PayU poinformowało o tym, że rozszerza listę oferowanych dotychczas metod płatności w Europie. Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank.
Jest to odpowiedź na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej. Międzynarodowym standardem płatności za zakupy w sklepach internetowych są karty płatnicze (kredytowe oraz debetowe). W wielu krajach jednak znacznie większą popularnością wśród kupujących online cieszą się alternatywne, lokalne, metody płatności, takie jak np. w Polsce szybkie przelewy – tzw. pay-by-linki czy w Holandii system iDeal, który działa w bardzo podobny sposób.
Zdaniem Joanny Pieńkowskiej-Olczak, prezes PayU, sklepy internetowe, które nie będą kierowały się zasadą lokalności w trakcie wdrażania strategii ekspansji międzynarodowej, mogą w niektórych przypadkach stracić dostęp do ponad 80% rynku, jeśli ograniczą oferowane metody płatności wyłącznie do kart płatniczych.
Kraj | Najpopularniejsze lokalne metody płatności w ofercie PayU |
Austria | Sofort (Klarna), Paysafecard |
Belgia | Sofort (Klarna), Pasafecard, Bancontact |
Cypr | Paysafecard |
Finlandia | Paysafecard |
Francja | Paysafecard |
Grecja | MyBank |
Hiszpania | MyBank, Sofort (Klarna), Paysafecard |
Holandia | iDeal, Sofort (Klarna), Paysafecard |
Litwa | Paysafecard |
Łotwa | Paysafecard |
Malta | Paysafecard |
Niemcy | Giropay, Sofort (Klarna), Paysafecard |
Portugalia | Paysafecard |
Słowacja | Paysafecard, Poštová banka, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank, Viamo, Všeobecná úverová banka |
Słowenia | Paysafecard |
Włochy | MyBank, Paysafecard |
Źródło: PayU
Ponad 70% ankietowanych na 8 z 9 badanych przez Postnord europejskich rynków (Polska, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy oraz w kraje nordyckie) wskazuje, że w procesie zakupowym bardzo ważna jest dla nich precyzyjna informacja dotycząca końcowej kwoty, jaką będą musieli zapłacić za wybrany produkt. Wprowadzenie preferowanej przez konsumentów metody płatności w lokalnej walucie pozwala na jasne zaprezentowanie wszystkich opłat, także tych za przesyłkę, dzięki czemu kupujący wie dokładnie, jaką cenę ostatecznie zapłaci i chętniej zdecyduje się na sfinalizowanie zakupu – czytamy w komunikacie prasowym.
WB/PayU