PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeAI Act już za tydzień zmieni cyfrowy krajobraz Europy. Banki i technologiczni giganci rozpoczęli przygotowania

AI Act już za tydzień zmieni cyfrowy krajobraz Europy. Banki i technologiczni giganci rozpoczęli przygotowania

Informacje 19.02.2024 (08:30) informacja prasowa

Wejście w życie aktu ws. sztucznej inteligencji (tzw. AI Act) może wstrząsnąć praktykami zarządzania danymi w  Unii Europejskiej. Wiele instytucji już teraz przygotowuje swoje rozwiązania, zapewniając bezpieczne wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI). Magda Kotowska-Gawrylczyk, ekspertka ds. analityki danych z NatWest Group Polska, tłumaczy, dlaczego buduje odpowiedzialną technologię, nawet zanim AI Act stanie się obowiązującym prawem.

NatWest Group w Polsce wprowadza rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję, które przynoszą oszczędności czasu klientom, jak i pracownikom_czkom, jednocześnie dbając o bezpieczne korzystanie z narzędzi. Takie narzędzia działają przejrzyście i dają ludziom kontrolę nad ich danymi. AI Act wprowadza regulacje dotyczące sztucznej inteligencji, kategoryzując narzędzia AI według poziomów ryzyka i nakładając nowe obowiązki na rządy i firmy.

Już za tydzień, 26 lutego Parlament Europejski może zatwierdzić AI Act (czyli unijny Akt o sztucznej inteligencji). Później ostatecznie zatwierdzi go Rada UE, a prawo zacznie obowiązywać 24 miesiące po ogłoszeniu.

Krajowi pracodawcy mogą już teraz rozpocząć przygotowania do przyjęcia regulacji na podstawie AI Act, który może znacząco wpłynąć na krajobraz sztucznej inteligencji, zarówno wśród użytkowników_czek, jak i dostawców technologii.

Regulacja pojawiła się w momencie, gdy AI wydaje się obowiązkowym elementem rozwoju firm. Od 2017 roku 250% więcej menedżerów deklaruje wykorzystanie AI, a ci, którzy tego nie robią, mogą stracić (McKinsey & Company). Natomiast Goldman Sachs przewiduje, że generatywna sztuczna inteligencja może podnieść globalne PKB o 7%, a 300 milionów pracowników na całym świecie będzie korzystać ze sztucznej inteligencji.

Według badań jest nad czym pracować, bo jak wynika z raportu Accenture 2022 Tech Vision, tylko 35% globalnych konsumentów ufa temu, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana przez organizacje. Ponadto 77% uważa, że organizacje muszą zostać pociągnięte do odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Regulacja kategoryzuje narzędzia sztucznej inteligencji według różnych poziomów ryzyka, od niskiego do niedopuszczalnego, i nakłada odpowiednie obowiązki na rządy i firmy korzystające z tych narzędzi. Narzędzia AI wysokiego ryzyka, w tym te wykorzystywane w infrastrukturze krytycznej, egzekwowaniu prawa, edukacji i systemach ogólnego przeznaczenia (GPAIS), takich jak Chat GPT, będą poddawane intensywnej kontroli.

Ekspertka ds. analityki danych i uczenia maszynowego tłumaczy czym jest sztuczna inteligencja i co czyni ją odpowiedzialną.– Algorytmy sztucznej inteligencji uczą się wzorców z danych, np. takich jak zdjęcia owoców. Używają reguł matematycznych do rozpoznawania i przewidywania poprawnej odpowiedzi. Analizując okrągły kształt i obecność ogonka, mogą zidentyfikować jabłka. Przy większej ilości danych poprawiają swoją dokładność. Odpowiedzialna sztuczna inteligencja zapewniłaby, że zdjęcia owoców i inne dane byłyby wykorzystywane w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami dotyczącymi prywatności. Dodatkowo odpowiedzialna sztuczna inteligencja będzie również wyjaśniać swoje decyzje. Wyjaśniałaby, dlaczego dany owoc jest jabłkiem lub pomarańczą, pomagając użytkownikom zrozumieć przewidywania sztucznej inteligencji. Przejrzystość pomaga budować zaufanie i zapewnia, że sztuczna inteligencja podejmuje uczciwe i bezstronne decyzje – mówi Magda Kotowska-Gawrylczyk, Data & Analytics Manager w NatWest Group Polska, tłumacząc, czym jest odpowiedzialna sztuczna inteligencja, o którą AI Act chce zadbać.

NatWest wprowadza rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję z myślą o swoich klientach. W samej tylko Wielkiej Brytanii z ich usług korzysta co czwarty_a przedsiębiorca_zyni. Gdyby każda interakcja trwała tylko minutę, równałoby się to 95 latom.  – Sztuczna inteligencja i automatyzacja skutecznie wspierają taką liczbą interakcji, pozwalając szybciej uzyskać informacje i oszczędzić czas. Dzięki automatyzacji zaoszczędziliśmy ponad 10 milionów funtów. Rozumiemy jednak, że wraz z potęgą sztucznej inteligencji przychodzi odpowiedzialność za zapewnienie jej etycznego wykorzystania – mówi Kotowska-Gawrylczyk.

Magda Kotowska-Gawrylczyk ocenia AI Act jako dowód na to, że odpowiedzialne podejście do sztucznej inteligencji jej zespołu było właściwym wyborem. – Nasze zastosowania obejmują zarówno poprawę obsługi klienta za pomocą chatbotów, jak i wykorzystanie uczenia maszynowego do zwiększenia ich cyberbezpieczeństwa.

Źródło: NatWest Group Polska

2024-02-19
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców