PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNew normal w finansach –  czas na bliższą współpracę banków z fintechami

New normal w finansach –  czas na bliższą współpracę banków z fintechami

Informacje 27.04.2020 (09:48) artykuł nadesłany

Daleko idące ograniczenia czy wręcz brak możliwości prowadzenia biznesu w fizycznej sieci to duże wyzwanie dla wielu firm. Boleśnie odczuwają je również banki. Wobec braku dobrych procedur zdalnych wiele z nich musiało zawiesić otwieranie nowych rachunków. Największe będą też musiały fundamentalnie zmienić strategie akwizycji w kluczowym dla wyników obszarze – akcji kredytowej. W sytuacji kiedy czas w jakim instytucja musi wdrażać cyfrowe innowacje skrócił się z miesięcy do dni, najlepszym wyjściem dla tradycyjnych instytucji jest bliższa współpraca z fintechami.

Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Kreditech w Polsce

Co musi zrobić lendtech, żeby skutecznie pozyskać klienta na swój produkt? Inwestuje w marketing, buduje zaawansowany model scoringowy (korzystający z alternatywnych źródeł informacji o kliencie), aby wymagać minimum formalności, prowadzi klienta możliwie optymalną ścieżką do momentu wypłaty pożyczki, dba o wyjątkowe doświadczenie, walczy o każdą sekundę trwania procesu obsługi aplikacji kredytowej. Codziennie wprowadza zmiany, które pozwalają mu być jeszcze bardziej skutecznym.

Co tradycyjnie robił bank, żeby sprzedać klientowi kredyt? Skupiał się na skutecznym cross sell do istniejącej już bazy. W praktyce oznaczało to regularne obdzwaniania klientów i zapraszanie ich do oddziału w celu omówienia możliwości konsolidacji finansowania. To między innymi jedna z przyczyn dlaczego liczba kredytobiorców w sektorze bankowym pozostaje – jak pokazują dane BIK – od lat na stabilnym poziomie, przy jednoczesnym wzroście wartości obsługiwanych kredytów.

Czy ta strategia będzie skuteczna w naszej nowej, post pandemicznej rzeczywistości?

Narodowa kwarantanna zrobiła więcej dla usług cyfrowych w Polsce niż jakakolwiek innowacja z przeszłości. W niektórych obszarach, jak np. telemedycyna w tydzień dokonał się postęp, na jaki w normalnych warunkach trzeba by było lat. Tysiące Polaków postawione przed brakiem alternatywy po raz pierwszy zrobiło zakupy online, po raz pierwszy też zrealizowało jakieś operacje finansowe drogą elektroniczną. Oczekiwanie, że zostanie się obsłużony online jest dla coraz większej grupy konsumentów absolutnie oczywiste.

W konsekwencji zmienić się musi wiele modeli działania banków – w tym priorytetowo sposób sprzedaży kredytów konsumpcyjnych. Nie ma odwrotu od digitalizacji i automatyzacji tego procesu. Nie ma się co czarować, duży bank nie ma możliwości tak szybkiego przystosowania się do nowej, digitalnej rzeczywistości jak mniejsze, zwinne podmioty, dla których usługi online to chleb powszedni. Pozytywnym efektem tej sytuacji powinna być większa niż do tej pory skłonność banków do współpracy z fintechami w zakresie świadczenia komplementarnych usług.

Jak pokazują opublikowane niedawno dane Capgemini, historycznie niechęć do współpracy była równie duża po stronie fintechów, jak i banków. Co czwarty decydent w banku, badany przez tę firmę consultingową przyznawał, że infrastruktura jego firmy nie daje możliwości współpracy ze zwinnymi fintechami. Z kolei fintechy frustrują bariery organizacyjne blokujące możliwość rozwoju innowacji w dużym banku oraz trudność w znalezieniu porozumienia z partnerem. Jednak jak konkludują autorzy raportu, nasza nowa rzeczywistość nie pozostawia bankom wyboru – poprawa doświadczenia klientów w usługach cyfrowych jest koniecznością, a nie luksusem. A najszybsza droga do osiągnięcia tego celu to skorzystanie z doświadczeń fintechów.

Obszarów do potencjalnych sojuszy jest wiele – od bliskiej, strategicznej współpracy na poziomie integracji systemów po alianse taktyczne. Przykładem pierwszego podejścia może być współpraca amerykańskiego jednorożca Kabbage i grupy ING we Włoszech i Francji, gdzie platforma fintechu zapewniająca możliwości oceny zdolności kredytowej małych firm jest wykorzystywana w ramach infrastruktury banku, aby skutecznej obsługiwać klientów z tego segmentu. Jednak nawet bez tak bliskiej współpracy można budować wspólnie biznes korzystając z komplementarności usług.

Nasze doświadczenie w Kreditech pokazuje, że zapewnienie możliwości skorzystania z alternatywnego pożyczkodawcy w sklepie online pozwala odzyskiwać utracone koszyki o milionowych wartościach. Jesteśmy w stanie przywrócić do sklepu ok 10-15 proc. klientów, którzy z różnych powodów nie przeszli z powodzeniem przez wniosek pożyczkowy w banku. Udział ten może być jeszcze większy, jeśli bank i fintech zautomatyzują proces przekazywania leadów, aby był on jak najwygodniejszy dla kupującego. Aplikacje odrzucone, obsługa klienta w nocy czy podczas weekendu – we wszystkich tych miejscach fintech i bank mogą się uzupełniać, ku większej satysfakcji i lepszemu dostępowi do finansowania dla konsumentów indywidualnych.

A ten będzie go w najbliższych miesiącach mógł potrzebować bardziej, niż kiedykolwiek.

Autor: Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Kreditech w Polsce.

fintech 2020-04-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: fintech

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców