PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeAlior Bank wypracował w II kw. 2021 r. 124 mln zł zysku netto
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Alior Bank wypracował w II kw. 2021 r. 124 mln zł zysku netto

Informacje 04.08.2021 (12:41) informacja prasowa
Alior Bank

Alior Bank zamyka drugi kwartał 2021 roku 13 proc. r/r wzrostem przychodów na poziomie 892,7 mln PLN. W analizowanym okresie Alior Bank wypracował zysk netto powyżej konsensusu, w wysokości 124 mln PLN. Koszty działania wyniosły 379,3 mln PLN. Wskaźnik C/I w II kw. 2021 roku znalazł się na poziomie 42,5 proc. Współczynnik TIER1 wyniósł 12,99 proc., natomiast TCR 14,95 proc., wyraźnie powyżej minimum regulacyjnego. Koszty ryzyka spadły do poziomu 265 mln PLN w II kw. 2021 roku.

Alior Bank
Sławomir Stroński, Bankier.pl

– Pierwsze półrocze 2021 roku to czas działań odpowiadających na potrzeby interesariuszy banku, funkcjonujących w specyficznym środowisku, wywołanym pandemią. Wprowadzaliśmy rozwiązania technologiczne i użytkowe zwiększające bezpieczeństwo oraz komfort bankowania, personalizowaliśmy oferty. Wyniki za drugi kwartał 2021 roku dowodzą, że pomimo trudnego otoczenia rynkowego, dzięki dobrym i konsekwentnym decyzjom zarządczym oraz dbałości o relacje z naszymi klientami, bank kontynuuje dobre wyniki finansowe. To przede wszystkim rezultat zwiększenia przychodowości w obszarach mniej uzależnionych od czynnika odsetkowego, rozwoju wielu obszarów działalności – w tym spółek zależnych oraz systematycznego obniżania kosztów ryzyka. Pozycja banku po pierwszym półroczu pozwala optymistycznie patrzeć na realizację przyjętych celów biznesowych – mówi Iwona Duda, Prezes Zarządu Alior Banku.

Stabilizacja wyników finansowych i dalsza poprawa kosztów ryzyka

Dzięki poprawie wyniku z tytułu opłat i prowizji oraz znacząco niższym kosztom ryzyka, które w II kw. 2020 roku były obciążone dodatkowymi odpisami związanymi z pandemią COVID-19, bank w II kw. 2021 roku znacznie poprawił wynik netto, osiągając poziom 124 mln PLN.

Alior Bank zachowuje wysoką efektywność kosztową. Koszty działania banku w II kwartale 2021 roku wyniosły 379,3 mln PLN. W analizowanym okresie wskaźnik C/I wyniósł 42,5% (spadek o 7,4 p.p. w porównaniu z II kw. 2020 roku).

– Inicjatywy w zakresie zarządzania ryzykiem portfela kredytowego podjęte w 2020 roku przynoszą dziś wymierne efekty. Mimo wymagającego otoczenia makroekonomicznego, portfel kredytowy banku pozostaje odporny na skutki pandemii. W drugim kwartale br. wskaźnik CoR wyniósł 1,71 proc. – mówi Maciej Brzozowski, Wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za obszar ryzyka.

Współczynniki kapitałowe zachowują solidny bufor powyżej minimów regulacyjnych. Łączny współczynnik kapitałowy (TCR) wyniósł 14,95 proc., a współczynnik kapitału TIER1 12,99 proc.

– Proefektywnościowe działania podjęte przez Alior Bank na przestrzeni ostatniego roku przynoszą rezultaty. Kończymy I półrocze z zyskiem netto na poziomie 232 mln PLN. Stabilny wzrost portfela kredytowego w połączeniu z poprawą działalności operacyjnej stwarza podstawę do dalszego wzrostu wyników Grupy w kolejnych kwartałach – kontynuuje prezes Iwona Duda.

