PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiLifting bankowości internetowej BOŚ Banku

Lifting bankowości internetowej BOŚ Banku

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 06.07.2009 (07:31)

Skuteczność. Tak można określić dotychczasowe działania nowego Prezesa BOŚ Banku. Przynajmniej jeśli chodzi o zapowiedzi produktowe. Jak obiecywał jakiś czas temu, system transakcyjny tej instytucji przeszedł właśnie gruntowny lifting. Dotyczy to zarówno wersji dla klientów indywidualnych, jak i dla przedsiębiorców. Co więcej, jak odgraża się bank, to dopiero początek. Celem ma być jeden z najlepszych, jak nie najlepszy na polskim rynku system bankowości internetowej. Tak można było usłyszeć z ust przedstawicieli tej instytucji.

Te buńczuczne zapowiedzi oczywiście wywołują na naszych twarzach lekki uśmiech. Jeśli spojrzeć na ostatnie wdrożenia, to co bank, to mieliśmy ujrzeć właśnie jeden z najlepszych, jak nie najlepszych systemów w Polsce. Tak przecież mówił Prezes Aliora, Allianza, czy w końcu były Prezes Meritum Banku. Czy tak jest w rzeczywistości? Szczerze powiedziawszy zastanawiamy się mocno co miałoby świadczyć o tym, że jakaś nakładka na system centralny ma być lepsza od drugiej. Ładniejsza grafika? Duża liczba funkcji możliwych do wykonania przez klienta? Bezpieczeństwo?

Bankowość internetowa to przecież nie produkt, żeby mówić, że jest najlepsza, to jednak wciąż usługa, a jako taka powinna być dostosowana do odbiorcy i spełniać wszystkie jego oczekiwania. Tak czy inaczej warto zapamiętać zapowiedzi i w odpowiednim czasie spojrzeć na efekty, żeby porównać całość z tym, co na rynku już istnieje. My w każdym razie jesteśmy bardzo sceptyczni do tych zapowiedzi.

Jeśli spojrzeć na obecne zmiany, to można stwierdzić, że w końcu system bankowości internetowej BOŚBank24 wygląda normalnie, a nie jak (i tutaj warto wstawić odpowiedni epitet). Całość zmian należy jednak ocenić jako lifting, a nie rewolucyjne zmiany. System i funkcjonalności są te same co były. Są też te same rozwiązania, które nas mocno zastanawiają, na przykład zakładka Przelewy. Mamy tam 3 kategorie i razem 14 opcji do wyboru, przy czym przynajmniej 10 dla zwykłego użytkownika są na codzień całkowicie niepotrzebne. Po co w takiej zakładce eksponować wszystkie możliwości dla „Podglądu przelewów odroczonych”? Podobnie 6 opcji w „Podglądzie zleceń” w zleceniach stałych. Oceniamy to jako brak ergonomii systemu. Podobnie jak zakładanie lokat w systemie internetowym. To raczej w tym momencie przykłady najgorszych praktyk stosowanych w bankowości internetowej i z całą pewnością będzie musiało być zmienione. No ale tak jak pisaliśmy – w tym momencie zmiany obejmowały przede wszystkim warstwę graficzną. Czyli karoseria jest nowa, ale pod maską wciąż mamy ten sam system, któremu jeszcze dużo brakuje do rynkowej średniej.

Ale nie ma co narzekać. W tym momencie dla zdecydowanej większości klientów system oferuje to co potrzebne i do tego w przyjemnej dla oka formie. Pojawiło się nowe okno logowania, są kalendarze pomagające w wyborze daty. Znacznie ważniejsze jest jednak to, co będzie za chwilę. Po pierwsze przybędzie nowa metoda autoryzacji poprzez kody SMS. Będą wdrożone szybkie płatności internetowe. W systemie iBOSS będzie można pobrać wyciąg elektroniczny. Mają też pojawić się nowe funkcjonalności w tym również poza bankowe. Patrząc na konkurencję, to takich rzeczy jest sporo. Ciekawe, czy bank pomyśli przy okazji o umowie ramowej – w końcu mógłby skorzystać z opóźnienia w rozwoju.

W tym momencie można już mówić o tym, że wszystko do siebie pasuje. Ładna strona główna koresponduje w końcu stylem z bankowością internetową. Jeśli do tego dodać fajny produkt jakim jest nowe konto BOŚ Banku, to całość robi bardzo dobre wrażenie. Chociaż jesteśmy ciekawi na przykład efektów sprzedażowych trwającej właśnie kampanii telewizyjnej. Czy przekłada się na większą liczbę klientów? Oczywiście można przyjąć, że tak – natomiast pytane, jaka jest efektywność tych działań w porównaniu do konkurencji.

Tak czy inaczej widać spory ruch w BOŚ Banku. I o to chyba chodzi. Po latach marazmu bank zaczyna mocniej rozpychać się łokciami i pokazywać, że istnieje. Wydobycie z niebytu z całą pewnością nie jest łatwe. Owszem można narzekać na dotychczasowe rozwiązania, porównując go do standardu rynkowego, ale jeśli jednak zachowamy właściwą miarę dla takich zmian, porównując to co jest z tym co było, to dopiero wtedy ujrzy się jak duży skok robi ten bank. Nowoczesne produkty, zmiany technologiczne, wydatki na wyróżniający się marketing. To będzie musiało procentować, jeśli zostanie zachowana konsekwencja w działaniu. Pierwsze efekty już widać.

My trzymamy kciuki za wszelkie takie zmiany, bo dzięki temu na rynku pojawi się nowy gracz. A nic tak nie dopinguje jak właśnie tacy pretendenci. Nawet zachowując odpowiednią skalę działania, bank działa na konkurencję. A wszystko idzie tak do przodu, że nawet dzisiejsi liderzy nie mogą czuć się bezpiecznie. Nawet jeśli bank pozostanie liderem w wynikach, to już zewnętrzne oceny nie muszą być tak jednoznaczne. Warto też w takich przypadkach pamiętać, że oprócz liczb bezwzględnych liczy się, czy dany bank rozwija się szybciej niż rynek. Dla takich banków jak BOŚ, można zastosować właśnie takie kryterium. Również w przypadku tak ulotnych cech, jak jakość usług. Dlatego warto naszym zdaniem wspominać o takich zmianach nie tylko w tym banku. Dzięki temu rośnie bowiem poziom całej polskiej bankowości. A to może tylko cieszyć.

 

 

 

 

 

Źródło: PR News

boś 2009-07-06
Michał Macierzyński
Tagi: boś

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców