Podczas rozmowy można m.in. złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, otwarcie limitu w koncie czy ubezpieczenie komunikacyjne. Rozwiązanie dostępne jest nie tylko dla klientów PKO Banku Polskiego – na rozmowę mogą umówić się również osoby zainteresowane ofertą banku.
– Nowa usługa jest kolejnym ułatwieniem, które oferujemy klientom indywidualnym oraz małym i średnim firmom. W szybki sposób umówią się oni na spotkanie lub rozmowę z odpowiednim doradcą. Na przykład: klientowi zainteresowanemu kredytem hipotecznym zostanie zaproponowane od razu spotkanie z doradcą z segmentu bankowości hipotecznej. Nie ma konieczności odbycia osobistej wizyty w oddziale lub kontaktu telefonicznego z infolinią banku – mówi Bartosz Błaszczyk, dyrektor Biura Klienta Podstawowego w PKO Banku Polskim
– Od kilku lat obserwujemy trend, w którym nasi klienci coraz chętniej korzystają z kanałów zdalnych. Pandemia dodatkowo nas wszystkich do tego zmusiła, dlatego mając na uwadze bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników banku, na początek zaproponowaliśmy rozwiązania, które umożliwiają jedynie spotkania online i rozmowę telefoniczną. Jesteśmy gotowi, aby kiedy sytuacja na to pozwoli, rozszerzyć możliwość szybkiego umawiania spotkań również w oddziale – dodaje Krzysztof Łęgowski, dyrektor Biura Sprzedaży i Procesów Cyfrowych w PKO Banku Polskim
Formularz do umawiania spotkań klient znajdzie wchodząc na stronę główną banku, a następnie przechodząc do zakładki: Placówki i bankomaty lub Kontakt, które znajdują się u dołu strony. Następnie należy zaznaczyć, czy sprawa dotyczy klienta indywidualnego czy firmowego i wybrać temat rozmowy. Są to m.in.: konta, finansowanie, produkty hipoteczne, karty, ubezpieczenia i oszczędności. W kolejnej zakładce klient wybiera termin i formę rozmowy – do wyboru jest kontakt telefoniczny i wideorozmowa. Po podaniu podstawowych danych kontaktowych i akceptacji oświadczeń m.in. dotyczących zgody na przetwarzanie danych osobowych, należy potwierdzić umówienie rozmowy za pomocą otrzymanego kodu SMS. Na podane w formularzu adres e-mail i numer telefonu klient otrzymuje potwierdzenie spotkania, które zawiera szczegółowe informacje. W przypadku wideorozmowy chwilę przed spotkaniem klient dostaje SMS i email z unikatowym linkiem. Połączenie z doradcą jest szyfrowane.
Od maja 2020 roku klienci firmowi, a od sierpnia również klienci indywidualni mogą korzystać z usługi wideodoradcy, czyli spotkania online z doradcą. Podczas rozmowy mogą oni porozmawiać na temat oferty PKO Banku Polskiego, a osoby będące klientami banku od ręki złożyć wniosek o kartę kredytową czy pożyczkę gotówkową, a także kupić ubezpieczenie. Klienci firmowi otrzymają również informacje na temat wsparcia w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej. Do kwietnia bieżącego roku doradcy PKO Banku Polskiego odbyli już niemal 7 tys. wideorozmów.
Źródło: PKO BP