Segment detaliczny: rozwój kanałów zdalnych, wzmacnianie relacji z klientem

Bank utrzymuje stabilny poziom liczby klientów indywidualnych, która wyniosła 4,14 mln oraz, co warte podkreślenia, wzrosła liczba osób z systematycznymi wpływami na rachunek osobisty, w ujęciu r/r przyrost wyniósł +2 proc.. Konsekwentnie rośnie przy tym znaczenie kanałów cyfrowych. Na koniec czerwca z aplikacji Alior Mobile korzystało już 671 tys. użytkowników, co oznacza wzrost o 23 proc. r/r.

Alior Bank stale poszerza ofertę, rozwija kanały cyfrowe oraz usprawnia procesy obsługowe. W ostatnim czasie wprowadził m.in. możliwość zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego oraz turystycznego za pomocą Alior Online, cyfrowy podpis w zdalnym procesie podpisywania umów, czy nową wersję marketplace i wygodniejszy dostęp do spersonalizowanej propozycji produktów i usług. Ponadto, Alior Bank rozszerzył współpracę z Booksy, dzięki czemu klienci indywidualni oraz mikroprzedsiębiorcy mogą komfortowo zaplanować wizytę za pośrednictwem popularnej aplikacji w placówkach znajdujących się na terenie 104 miast w całym kraju.

– Dzięki konsekwentnej rozbudowie kanałów zdalnych i dalszej cyfryzacji możemy zaproponować naszym klientom najlepsze produkty i usługi w wygodnej formule i zadbać o ich jak najlepsze doświadczenia. Naszym celem jest wskazanie, jak bankowość zdalna może ułatwić codzienne funkcjonowanie, nie tylko w kontekście finansowym. Dlatego w kolejnych miesiącach planujemy promować usługi dodane, tzw. VAS, dostępne w Alior Online oraz Alior Mobile, wskazując naszym klientom zalety tych rozwiązań – mówi Agata Strzelecka, Wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialna za obszar IT, w tym bezpieczeństwo elektroniczne, jakość rozwiązań informatycznych i rozwój oprogramowania.

Wolumen sprzedaży w segmencie kredytów i pożyczek pozostaje w trendzie rosnącym i na koniec II kw. 2021 wyniósł 3,5 mld PLN (+35 proc. r/r). Alior Bank przede wszystkim w dalszym ciągu wykorzystuje popyt na rynku hipotecznym i kontynuuje wysoką sprzedaż kredytów na nieruchomości mieszkaniowe. W II kw. 2021 roku wyniosła ona 901 mln PLN, co oznacza poprawę o 21 proc. kw./kw. i o 35 proc. r/r. Liczba klientów z kredytem hipotecznym to na koniec II kw. 2021 roku 72,3 tys. (+12 proc. r/r). Jednocześnie bank wypracował wzrosty w segmencie pożyczek, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 73 proc. r/r, a jej wartość to 1,69 mld PLN.

Klient biznesowy: pozytywne trendy

– Po spadkach wolumenów, jakie nastąpiły w zeszłym roku z powodu pandemii oraz korektach uszczelniających polityki kredytowe, obserwujemy w ostatnich kwartałach wyraźne odbicie sprzedaży w segmencie klienta biznesowego. Wartość nowego limitu kredytowego przyznanego w tym obszarze wzrosła w drugim kwartale o 44 proc. w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy tego roku. Jednocześnie wzrosła liczba mikroprzedsiębiorców odprowadzających składki do ZUS i urzędów skarbowych za pośrednictwem platformy Alior Banku. To odwrócenie trendu, pomimo ciągle odczuwalnych skutków COVID-19, daje nadzieję, że polskie przedsiębiorstwa najtrudniejszy moment mają już za sobą­ – mówi Dariusz Szwed, Wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za produkty i sprzedaż w zakresie klienta indywidualnego i biznesowego.

