PKO Bank Polski podaje, że w sierpniu liczba logowań do aplikacji IKO przekroczyła logowania do serwisu transakcyjnego iPKO. To symboliczny moment. Oznacza bowiem, że klienci największego banku w Polsce chętniej korzystają z bankowości mobilnej niż internetowej. Nie są jednak wyjątkiem.
– Ponad 44 miliony logowań do IKO w sierpniu to wynik, który nawet na nas robi ogromne wrażenie – mówi cytowany w informacji prasowej Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim. Obecnie klienci PKO BP posiadają na swoich telefonach ponad 2,8 mln aplikacji IKO, a w każdym miesiącu ich aktywność w kanale mobilnym rośnie. Pierwsze 50 milionów transakcji w IKO wykonali w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 milionów już w 8 miesięcy. Obecnie na liczniku jest już ponad 113 milionów transakcji w IKO od startu aplikacji w 2013 roku. Klienci najczęściej za pośrednictwem telefonu dokonują przelewów oraz płatności w internecie.
Klienci PKO BP nie są jednak wyjątkiem. Liczba logowań do aplikacji mobilnej przekroczyła liczbę logowań do bankowości internetowej już m.in. w mBanku czy BZ WBK. Bankowość mobilna staje się coraz popularniejszym kanałem obsługi konta osobistego. Z raportów PRNews.pl wynika, że z tego kanału aktywnie korzysta już 10 mln klientów banków. Z tego grona 6,6 mln używa aplikacji. Co więcej, blisko 3 mln klientów można określić już terminem mobile only. To osoby, które nie logują się już do banku z poziomu komputera, bo wszystkie operacje wykonują smartfonem.
Dla porównania z bankowości internetowej aktywnie korzysta 16 mln klientów banków.
WB/PRNews.pl/PKO BP