Już po raz 10 z rzędu PZU wypłaci dywidendę. Podział z zysku wyniesie 2,80 zł na akcję. Jest to o 30 groszy więcej niż w 2017 roku. PZU od swojego debiutu giełdowego regularnie wypłaca dywidendę. PZU to spółka, która posiada wdrożoną politykę dywidendową, a w niedalekiej przyszłości planuje uruchomienie programu lojalnościowego dla swoich akcjonariuszy.
Już jutro PZU wypłaci dywidendę z zysku za 2018 rok w wysokości 2,80 zł na akcję. Stopa dywidendy wynosi 6,8 proc. W minionym roku skonsolidowany zysk netto przypisany jednostce dominującej wzrósł o 11 proc. Dywidenda za 2018 rok jest wyższa o 30 groszy na akcję w porównaniu do 2017 roku.
PZU posiada wdrożoną politykę dywidendową, która jest elementem Strategii PZU w horyzoncie do 2020 roku. Zakłada ona jasne i przewidywalne zasady podziału wypracowanego przez Grupę PZU zysku. Zgodnie z przyjętą polityką, co roku co najmniej 50 proc. zysku będzie przeznaczane na wypłatę dywidendy. W zależności od potrzeb kapitałowych związanych z rozwojem organicznym i realizacją celów strategicznych w zakresie fuzji i przejęć do akcjonariuszy może trafiać do 100 proc. rocznych zysków może zostać przeznaczonych do podziału wśród akcjonariuszy.
Zobacz też: W tych bankach najchętniej otwieramy ROR-y
– Bardzo dobry rok 2018 w wykonaniu Grupy PZU i nasze doskonałe wskaźniki finansowe pozwoliły nam kolejny rok z rzędu rekomendować wzrost wypłaty dywidendy do decyzji walnego zgromadzenia. Regularne płacenie kuponu dla akcjonariuszy sprawia, że jesteśmy interesującym aktywem dla inwestorów. – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy PZU.
Dywidenda Grupy PZU w latach 2015-2018
Dywidenda za rok | Stopa dywidendy | Dywidenda na akcję |
2018 | 6,65% | 2,80 zł |
2017 | 5,88% | 2,50 zł |
2016 | 3,03% | 1,40 zł |
2015 | 7,88% | 2,08 zł |
PZU planuje wprowadzić program lojalnościowy dla swoich akcjonariuszy indywidualnych, co zapowiedział w czerwcu tego roku Tomasz Kulik – członek zarządu PZU. Obecnie trwają prace na założeniami programu oraz przygotowania do jego wdrożenia.
– Jeszcze w tym roku planujemy zaprezentować założenia naszego programu lojalnościowego dla akcjonariuszy. Chcielibyśmy, żeby akcje PZU na stałe zawitały do portfeli osób inwestujących na GPW w Warszawie i żeby mogli oni bliżej poznać świat całego PZU. – dodał Tomasz Kulik.