Alior Bank pogłębia relacje z klientami biznesowymi, stając się dla nich bankiem pierwszego wyboru. We wszystkich segmentach odnotował wzrost w tym zakresie 6 proc. r/r., a liczba użytkowników produktu BankConnect zwiększyła się o 12 proc. r/r. Bank konsekwentnie utrzymuje również wysoki poziom kart płatniczych w segmencie mikroprzedsiębiorstw, który na koniec drugiego kwartału wynosił 110 tys. (+7 proc. r/r). Rośnie także liczba płacących składki ZUS oraz podatki za pośrednictwem konta w Alior Banku (+37 proc. r/r).

Rosnącym zainteresowaniem ze strony firm cieszy się bankowość internetowa, umożliwiająca w coraz większym stopniu samodzielne obsługiwanie kont przez przedsiębiorców. Bankowość elektroniczna odgrywa ważną rolę zarówno w kontekście sprzedażowym, jak i obsługi. Już 31 proc. dyspozycji klientów korporacyjnych odbywa się za pomocą tego kanału, a 8,5 tys. dokumentów zatwierdzonych zostało podpisem kwalifikowanym. Warto zaznaczyć, że jakość obsługi oferowanej przez Alior Bank została doceniona przez klientów banku i ekspertów rynkowych. Świadczą o tym zdobyte w I półroczu br. wyróżnienia w trzech kluczowych kategoriach: „Najlepsza bankowość internetowa”, „Najlepsza aplikacja mobilna”, a także „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Wyróżnienia przyznane w prestiżowym rankingu „Instytucja roku” potwierdzają słuszność podejmowanych decyzji i realizowanych do tej pory działań, które odpowiadają na potrzeby klientów banku.

Wzrosty w spółkach Grupy

W II kw. 2021 roku Alior TFI podtrzymał wysoki poziom sprzedaży netto zarządzanych przez siebie funduszy inwestycyjnych, osiągając sprzedaż na poziomie 177 mln PLN. Łączna wartość aktywów pod zarządzaniem spółki wzrosła o 141 proc. r/r i osiągnęła poziom 1,53 mld PLN.

Solidne wyniki wypracował także Alior Leasing, który zrealizował sprzedaż na poziomie 808 mln PLN. To o 94 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Od końca II kw. 2020 roku widoczny jest trend wzrostu popytu na produkty oferowane przez leasingową spółkę Aliora. Liczba jej klientów na koniec czerwca wyniosła 73,8 tys. (+12,5 tys. r/r), a podpisanych umów 102,8 tys. (+17,7 tys. w porównaniu do II kw. 2020). Saldo portfela leasingu i pożyczki osiągnęło poziom 5,8 mld PLN.

W II kw.2021 roku Biuro Maklerskie Alior Banku pozyskało 1 tys. nowych rachunków maklerskich. Od początku roku przybyło ich łącznie 2,6 tys., z czego 78 proc. założono w kanałach zdalnych. W pierwszym półroczu sprzedaż FIO przekroczyła 1 mld PLN vs. 670 mln rok wcześniej, tj. 62 proc. r/r. Rachunek maklerski Biura Maklerskiego Alior Banku został doceniony przez ekspertów, uzyskując pierwsze miejsce w jednym z prestiżowych rankingów branżowych.

Kluczowe wskaźniki finansowe w II kw. 2021 roku:

  • Przychody: 892,7 mln PLN; zysk netto: 124 mln PLN.
  • Wskaźnik ROE na poziomie 7,6 proc.
  • Bezpieczna pozycja kapitałowa oraz płynnościowa banku. Współczynnik TIER1 na poziomie 12,99 proc., a TCR 14,95 proc. Nadwyżka ponad wymogi regulacyjne dla TIER1 wynosi 449 p.b., a TCR 445 p.b., LCR 167 %.
  • CoR w II kw.2021 roku na poziomie 1,71 proc., wobec 5,94 proc. w II kw. 2020 r.
  • Marża odsetkowa netto (NIM) banku w analizowanym okresie wyniosła 3,58 proc.

Źródło: Alior Bank

alior wyniki 2021-08-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: alior wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Mateusz Czerniawski

Mateusz Czerniawski

Marketing Manager – Vestor Dom Maklerski Posiada…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców