PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościSzczepionka na klienta „marudę”

Szczepionka na klienta „marudę”

Aktualności 23.11.2009 (10:08) artykuł nadesłany

W nastrojach recesyjnych klienci kupują w bardziej przemyślany, mniej impulsowy sposób. Oto lista najczęstszych „ale” zgłaszanych przez klientów w trudnych czasach. Przy każdym zastrzeżeniu znajdziesz listę możliwych rzeczywistych przyczyn, stojących za tekstem klienta, oraz przykładowych rozwiązań, które sugerowali znajomi, skuteczni handlowcy.

Obiekcja nr 1:

Klient mówi: „Nie potrzebuję tego”

Najczęstsze rzeczywiste przyczyny:

  • klient nie wierzy w wartość produktu (postrzeganie go w kategoriach „gadżetu”)   
  • nie zdiagnozowałeś „kryzysowej potrzeby klienta”


Jak to sprawdzić?

  • „A jakie właściwości musiałby ten produkt posiadać, żeby go Pani potrzebowała?”  
  • „A jakich rozwiązań / produktów Państwo w tej chwili potrzebują?”


Rada dla Ciebie

Prezentując rozwiązanie / produkt, odwołuj się do potrzeb związanych z trudnymi czasami (bezpieczeństwo, oszczędność, odreagowanie, argumenty dla przełożonego, walka o rynek itp.). Pokaż, w jaki sposób ten produkt pomoże klientowi zapewnić bezpieczeństwo w trudnych czasach, odreagować recesję, pokonać konkurencję.  
 

Obiekcja nr 2:

Klient mówi: „Musimy oszczędzać”

Najczęstsze rzeczywiste przyczyny:

  • klient nie widzi możliwości obrony tej propozycji w budżecie   
  • produkt „mami” korzyściami i oszczędnościami w długim czasie.

 

Jak to sprawdzić?

  • „Na czym najbardziej musicie oszczędzać?”    * „Jakie są obszary, w których nie możecie sobie pozwolić na oszczędności?” (ze względu na być albo nie być firmy)
  • „W jakim czasie spodziewacie się korzyści z tego rozwiązania?”


Rada dla Ciebie

  • Nie możesz mamić mglistymi oszczędnościami w długim czasie (typu: „Warto inwestować w pracowników, w długim okresie to się zwróci”).
  • Pokazuj koszty jednostkowe. Na przykład, znajomy przedstawiciel handlowy firmy oponiarskiej ostatnio zaskoczył mnie następującą kalkulacją: „Na naszych oponach można bezpiecznie przejechać 100 tysięcy kilometrów. A więc koszt eksploatacji czterech opon w samochodzie wynosi 1,8 grosza za kilometr. To około 3 % kosztów eksploatacji samochodu”. Jeżeli zobaczymy, jak duży wpływ opony mają na bezpieczeństwo czy nawet zużycie paliwa, i zestawimy to z jednostkową kalkulacją, znacznie łatwiej jest podjąć pozytywną decyzję o zakupie (co swoją drogą miesiąc temu uczyniłem).

 

Obiekcja nr 3:

Klient mówi: „Nic nie kupię, rynek nam się wali”

Najczęstsze przyczyny:

  • klient nie wierzy w wartość produktu (postrzeganie go w kategoriach „gadżetu”)  
  •  * Przygotowałeś produkty „fajne” / „modne”, ale niekoniecznie NAJWAŻNIEJSZE dla klienta.

Jak to sprawdzić?

  • „Jakie rozwiązania pomogłyby Wam odbudować rynek?”  
  • „A co w tej chwili kupują Wasi klienci?”


Rada dla Ciebie:

  • Pomóż odbudować rynek.
  • Daj takie produkty i rozwiązania, które pozwolą klientowi przyciągnąć JEGO klientów.
  • Pokaż, że nie sprzedajesz gadżetów, tylko rozwiązania problemów.
  • Opowiedz historię sukcesu: gdy firma w podobnej sytuacji skorzystała z Twojego rozwiązania i odniosła korzyść rynkową.

 

Obiekcja nr 4:

Klient mówi: „Szef / żona mi tego nie puści”

 
Najczęstsze przyczyny:

  • Twój klient słucha Cię „uszami swojego szefa” (żony?), wyobraża sobie sceptycyzm szefa, gdyby przyszedł do niego z danym produktem.
  • Twój klient zasłania się „wyższą instancją”, żeby szybko się Ciebie pozbyć.

Jak to sprawdzić?

  • „A jakich rozwiązań szuka Pana szef?”
  • „Na jakie priorytety stawia szef w tym roku?”

Rada dla Ciebie:

  • Przedstawiając produkt, odwołuj się nie tylko do punktu widzenia danej osoby, ale też DO PUNKTU WIDZENIA OSOBY TRZYMAJĄCEJ ŁAPĘ NA BUDŻECIE.
  • Daj argumenty do „budżetowej” obrony danego produktu.

Obiekcja nr 5:

Klient mówi: „A konkurencja to nam idzie na rękę”

 
Najczęstsze przyczyny:

  • Desperacja / pasja negocjacyjna klienta, który z różnych przyczyn wybiera współpracę z Tobą, ale chce coś dodatkowo wycisnąć.
  • Chęć pokazania piórek i zaspokojenia ego („udowodnij mi, że mnie kochasz i jestem dla Ciebie najważniejszy”)

Jak to sprawdzić?

  • „To proszę opowiedzieć, jakie to gruszki na wierzbie obiecali moi konkurenci?”
  • „Przypomnijmy korzyści, które uzyskali Państwo ze współpracy z nami w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jakiego jeszcze ukłonu oczekiwałaby Pani?”

 
Rada dla Ciebie:

  • Przypomnij klientowi o tym, ile warta jest współpraca z Tobą (np.: „A Pana zdaniem – co takiego jest w naszych produktach / we współpracy z nami, czego nie zapewnia konkurencja?”).
  • Pozwól klientowi pobawić się negocjacyjnie – daj sobie czas do namysłu, wróć z propozycją stanowiącą UKŁON w kierunku żądań klienta.
  • Daj klientowi coś ekstra – drobny, spontaniczny prezent, o który nie prosił, który podkreśli Twoje starania i pokaże, że nadal go kochasz i dbasz o niego 🙂

 
Na koniec: Pamiętaj, że klient często nie wypowiada swoich prawdziwych potrzeb, tylko robi zasłonę dymną. Pamiętaj też, że zastrzeżenia zgłaszane przez klientów również NIE pokazują często prawdziwych przyczyn, stojących za odmową kupna produktu. Do tych przyczyn trzeba się dokopać. ZWODZENIE przez klientów jest gorsze niż bolesna informacja wprost. Zawsze masz prawo poprosić klienta o pełną szczerość i „walenie między oczy” – klienci to cenią.

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2009-11-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców