Pocztowy zapowiada kolejne nowości. Niedawno jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił Xiaomi Pay, a teraz anonsuje kolejne innowacyjne wdrożenie. Tym razem chodzi o kartę biometryczną. Nowa karta będzie dostępna dla klientów instytucjonalnych.
Testy nowego produktu ruszą w listopadzie, a finalnie karta trafi do sprzedaży w grudniu. Partnerami wdrożenia są firmy Fiserv Polska, Thales i Mastercard. Tym samym Bank Pocztowy stanie się pierwszą instytucją w Polsce i jedną z pierwszych w Europie, która udostępni swoim klientom tego typu rozwiązanie. Bank podaje, że w pierwszej kolejności z nowych kart będą mogli skorzystać klienci instytucjonalni. Karty oraz potrzebne do kodowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarczy firma Thales, która jest autorem produktu.
– Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski – komentuje Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.
Biometria w karcie płatniczej gwarantuje przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa. Każda transakcja zbliżeniowa, niezależnie od kwoty, będzie wymagała uwierzytelnienia biometrycznego. Przed realizacją płatności konieczne będzie przyłożenie kciuka do specjalnego czujnika na awersie karty, w którym dochodzić będzie do odczytu linii papilarnych. Jeżeli odcisk będzie zgodny z zakodowanym uprzednio wzorcem biometrycznym, zapali się zielona dioda.
Po zapisaniu wzorca biometrycznego odcisku palca nikt inny, poza prawowitym posiadaczem karty, nie będzie mógł dokonać transakcji. Co ważne, zaszyfrowany wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko i wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.
To nie jedyna nowość w Banku Pocztowym. Przypomnijmy, że kilka dni temu bank wdrożył płatności Xiaomi Pay (dostępne w nowej opasce firmy Xiaomi), jako jeden z pierwszych banków na rynku. W planach jest udostepnienie kart wirtualnych wydawanych online oraz wprowadzenie usługi mojeID.