PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWewnętrzny inkubator w mBanku dostarcza rozwiązania, które już działają w kilku obszarach
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

Wewnętrzny inkubator w mBanku dostarcza rozwiązania, które już działają w kilku obszarach

Informacje 08.06.2025 (04:58)
mBank

mBank ponad rok temu powołał wewnętrzny inkubator, którego celem jest dostarczenie rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Rozwiązania te funkcjonują już w obszarze reklamacji, analizy danych i jakości obsługi oraz wspierają doradców korporacyjnych. Mają pomagać pracownikom w codziennych obowiązkach i wpływać na poprawę jakości obsługi. W założeniu każde z nich będzie mogło być wykorzystane także w innych działach.

fot. mBank

Rozwiązania wprowadzone w mBanku są wykorzystywane przez pracowników obsługujących reklamacje, doradców czy analityków danych. O podejściu mBanku do AI i tym, że należy stawiać na funkcjonalność, dopasowanie do realnych procesów oraz potrzeb organizacji mówił Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu ds. operacji i technologii w prelekcji „GenAI bez hype’u. Jak projektować technologie, które naprawdę pasują do organizacji, a także przynoszą korzyść klientom” wygłoszonej podczas konferencji Infoshare, 27 maja w Gdańsku.

– W mBanku stawiamy na rozwiązania, które przynoszą realne korzyści naszym pracownikom i klientom. Wdrożenie Generatywnej Sztucznej Inteligencji pozwala nam efektywnie wspierać pracowników tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne, a jednocześnie potwierdza naszą pozycję jednego z technologicznych liderów polskiej bankowości – mówi Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu ds. operacji i technologii w mBanku

Od kilku miesięcy zespoły obsługujące reklamacje korzystają ze wsparcia asystenta opartego na GenAI.

Rozwiązanie:

  • analizuje wcześniejsze reklamacje, znajduje te o podobnej tematyce i podpowiada sprawdzone rozwiązania w oparciu o dane historyczne,
  • podpowiada, ile i jakie reklamacje składał klient w przeszłości, aby pomóc w lepszym zrozumieniu kontekstu,
  • wspiera pracowników w kolejnych krokach obsługi reklamacji,
  • przygotowuje gotowe rekomendacje,
  • analizuje, czy odpowiedzi są napisane jasnym, przejrzystym językiem,
  • uczy się dzięki informacji zwrotnej pracownika na temat jakości zaoferowanego wsparcia.

Dzięki temu rozwiązaniu, pracownicy obsługujący reklamacje mogą wykonywać obowiązki szybciej i bardziej efektywnie. Zyskują też klienci, ponieważ ich reklamacje są rozwiązane szybciej.

Mimo krótkiego czasu, jaki upłynął od wdrożenia, bank ma już pierwsze efekty: średni czas poświęcony na obsługę reklamacji skrócił się o 15 proc.

Warto podkreślić, że AI nie eliminuje udziału pracownika w procesie, a wspiera go w przygotowaniu odpowiedzi.

Dane – nowa ropa. Ich analiza jest kluczowa

Bank, jak każda duża instytucja posiada ogromne zasoby danych. Jednym z wyzwań, z jakimi często mierzą się analitycy danych nie jest wcale ich opracowanie, ale gdzie je znaleźć. Proces ich wyszukiwania często może zająć więcej czasu niż przygotowanie raportu.

Analitykom w mBanku pomaga narzędzie, które pozwala zadawać pytania w języku naturalnym, a następnie generuje zapytanie do bazy danych w języku SQL. Narzędzie pomaga pracownikom szybko znaleźć potrzebne informacje w bazie danych liczącej dziesiątki tysięcy tabel. Rozwiązanie znacznie przyspiesza proces raportowania i analizy danych.

Dodatkowo, może się doskonalić dzięki ocenom informacji, jakie otrzymuje w odpowiedzi zwrotnej od korzystających z niego pracowników.

Wsparcie sieci sprzedaży, contact center i oddziałów = poprawa jakości kontaktu z klientami

mBank dba o wysokie standardy jakości obsługi, zarówno w formie głosowej jak i na chacie. Co roku bank przeprowadza około 10 milionów interakcji z klientami. Dotychczas proces kontroli jakości prowadzonych rozmów odbywał się „ręcznie” na wybranych próbkach rozmów. Dzięki GenAI, bank ma możliwość analizy wszystkich przeprowadzanych rozmów. W ten sposób pracownicy dostają szybciej informację na temat tego, czy przeprowadzają rozmowy zgodnie z zasadami. Można też uzyskać syntetyczną informację zbiorczą o wiodących tematach rozmów. Dzięki temu poprawia się jakość obsługi, można też znacznie szybciej reagować na aktualne problemy klientów.

Wsparcie doradców korporacyjnych

Poszukiwanie kluczowych informacji czy analiz dotyczących firm oraz branż to nierzadko długotrwały proces. Już od kilku miesięcy doradcy w oddziałach korporacyjnych mBanku uzyskują zwięzłe podsumowania na temat swoich klientów i branż, w jakich działają. Jest to możliwe dzięki analizie informacji z różnorodnych źródeł realizowanej przez rozwiązanie oparte na GenAI. Dzięki temu doradcy mają szybszy dostęp do kluczowych danych, co pozwala lepiej zrozumieć sytuację klienta oraz zaproponować indywidualne rozwiązanie.

Stworzone wewnętrznie, przez ekspertów mBanku

mBank jest jednym z największych software house’ów w Polsce. Dlatego też wszystkie rozwiązania zostały opracowane wewnętrznie. Pomysłów na kolejne wdrożenia dostarczają także pracownicy banku w ramach corocznego programu “Misja Innowacja”, który daje szanse zgłosić pomysł na usprawnienia w różnych obszarach. Kolejne wdrożenia czekają.

Rozwiązania GenAI w mBanku są tworzone w taki sposób, by mogły być w przyszłości wykorzystywane w kolejnych jednostkach. Pozwala to na efektywne zarządzanie zasobami i optymalizowanie procesów w całej organizacji.

Źródło: mBank

2025-06-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców