PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiŚwięta, święta i po świętach… w bankowości

Święta, święta i po świętach… w bankowości

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 05.01.2010 (06:18)

Bank nie jest od podobania, bank jest od zarabiania. To chyba wszyscy bankierzy wiedzą doskonale, a co złośliwi klienci powiedzą, że wtedy też są pieniądze na wypłatę ogromnych premii. Sprawdziliśmy już w nowym roku, czy i jak poszczególne banki podeszły do kwestii Świąt i Nowego Roku. Jako próbkę wzięliśmy strony internetowe poszczególnych instytucji.

Są one odwiedzane nawet przez setki tysięcy klientów miesięcznie, można zatem było się spodziewać, że banki nie przepuszczą okazji, żeby złożyć im życzenia lub w jakiś sposób „ocieplić” swój wizerunek. I nie pomyliliśmy się zbytnio. Na większości witry można było znaleźć czy to życzenia, czy to jakiś graficzny akcent związany ze Świętami czy nadchodzącym nowym rokiem. W niektórych przypadkach były to nawet flashowe animacje. Nie umywają się jednak do tego, co było jeszcze kilka lat temu. Widać chyba efekty kryzysu.

Oceniając działania poszczególnych banków możemy powiedzieć, że kilka instytucji nas zaskoczyło. I pozytywnie i powiedzmy, że negatywnie. To, że PKO BP kolejny raz w internecie zrywa z łatką banku konserwatywnego – to plus, ale to nie pierwszy jego raz przy takich okazjach. Zdziwiliśmy się natomiast, że na stronie Inteligo nie było jakiegokolwiek świątecznego akcentu. Mimo wszystko to instytucja bazująca na internecie, a zatem można byłoby się czegoś spodziewać. Może nie takiej wariacji z własnym logo, jak zaprezentował mBank, ale jednak. ING BSK niby taki duży, a taki internetowy, jednak również nie zauważył świątecznej atmosfery na swojej stronie. Tak samo BZ WBK, świętujący bloga firmowego roku. Z drugiej zaś strony taki skostniały w internecie Pekao SA pozwolił sobie na ładną świąteczną grafikę (wykorzystaną również w komunikacji bezpośredniej z klientami). To już nawet Polbank, który z internetem jest raczej na bakier miał życzenia. I wcale nie chodzi nam o jakieś wielkie grafiki czy głęboką ingerencję w stronę. Przykładem takiego podejścia jest Raiffeisen (życzenia również po angielsku, a co!), czy HSBC – banki, które można przecież uznać za niszowe. Wśród instytucji – na śnieżynki pozwolił sobie ZBP. KNF i NBP stoją na straży zasad i nie spoufalały się z odwiedzającymi.

I tym oto sposobem dochodzimy do pytania. Czy to w ogóle ma to jakieś znaczenie? Czy takim czymś warto zawracać sobie głowę? Zapewne webmarketerzy mieliby na ten temat różne zdania (zwłaszcza Ci, którzy zostawili stronę w spokoju), jednak osobiście jesteśmy jak najbardziej za. Bank musi być poważny? Pewnie tak, jednak przede wszystkim dla starszego pokolenia. Dla ludzi młodych ma być bezpieczny, ale jednocześnie dostępny, również w warstwie komunikacyjnej. Internauci raczej barier nie lubią i nie chodzi tu o puszczanie oczka w ich stronę. Większość banków jest już dawno ze swoimi obecnymi czy potencjalnymi klientami na ty, redukuje jak może bariery do minimum. W sumie nie ma się co dziwić – w końcu mowa o dehumanizacji kontaktów, co w jakiś sposób trzeba nadrobić. Z tego też względu różnego rodzaju akcenty świąteczne są jak najbardziej na miejscu – bo przecież można je spotkać wszędzie indziej, nie tylko w internecie. Skoro chcemy mieć bliskie relacje, to warto o okazjach pamiętać. Czy bank składa swoim klientom życzenia? VW Bank direct i uwaga! SKOK Stefczyka składa! Mamy nadzieje, że kryzys tego nie zmieni i 9 stycznia dostaniemy (znaczy Naczelny, który kończy 31 wiosen) z tych instytucji jak co roku, masowo spersonalizowane kartki. Jeśli zatem bank chce być blisko swoich klientów, to większość z nas lubi, gdy ktoś pamięta o naszych urodzinach, imieninach, rocznicach i tak dalej. Banki też mają urodziny – czego przykładem jest mBank. Stąd też przynajmniej od nas plusy dla instytucji, które wykorzystały okazję. Szczególnie duże dla tych, które w internecie zazwyczaj nie są aktywne. Minusy dla pozostałych. Szczególnie duże dla tych, które z racji aktywności, powinny jako pierwsze takie kreacje stworzyć…

A o to i cały zebrany przez nas przegląd bankowych witryn.

AIG Bank Polska

 

 

Alior Bank

 

 

Allianz Bank

 

 

Bank BGŻ

 

 

Bank BPH

 

 

Bank BPS

 

 

Bank Millennium

 

 

Bank Ochrony Środowiska

 

 

Bank Pekao SA

 

 

Bank Pocztowy

 

 

Bank Gospodarstwa Krajowego

 

 

BNP Paribas Fortis

 

 

BRE Bank

 

 

BZWBK

 

 

Cetelem Bank

 

 

Citi Handlowy

 

 

Deutsche Bank PBC

 

 

DnB Nord

 

 

Eurobank

 

 

GETIN Bank

 

 

HSBC Bank Polska

 

 

ING Bank Śląski

 

 

Inteligo

 

 

Invest-Bank

 

 

Kredyt Bank

 

 

LUKAS Bank

 

 

mBank

 

 

Meritum Bank

 

 

MultiBank

 

 

Noble Bank

 

 

Nordea Bank Polska

 

 

PKO BP

 

 

Polbank EFG

 

 

Raiffeisen Bank Polska

 

 

Santander Consumer Bank

 

 

Sygma Bank

 

 

Toyota Bank Polska

 

 

Volkswagen Bank direct

 

 

Xelion. Doradcy Finansowi

 

 

SKOK

 

 

SKOK Stefczyka

 

 

Związek Banków Polskich

 

 

Narodowy Bank Polski

 

 

Komisja Nadzoru Finansowego

 

 

Open Finance

Źródło: PR News

święta wizerunek 2010-01-05
Michał Macierzyński
Tagi: święta wizerunek

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców