założyć konto lub kupić inny produkt w trakcie rozmowy wideo z konsultantem. Z rozwiązania mogą już korzystać klienci Alior Banku, Inbanku, Banku Zachodniego WBK i Nest Banku. Niedługo wideoweryfikacja pojawi się też w aplikacji mobilnej mBanku.
Po ściągnięciu aplikacji nowy klient będzie mógł nawiązać połączenie wideo z pracownikiem banku. W trakcie rozmowy dopyta o szczegóły konta i złoży wniosek. W celu weryfikacji będzie musiał pokazać do kamery w telefonie dowód osobisty. Jeśli potwierdzanie tożsamości przebiegnie prawidłowo, konsultant wygeneruje umowę, a klient będzie mógł ją podpisać zdalnie (sms).
Wideoweryfikacja będzie dostępna w aplikacji mobilnej. Zdaniem przedstawicieli banku jest to najlepszy sposób dotarcia do nowych klientów. Zwłaszcza do tych regionów, gdzie mBank nie ma swoich oddziałów. Rozmowa z konsultantem przez smartfona ma być substytutem tradycyjnej wizyty w placówce.
Jak być może pamiętacie z moich poprzednich tekstów, konta założone zdalnie mogą mieć jednak pewne ograniczenia w porównaniu do rachunków otwieranych w placówce czy przy udziale kuriera. Zdaniem Ministerstwa Cyfryzacji, nie można ich użyć do skorzystania z usług e-administracji.