Rozliczanie się ze znajomymi lub organizowanie zbiórek na prezent będzie jeszcze łatwiejsze dzięki Bankowi Millennium. Bank udostępnił klientom możliwość korzystania z usługi Prośba o przelew BLIK.
Pierwsi klienci Banku Millennium mogą już skorzystać z nowej opcji „Prośba o przelew BLIK”. Rozwiązanie pozwala w łatwy sposób rozliczać się ze znajomymi np. za zakupy, których w ich imieniu dokonaliśmy, lub za opłacenie rachunku w restauracji! Wystarczy wysyłać prośbę o przelew w aplikacji mobilnej do konkretnej osoby oraz kwotę, którą chcemy otrzymać. Gdy prośba zostanie zaakceptowana w ciągu 72 godzin, pieniądze trafią na nasze konto. Rozwiązanie doskonale sprawdzi się także w innych sytuacjach np. zbiórki na prezent lub poproszenie o dodatkowe pieniądze przez dziecko, które wyjechało na wakacje.
– Chcemy, żeby nasza aplikacja mobilna była wygodnym narzędziem do zarządzania codziennością, dlatego oferujemy klientom kolejną usługę powiązaną z popularnymi płatnościami BLIK. Nasi klienci bardzo chętnie korzystają z dostępnych w aplikacji przelewów na telefon BLIK i liczba takich transakcji stale rośnie. Dlatego zdecydowaliśmy rozszerzyć tę usługę o kolejne możliwości. Prośba o przelew BLIK to wygodna opcja dla osób, które lubią spędzać czas z przyjaciółmi. Zdarza się, że rachunek w restauracji czy zrzutka na prezent stają się kłopotliwe, gdy trzeba się rozliczyć. Dzięki nowej usłudze w naszej aplikacji takie kwestie nie muszą już wiązać się z dyskomfortem – mówi Halina Karpińska dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Bank Millennium jest czwartym podmiotem na polskim rynku, który zaoferował taką możliwość swoim klientom. Prośbę o przelew BLIK można wysłać do osób, które mają konto w bankach udostępniających to rozwiązanie. Poza Bankiem Millennium obecnie są to również ING Bank Śląski, mBank oraz VeloBank. W kwietniu usługa zostanie wzbogacona o opcję podziału rachunku na kilka osób. Bank Millennium wspólnie z Polskim Standardem Płatności pracuje również nad wdrożeniem płatności odroczonych. BLIK Płacę Później w ramach pilotażu udostępniony został wybranej grupie klientów we wrześniu 2022 roku. W ramach swoich usług BLIK oferuje również wygodne płatności w sieci oraz stacjonarne (w tym płatności zbliżeniowe), przelewy na numer telefonu, wystawanie elektronicznych czeków oraz wpłaty i wypłaty z bankomatów bez karty płatniczej.
– Przelewy na telefon BLIK to jedna z naszych najszybciej rosnących usług. W 2022 roku użytkownicy zrobili w ten sposób o 110 procent więcej transakcji niż w 2021. Wielu z nich to również klienci Banku Millennium, którzy docenili ten natychmiastowy i bezpieczny sposób wysyłania pieniędzy. Stale rozwijamy nasze usługi oraz dodatkowe funkcje, które zapewnią jeszcze wygodniejsze realizowanie płatności. Tym właśnie są Prośby o przelew BLIK. Szybkie, wygodne i bardzo bezpieczne rozwiązanie, które znacznie ułatwia codzienne rozliczanie się. Jestem przekonany, że klienci Banku Millennium dostrzegą te korzyści i z chęcią będą z niego korzystać – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu płatności mobilnych BLIK.
Źródło: Bank Millennium